Nej. Du vil højst sandsynligt ikke dø.
Som en person, der har dyrket og elsket MDMA, siden 16-17 års alderen, så vil jeg råde dig til at få styr på dig selv vha. naturlig udløsning af transmitter-stoffer; dyrk motion, spis så sundt, som du kan overskue, find en regelmæssig partner, som du kan hygge og/eller dyrke sex med. At bruge MDMA som "selv-hjælp" er bare dumt. Som regel vil det meste af trippet gå i glemmebogen (især på en dose af +160 mg, ca.). SOM REGEL.
Har du en ældre, livserfaren person til rådighed, som accepterer, at du er påvirket, samtidig med du og vedkommende tager en dyb samtale, så ser jeg ikke det store problem i, at du gør det - nu hvor du er så opsat på det.
Dog vil jeg tilføje, at jeg en gang tænkte ligesom du; at jeg kunne hjælpe mig selv vha. elskovsmidlet MDMA. Problemet er lidt, at du med tiden, vil blive naturligt forvænnet til "trippet".. Jeg er hverken kemiker eller psykolog, men kan skrive under på, at jeg aldrig kommer til at opleve den samme følelse igen vha. MDMA. Magien er væk for mig - selv hvis jeg venter 1 år. Har ventet i spænding et par gange, og det er bare ikke det samme mere. Hvor vidt dette skyldes forventningens glæde, skal jeg ikke kunne sige, men gem, for guds skyld, dine trips - og spred dem godt - til de store fester, hvor du eks. ved, at der kommer en pige, som du skal rode med. Det er bare så meget sjovere.
Tager jeg en dose af 180 mg MDMA i dag, selv efter 6 mdr, så vil jeg ligge og rulle rundt i mig selv i 1½ time, hvorefter det bare går nedad (højt at flyve, dybt at falde). Dagen efter er sur røv, rent ud sagt, og dagene efter er bare op ad bakke.
Glemmer aldrig min første gang. Tæt på at være den bedste oplevelse, nogensinde (nærmest selvsagt i og med, at det var første gang, at mit serotonin-lager virkelig eksploderede). Da var jeg ikke spor depri, bagefter, da jeg havde haft en fed førstegangs-oplevelse, som jeg kunne perspektivere over. At det skulle føre til et overforbrug af stoffet, var en fejl. En fejl, som jeg fortryder inderligt, da jeg gang på gang har søgt følelsen igen.
Ren MDMA er helt fantastisk, men skal behandles med stor respekt, uanset hvor ren og empatisk trippet kan føles. Dine kognitive evner samt fysiske funktioner nedsættes efterfølgende og skal genoprettes på bedste vis, og her er tid sgu alfa-omega. Du kan tage nok så meget 5-HTP, C-vitamin, dyrke sport osv. efter et trip for at nedsætte efterfølgende bivirkninger, men kan nærmest ikke sige det nok: Tid!
Kan nærmest se mig selv, i din alder, sige til mig selv, at så længe, jeg er i følge med "gode venner", så virker stoffet terapeutisk. Gu' gør det ej. Som 19-årig er din hjerne - med 90% sandsynlighed - ikke fuldt udlært. Du er ikke livserfaren nok til at tage en sådan beslutning, hvor du "hjælper" dig selv via. kemisk indvirken. Det er helt ude i hampen! Og det kan jeg kun sige, da jeg selv gjorde det. Lad være. Gem dine trips til årlige, store begivenheder, hvor du virkelig bygger en glæde og forventning op inden da. For din egen interesse og dit velbefindende
Og nej, dit hjerte står sikkert ikke af. Ikke at jeg kan sige det med sikkerhed, men jeg tvivler.. De dødsfald, som er sket i DK, på det seneste, hvor MDMA har været involveret, har typisk skyldtes ekstreme doser, mangel på væske (og viden om stoffet), eller det har været et lusket RC drug (nyt, ukendt stof; ligner selv samme stof i molekyle-struktur, dog ændret og dermed befundet sig i en gråzone, dannet af en syg, pengegrisk kemiker, som giver en skid for liv.)
Pas på dig selv. Jeg følte mig uovervindelig som 19-årig. I dag ville jeg ønske, jeg havde haft mere respekt. Min fysik er sund og god, men psyken har helt sikkert taget lasten, for nu...
|