Jeg tror ganske ganske enkelt at du skal have styrket dit immunforsvar og jeg ved hvordan.
Jeg er selv i slutningen er tyverne. Jeg selv festet en del. Coke har aldrig været mit foretrukne stof. Jeg tror egentlig ikke at der er det væsentlige her.
Da jeg festede så var det primært alkohol og cannabis jeg benyttede mig af. Senere MDMA og nu Keta og GHB. Det er vigtigt at vide at alkohol alene har en utrolig negativ effekt på ens immunforsvar. Mener at bare 4-5 genstande er nok til at ens immunforsvar også er påvirket betydeligt, dvs. det ikke reagerer på virus og bakterier og derved ikke fungerer ordenligt. Med coke oven i hatten gør det det endnu værre.
Jeg skal ikke udtale mig om hvordan din kost ser ud. Men hvis du har været syg 5 gange i år, så er sandsynligheden stor for at du kunne leve meget sundere end hvad du gør.
Jeg har mærket på egen krop hvor dårligt alkohol var for mit immunforsvar. Det er også en af grundene til at jeg for det meste holder mig væk fra det, eller i hvertfald til et mindre antal af genstande. MDMA gjorde at jeg med sikkerhed som minimum blev halvsyg i tiden efter.
Det lyder som om at dit immunforsvar ligger lige på grænsen mellem syg og rask. Heldigvis er der ting du kan gøre for at ændre det!
I sommers der var jeg på psy-trance festival i tyskland. 3 dage med bagende sol, ketamin, GHB, E og MDMA. Mit immunforsvar var hårdt ramt i over et halvt år. Det ændrede sig dog.
Jeg så dokumentaren "That Vitamin Movie". Det er sådan at ADT (Anbefalet Daglig Tilførsel) for vitaminer og mineraler er helt åndssvagt lave i Danmark. De er baseret på minimumskravene, som for eks. så man ikke får skørbug ved mangel på c-vitamin. Fraværet af sygdom er ikke ens betydning på at man er sund og rask.
Jeg kan dagligt anbefale følgende:
C-vitamin (calciumaskorbat, mavevenlig i pulverform (billigere)): 5g dagligt/15g hvis man er stresset/30g hvis man er syg jævnt fordelt over hele dagen.
D3-vitamin: 175 mg
https://ing.dk/artikel/myndigheder-regner-galt-vi-skal-have-17-gange-mere-d-vitamin-175177Overnævnte har gjort at jeg sjældent er syg og virkelig haft en positiv effekt på mit immunforsvar. Før bare efter en dårlig nats søvn følte jeg mig syg dagen efter.
Held og lykke