SnowflakeX skrev:
Username skrev:
Personligt har jeg kun prøvet at nodde på et minimalt stadie vha. Oxycodon. Det var behageligt, lige indtil jeg ville sove - her blev jeg for opmærksom på, og dermed nervøs for, min vejrtrækningsrytme.
Opiater/opioider er behagelige og euforiske, for mit vedkommende, men oplevelserne byder sjældent på nogen interessant selvindsigt, går som oftest i glemmebogen og byder gerne op til mere. Har ikke prøvet en decideret afhængighed af denne gruppe, men jeg er overbevist om, at jeg for alt i verden vil undgå dette.
Oxycodon er også et morfinpræperat og typisk lavet i depotmolekyler så de aktive i kroppen over længere tid:)
men formidable at slappe af på men... ja for den de kan være yderst vanedannende.
-Ik for at lyde gammelklog men aldrig eksperimenter med at sniffe benzo'er eller morfinpiller. det kan gå rigtig hurtigt som at gå kold af GHB - har set hvad Oxycontin gør hvis de sniffes - lidt alla have vedkommende i hestehullet.

Hej SnowflakeX, og velkommen til
Oxycodone findes også som instant release, i et præparat der hedder Oxynorm (vidst også under navnet Oxycodone, hvis jeg husker rigtigt). Der er ihvertfald for mit vedkommende, ikke den store forskel på at sniffe eller at spise det. Det virker bare lidt hurtigere ved at sniffe det, virkningen begynder allerede efter et halvt minut, hvorimod der går omkring 5 minutter før det begynder at virke, ved at spise det. Men som jeg har forstået det, optager man det nærmest lige godt, ved begge indtagelses metoder. At sammenligne det, med at gå kold på GHB, eller et hestehul (gætter på du mener med Ketamin?) synes jeg er lidt misvisende. Response kurven er noget kraftigere ved GHB, og det kan slet ikke sammenlignes med K-hole ved Ketamin.
Derved ikke sagt, at Oxycodone ikke skal vises den yderste respekt, for det skal det. Det er helt fantastisk som smertestillende, men som rusmiddel, er det bestemt ikke legetøj, mest pga afhængigheds potentialet, men selvfølgelig også pga overdosering osv.
Jeg tog det hverdag, på en fast dose for smerte i omkring 3 måneder, uden overhovedet at bemærke nogen abstinenser eller forværret humør, da jeg skulle stoppe. Men nogle uger efter det, ville jeg afprøve det som rusmiddel, da jeg havde en bunke af det liggende, som jeg ikke skulle bruge. Jeg eksperimenterede så nogle få gange med det. Jeg blev aldrig imponeret, men den enegang tog jeg det i to eller tre dage i streg, og dagen efter kunne jeg allerede bemærke en svag craving, hvor jeg var lidt tung, og tænkte, "Aaah jeg burde måske bare spise en kapsel eller to igen idag", og på samme tidspunkt, gik det op for mig, at det så var det absolut sidste jeg skulle gøre. Og jeg har ingen afhængigheds symptomer med andre substanser ellers.
Nu er det så næsten et år siden, at jeg sidst indtog dem, så andre har nok både en større og mere retvisende erfaring at byde ind med her.