Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 19:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Bad trips
Junior medlem

Hej psych

De sidste 4 gange jeg har røget cannabis, uanset mængde har jeg "badtrippet". Angstanfald, vrangforestillinger osv. Det resulterede i en pause på 2 år.. Jeg savner at ryge en pind i ny og næ, og kunne godt tænke mig snart at begive mig ud i en skævert igen.. Hvad kan jeg gøre for at undgå at få det skidt, kan jeg bruge tripkillers? Mvh Joe

Titel: Re: Bad trips
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Rolige omgivelser, hvor der ikke er noget der kan forstyrre dig. Sørg at have styr på de ting der evt. kan stresse dig inden du ryger.

Undgå alkohol, det forstærker virkningen.

Rist tobakken ordentligt, især hvis du ikke ryger til dagligt.

Ryg lidt ad gangen. Rul en mild joint, tag et par væs og læg den fra dig fem minutters tid.

Hav noget sukkerholdigt ved hånden. Får du det dårligt, kan det tit tage svimmelhed og ubehag at få en dosis sukker indenbords.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Tak for svaret drenge. Hvad kan jeg gøre, ud over sukker, hvis de paniske og angstfulde tanker pludseligt begynder, og sukker ikke er nok? Kan man få trip killer til worst case?
Mvh Joe

findes der overhovedet tripkillers til Cannabis? Selvfølgelig kan man tage noget beroligende, til man falder i søvn, men findes der noget, som desideret modvirker Cannabis rusen?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Udover hardcore ting som benzoer, så tror jeg det ikke rigtig. Og det synes jeg er en rigtig dårlig idé.

Frisk luft og en cola. Men vigtigst her tror jeg det er at du indtager lidt af gangen, så rusen ikke kommer til et niveau du ikke føler du kan håndtere.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Dengang jeg røg, så virkede det mega godt at drikke en red bull/ eller cola, også gå en meget lang tur med en god kammerat, bare gå og snak indtil man bliver træt i benene, også ryge lidt mindre næste gang, eller ryg noget stille og roligt øko grøn, som ikke er top tunet med THC... :peace:

Moderator
Brugeravatar

Lider du af angstanfald i øvrigt? Angst og cannabis er generelt ikke nogen særlig god kombination, og selvom det umiddelbart kan lindre, så forværrer det som regel angsten på sigt. Jeg ville nok tage der som et tegn på at du skal holde dig fra cannabis, så fedt er det jo heller ikke - målt op imod det ubehag der kan være ved angstanfald, og særligt ikke når cannabissen tilsyneladende resulterer i angstanfald hos dig.
Koffein er desuden en ret dårlig ide, at indtage i et angstanfald, da det kan forstærke anfaldet, så cola og energidrikke bør nok undgås. Sukker kan virke beroligende, ved at medføre umiddelbart velbehag og kan tage nogle af bivirkningerne hvis man får det dårligt på cannabis, men det er nok en ringe kur mod angst.

Hvis du lider af angst så forhør din læge om du kan få dig en psykolog-tid (det kan godt tage en del tid), særligt kognitiv adfærdsterapi har vist sig gavnligt ift. angstanfald ift. at forholde sig til dem på en anden måde, at blive bevidst om hvornår de kommer snigende og at kunne stoppe dem før de bliver invaliderende. Man lærer altså at kunne håndtere anfaldene.

Medlem

Jeg er helt enig med Bismann, vil lige uddybe at når jeg drak red bull eller cola var det for at få skæverten til at være mindre intens, da min oplevelse af intens skævert gav mig lidt panikangst, men ja lider du af angst, så er koffein noget du skal holde dig fra, men hvis det er fordi skæverten bliver for voldsom, så kan sukker og koffein gøre en lidt frisk igen så man ikke føler det så intens som før :)

Medlem
Brugeravatar

Kender ikke til nogen kraftige antagonister i stil med nalaxone, som effektivt blokere for virkning af opioide agonister.
Ved dog at kliniske forsøg har bevist, at CBD modvirker effekten af THC. Udover dette virker CBD anti-psykotisk. Derfor burde man kunne anvende et produkt af CBD dominans til, at modvirke et mildt cannabis "badtrip".

Pregnenolon er et hormon, som udskilles i store mængder ved cannabis rygning. Det har til funktion, at modvirke effekten af THC. Der findes ikke særligt meget info, men det har sandsynligvis potentialle i behandling af afhængighed.

Ellers skulle man bare affinde sig med, at holde sig fra cannabis. Imo er det meningsløst, at savne, at ryge cannabis, hvis rusen bliver farvet af semi psykotiske symptomer.

Hvis det virkelig er vigtigt, at ryge en bønne i ny og næ, så prøv evt med grøn té og baldrian. Gem cola og kaffe drikkeri til en anden dag. Skulle panik tanker og fysiske fornemmelse af anspændthed og fare dukke op, så ret dit fokus mod dit åndedræt. Tag nogle dybe vejrtrækninger og mærk efter hvor du sanser vejrtrækning mest. Strategien kan redde din røv..

Dedikeret medlem

Måske har du fået fat i en anden type skunk end du er vant til. Hvis du har røget sativa, så gå over til indica. Det hjælper garanteret.

Northern Lights er en god Indica-skunk, som jeg plejer at købe på Christiania. Men den, de sælger nu (frem til i onsdags), virker helt anderledes end den plejer. Den er meget stærkere. Måske har du også fået fat i en skunk, som virker anderledes end den plejer.

Junior medlem

Beklager den sene responds.

Tusinde tak for de utroligt konstruktive kommentarer. Jeg sætter pris på jeres råd, aspekter og holdninger! God dag til jer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]