Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 01:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle. Jeg vil her inde så længe forøge mig med svampe for første gang.

Hvad dosering bør jeg tage? Er en rimlig kraftig fyr der vejer 100kg.

Og hvilken svamp anbefaler i? :-)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Velkommen til.

Hvis du køber dig til dem, har du sandsynligvis kun Cubensis at vælge imellem. Den findes i mange varianter, B+, Golden Teacher, Penis Envy osv., men i bund og grund er det samme svamp. Omkring 1.5 - 2 gram er en god begynder dosis. Samler du dem selv, så vil det være Spids Nøgenhat, men der er heldigvis nogle måneder til de bliver koldt og de kommer frem.

Generelt, så er det rigtig mange tråde herinde om hvordan man forbereder sig til første svampetrip, som taler om setting, musik, godt trip legetøj, så prøv at kigge på nogle af dem for mere inspiration.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Velkommen til siden.
Jeg ville være lidt mere konservativ og sige, at en dose omkring 1-1,5 gram tørret cubensis svamp er den bedste begynderdose. Og det halve gram gør meget.

I øvrigt spiller kropsvægt ikke ind på dosis mht. svampe. Sæt dig godt ind i tingene og læs, læs, læs før du tager dem. Der er meget viden her på siden, men også på sider som http://erowid.org og http://shroomery.org

Hvor og hvornår har du tænkt dig at tage dem? Og hvorfor har du lyst til at prøve svampe? :)
Vh

Junior medlem

Skal til en stor koncert på lørdag. Og er bare lidt træt af Xtc, emma og amf, så svampe er det lidt mere sundere valg og der sku være en fed oplevelse, af hvad jeg har læst mig til :)

Junior medlem

Havde bare læst engang at jo mere man vejede jo lidt mere skulle til :-).

Moderator

Lad være med at tage dit første svampetrip til en stor koncert. Det er opskrift til en katastrofe - en rigtig træls oplevelse.
Svampe er noget helt andet en amf eller e, det ændrer hele måden du ser dig selv og omverdenen på, på en måde du overhovedet ikke kan forestille dig. Mange mennesker og høj musik er slet ikke det rigtige sted at trippe.

Hvis du vil tage svampe, så gør det hjemme eller et andet sted du kender og er tryg ved. Vær sikker på du kan være helt uforstyrret og hav en god kammerat til at passe på dig eller dele oplevelsen med dig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Kunne ikke være mere enig med Plejadestjerne. Hvis du ryger ud i en heftig psykedelisk oplevelse, og det kan man godt riscikere på 2 g cubensis. Så er fremmede mennesker det sidste man har lyst til. Tror godt man kan have gode psykedeliske oplevelser til gode events, men jeg er godt nok glad for jeg har fulgt rådene herinde fra. Set og setting har en afgørende betydning for et trip. Mere end man kunne forestille sig. Hvis du møder en idiot til dit event, kan det ødelægge resten af dit trip!

Fremmede kan godt gå hen og blive som aliens for dig! På mine trips er det i hvert fald kun de mennesker jeg tripper sammen med, jeg kan overskue! Og første svampetrip er noget helt særligt. Du skylder dig selv at gemme det til det giver mening!!!!

Junior medlem

Har LSD med, kan være jeg skal bruge det i stedet :-).

Junior medlem

Har ikke prøvet nogen af delene endnu. Så jeg tar alt info til mig :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Bliver også nød til at høre hvor gammel du er? Ikke at jeg på nogen måde anbefaler at du tager de andre stoffer du nævner hvis du er ung, men især psykedeliske stoffer kan være en hård oplevelse hvis man ikke er mentalt klar til det. Det er man ofte først i en alder af 21+.

Junior medlem

Geografisk sted: København
Er jeg den eneste eller bliver man glad i flere måneder efter svampe? - føler jeg bliver et renere og bedre menneske, har mere overskud og bliver aldrig stresset :DD

Svampe er det helligste <3

Moderator

Trådstarter: Samme råd som Gone, få dig nogle erfaringer med psykedeliske stoffer i mere afslappet setting først - så kan du altid eksperimentere med lokation, når du føler dig tryg ved det senere hen.

Svampe123:
Efter at have læst dine indlæg, så vil jeg godt nok råde dig til at tænke dig ekstra godt om over, hvor du er på vej hen. Det kan ende med at få rigtig trælse konsekvenser for dit voksenliv.

Et svampetrip kan give dig nyt perspektiv og ny energi i livet for en stund - men det kan også sende dig helt ned i kulkælderen. Der har jeg blandt andet været - du kan læse min tråd om det i medaljens bagside, hvis det har interesse.

Junior medlem

Er 19.

Var bare intresseret i at se hvordan det føltes, men som i siger kan det gå begge veje. Men heldigvis har jeg haft en absolut fantastisk koncert! Jeg synes det var sjovt, spændende og lærerigt. Jeg havde intet problem med at have fremmede omkring mig (for denne gang). Mine kammarat var bange for at lade mig gå alene høj på LSD. Men jeg er jo bare glad, smilende og dansede som en sindsyg til hammer lækkert musik!

Jeg vil selvfølglig læse en masse mere og blive klogere :)

Junior medlem

I alt 1 mærke. Men delte det i 2, da det var første gang :-).

Han vidste ikke helt 100% hvor mange ug det var på. Men han sagde det var ok stærkt.

Men jeg følte mig tilpas og i mit ES, det kunne ikke blive bedre ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]