Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 20:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Hvad foretrækker I?
Friske svampe 14%  14%  [ 1 ]
Tørrede svampe 86%  86%  [ 6 ]
Afgivne stemmer : 7
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psychedelia.
Som i kan se på overskriften kunne jeg godt tænke mig noget information omkring indtagelse af svampe.
Hvad vil i anbefale at jeg starter med? Kunne godt tænke mig at prøve spids nøgenhat, men ved ikke om den er god at starte med. Og hvad er bedst, tørrede eller friske?

Dedikeret medlem

Synes der er noget særligt over at plukke og spise dem direkte fra marken, og så tage cyklen eller gåturen hjem, og mærke trippet starte op under fri himmel. Udover det, så foretrækker jeg dem tørrede, fordi man skal spise en mindre mængde, og de smager altså ikke af gourmet (eller måske er det netop hvad de gør :P).

Enig med Gone, indtagelsesmetode eller svampen er ikke så vigtigt, som at man har sat sig ind i hvor omfattende en oplevelse det er.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Kære Alfredo
Vil du ikke fortælle lidt om, hvorfor du er interesseret i svampe?
Svampe er et meget stærkt stof med en voldsom virkning, der kan være uforudsigelig og for nogle ukontrollerbar. Hvis man er en af de få, der ikke har psyken til det, kan man få en psykose. Det vil sige man ikke længere kan adskille fantasi og virkelighed. Dermed ikke sagt, at der ikke kan være noget at hente i en svamperus. Men det er en stor beslutning at tage. Hvor længe har du gået med de tanker og hvorfor?

Og må jeg tillade mig at spørge om din alder? Ikke for at være en styg gammelmandstype, men fordi det er en ret vigtig detalje. Svampenes effekt er som sagt meget voldsom og det kan forvirre en meget hvis man er ung, og stadig er ved at finde ud af verden og hvem man egentlig er. Man kan få meget svære følelser og tanker, som man måske ikke er moden til at tackle.

Håber du tænker dig godt om og sætter dig ind i sagerne, før du bare sådan lige kaster dig ud i noget.
Vh

Junior medlem

Tusind tak for svaret Plejadestjerne. Du har fået mig til at tænke og faktisk også overbevist mig om at der er en anden tid til det. Jeg er en fornuftig (vil jeg selv sige) dreng på 16 år, som i lang tid har holdt sig væk fra alt der hedder smøger, joints og andre euforiserende midler. Jeg er for nylig blevet interesseret i det, men vil selv sige at jeg har en ansvarlig tilgang til det. Jeg holder mig fra hårde stoffer og endda hash, men kunne godt tænke mig at prøve noget grøn pot af. Er det en dum idé? Mine venner har gjort det i nogle år nu.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Det synes jeg lyder rigtig klogt. Bare det, at du spørger til råds, og reflekterer over de svar du får, er da testamente til du er moden af din alder.

Hvis din nysgerrighed er helt uudslukkelig, så ville jeg helt klart mene det var 'bedst' at prøve at ryge en mild pot joint. Men pas på med at gøre det til en vane: det bliver det nemt, og det er ikke så heldigt. Så hellere drikke et par øller med dine kammerater engang i mellem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Synes bare lige du fortjener en kæmpe thumbs up for at lytte til den kloge Plejadestjerne!!!

Der er rigtig mange på din alder der ikke er modne nok til at lytte på erfarne fremmede, men kun sine egne lyster. Jeg er overbevist om at de fleste der forsøger sig med svampe som 16-årige fortryder beslutning senere i deres liv. En pot joint går nok for de fleste, men er helt enig med Plejadestjerne, i at det er rigtig nemt at gøre det til en vane. Især hvis man starter tidligt. Jeg røg første gang som 16-årig og som 17-årig begyndte det stille og roligt at blive en del af min identitet. Det er ret træt af den dag i dag!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]