Mr. Gone skrev:
Hej.
Til dem der har prøvet den ene, anden eller begge to:
Hvad kunne i bedst lide? Changa eller freebase, og hvorfor?
Hvad er generelle positive/negative sider ved hver især?
God weekend

Jeg synes, det kommer helt an på, hvor stærk changaen er. Jeg har røget noget, som kun indeholdt 10% DMT (1/4 eller 1/2 g. i en joint alt efter hvor mange der skal ryge), og det virkede meget lækkert med CEV og en dejlig "svampet" følelse. Mest intenst i de første 10 min. og tilbage til baseline efter ca. en halv time.
Men jeg har også røget noget, der var 50% DMT, og det sparkede røv på en helt anden måde end den milde changa! Jeg røg godt nok også over 100 mg. på tjubang, og uheldigvis havnede jeg et sted, hvor der ikke var rart at være, og så var det bare at ride stormen af. Tror, det varede ca. en time, men det føltes som en evighed. Du kan læse min triprapport her:
viewtopic.php?f=12&t=43469Så jeg vil sige, at det kommer an på changaens styrke og rygerens erfaring. Hvis man ikke har røget DMT før, er den milde changa et godt sted at få "dyppet tæerne". Man kan også fint hygge sig med den til en fest eller i en park.
Den stærke changa, derimod, er for den erfarne DMT-ryger, som kan navigere sikkert "på den anden side", men som ønsker mere tid til at udforske i end de sædvanlige syv minutter. Personligt er jeg langt fra så erfaren, så næste gang jeg skal ryge noget af det stærke, bliver det nok i en joint.
I sidste ende vil jeg nok anbefale almindelig DMT fremfor stærk changa, for dels synes jeg at syv min. er rigelig tid til at udforske, og dels risikerer man at havne et ubehageligt sted, hvis man ikke har 100% styr på det, man laver, og så er det sgu meget fedt at vide, at man er tilbage igen om kun syv min.
Just my two cents ...