Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 22:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Halløj.
Jeg er lige blevet færdig med min afrusning, dvs 5 dage på risolid, jeg tog den sidste i morges ved 7.00 tiden, men nu begynder angsten at melde sig..... Kan jeg tage en quetiapin 25mg nu? Det skal lige siges at piller har aldrig været min " ting" og har derfor ikke så stor viden om hvilke man kan kombinere....det er alkoholen der er min dæmon, og en grim en af slagsen..
På forhånd tak.
Mvh. Ham den ædrue :D :D :D

Medlem
Brugeravatar

Hob ikke tilbage til benzodiazepinerne... Det er det dummeste du kan. Og det lyder så let når eks jeg skriver til dig og " løser " dine problemer, er altid lettere at løse andres. Tror man ser andre menneskers problemer meget klarer end sine egne, plus løsningerne vælter frem. Husk alkohol giver depressioner og er et meget langsommeligt/pinefuldt selvmord. Og alkohol er et opløsningsmiddel, prøv selv at læse om det. Mvh C

Medlem

Hvad forventer du at få ud af at tage 25 mg Quetiapin? Er det for at fjerne din angst?

Som det allerede er skrevet, er angst og depression en del af afrusningen og afvænningen. Prøv at finde andre og mere naturlige måder at håndtere din angst. Der findes masser af sider omkring angst, der også giver dig råd om, hvordan du kan håndtere det. Jeg håber, du kommer igennem din afvænningen. Det er allerede godt klaret, at du er kommet så langt, som du er nu. Fortsæt. Held og lykke.

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak for svar:)
Risoliderne fik jeg heldigvis kun med hjem til weekenden over, så dem er der ikke flere af:)
Quetiapinen var for at give mig den ro som alkohol altid har givet mig, jeg har nu været ædru i en uge og jeg sidder med en Tom følelse, et hul der skal fyldes ud, en uendelig træng til at være påvirket, jeg har jo mistet min tro følgesvend/ærkefjende igennem 20 år, quentipinen gør det lettere for nu, jeg starter i terapi på mandag og så er der vist en del ting der skal bearbejdes.... :rocking: :rocking:

Medlem

Stærkt gået. Jeg kender udemærket godt det kæmpe hul, man sidder tilbage med i sin dagligdag og i sin identitet, når man forsøger at stoppe sit misbrug og dropper sit drug of choice. Jeg tror, at det hul, er en af de vigtigste ting, man bør arbejde på at få udfyldt så hurtigt som muligt for at forhindre tilbagefald. Det kan være træning, det kan være madlavning, det kan være en kæreste hvad end det nu kræver. Det er bare vigtigt at finde noget, der kan give mening i hverdagen igen. Før fandt man som misbruger meningen i en pille, pose, sprøjte eller flaske. Når man forsøger at stoppe sit misbrug, skal meningen findes et nyt, bedre og sundere sted.

Junior medlem
Brugeravatar

Du har så evigt ret, men det er et stort hul der skal fyldes og det er svært at finde noget der kan hamle op med ens drug of choice, men hvem ved, måske skulle man begynde at hækle :D :D :D

Medlem

Ny men gammel skrev:
Du har så evigt ret, men det er et stort hul der skal fyldes og det er svært at finde noget der kan hamle op med ens drug of choice, men hvem ved, måske skulle man begynde at hækle :D :D :D

Haha, hvem ved om det er løsningen for dig :P

Jeg har arbejdet på at blive clean i cirka 3 år jeg det er endnu ikke lykkedes mig at opfylde tomrummet, som stoffer efterlod. Jeg har også oplevet en identitetskrise, da jeg har taget stoffer fra jeg var 15 til i dag hvor jeg er 30, på den måde har det været en del af min identitet. Jeg har dyrket styrketræning lige så længe, men grundet et biluheld for 2 år siden, er jeg hellere ikke længere i stand til at træne. Det var mindst lige så vigtig en del af min identitet, og samtidig den sunde del. Alle andre interesser jeg havde, siger mig ikke noget længere uden stoffer. Derfor oplevede jeg i starten en ret slem identitetskrise og jeg vidste overhovedet ikke hvilke dele af min personlighed, der var ægte og hvilke dele der var falske.

Arbejder fortsat med at finde ud af hvem jeg egentlig er - uden stoffer.

Junior medlem
Brugeravatar

:D :D
Identitetskrisen kan jeg mærke, jeg har altid været ham den stive, ham der kunne drikke mest og altid havde en øl i hånden nå man mødte mig på gaden, og altid frisk på en fest, sådan har det været de sidste 20+ år, så det er svært at skulle forene sig med tanken om at skulle være ham med strikketøjet ha ha ha :D :D :D

Jeg kan så godt følge dig, jeg elsker f.eks at gå til koncerter, men det kommer ikke til at ske uden alkohol, jeg elsker at tage på restaurant, men jeg gider simpelthen ikke at give 1000kr+ uden at jeg kan få noget lækkert vin til også......

Men ja træning er en god ting, jeg har også trænet on and OFF de sidste par, men nu er der da en chance for at det gør noget godt for mig når jeg ikke går hjem og rehydrere med en flaske vodka :D

Ja det er bare med at komme ud at finde sig selv, men det er svært når man kun har kendt sig selv som påvirket siden teenage årene....... God vind :D :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]