Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 18:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Ø Tripperen! skrev:
Lovedruggie skrev:
Ø Tripperen! skrev:
Så du fortsætter bare med at suge amf, og spise usundt for at tabe dig?? Hvorfor stopper du ikke bare med at suge amf, OG at spise usundt for at tabe dig? Der er jo ingen grund til at tage amf, hvis bare du spiser ordentligt.

Jeg synes at det lyder som om, du bruger vægttabet som en undskyldning for at tage Amfetamin desværre.

Jeg bruger ikke min vægt som en undskyldning for at tabe mig, men gør det for at tabe mig og. Jeg spiser også okay sundt, dov for jeg da nogen ædeflip inde imellem. Og men ellers drikker jeg skyr og spiser ret meget grønt, som fx gulerødder, peberfrugt, kål og kylling. Og en masse frugt og så tygger jeg, en masse sukker fri tyggegummi. :-)

Tror ikke, at du forstod mig korrekt. Jeg siger at det lyder som om, at du bruger vægttabet til at kamuflere dit Amfetamin misbrug. At bruge vægten som en undskyldning for at tabe sig, er helt cool :P

En masse sukkerfri tyggegummi, ja ak, du er rigtig på kur kan jeg høre...

bruger ikke min vægt som undskyldning for at suge amfetamin, for skulle nok tabe mig alligvel. Men bruger os amfetaminen for at det bare går lidt hurtigere, og hvad er der galt med sukker fri tyggegummi.;-)

Ok så kør på ven, hvis du har styr på det.

Junior medlem

Ø Tripperen! skrev:
Lovedruggie min ven... Du var på morfin i 4 uger, hvor du slet ikke tog stoffer den periode, og alligevel tog du ikke på, siger du. Er du slet ikke klar over at morfin er et euforiserende stof der absolut også nedsætter appetitten???

Du tabte kun 2 kilo på 4 uger selvom du var på morfin hverdag. Ved du hvor meget jeg tabte mig på lige over 2 uger med morfin præparater i blodet, 12kg!!

Du ved absolut ikke, hvad du laver. Hvordan kan du have lavet livstilen så meget om, hvis du stadig er nødsaget til at suge Amfetamin til hverdag?

Jeg håber for dit eget bedste, at du på et tidspunkt kommer til at kunne rumme din smerte på mere hensigtsmæssige måder.

ja okay vildt nok alligvel så er 2 kg ikke meget kan jeg se, og jo spiser ret sundt spiser kvark eller skyr hver morgen. Og spiser for det meste kun ting med en høj næringsverdi og lavt kalorie indhold, og skriver ned hverdag hvad jeg har spist. Og vejer os min mad hverdag, og så sidst på aften regner jeg ud hvor mange kalorier jeg har spist. Og hvor meget fedt og protein jeg har indtaget på en dag, og ved godt at det måske lyder sygt. Men må ærlig erkende at jeg nok er blevet besat af min vægt, og er bange for at tage på og vis der er nået jeg virkelig kan blive frustreret over. Er at jeg ikke kan spiser produkter hvor der ikke står nogen information om næringsindholdet fx kalorier osv, og spiser heler ikke på restauranter for der kan jeg heler tælle kalorier. Og drikker kun vand og sort kaffe, og synes sgu ikke man kan sige jeg har spiseforstyrrelse. For jeg har ikke rigtig nogen typiske tegn på det, jeg har været inde og læse om de forskellige spiseforstyrrelser på nettet. Og har selv haft bulimi i en periode, men har det ikke mere overhovedet. ;-)

Medlem

Øøh du væmmes ved amfetamin, men elsker det... Kan du selv høre det selvmodsigende i det?
Du kan godt lade være med at tage amfetamin i 3-4 dage, men så får du lyst igen...og tager det også fordi det speeder vægttabet op...og du mener IKKE du har et misbrug?
Ved du overhovedet hvad og hvordan, et misbrug er og fungerer?

Som Ø tripperen skriver, så aner du ikke hvad du laver, du har absolut IKKE styr på det. Vågn nu lige op buddy!
Fornægtelse fører intet godt med sig...

Junior medlem

Psychelkurv skrev:
Øøh du væmmes ved amfetamin, men elsker det... Kan du selv høre det selvmodsigende i det?
Du kan godt lade være med at tage amfetamin i 3-4 dage, men så får du lyst igen...og tager det også fordi det speeder vægttabet op...og du mener IKKE du har et misbrug?
Ved du overhovedet hvad og hvordan, et misbrug er og fungerer?

Som Ø tripperen skriver, så aner du ikke hvad du laver, du har absolut IKKE styr på det. Vågn nu lige op buddy!
Fornægtelse fører intet godt med sig...

Kan godt se din pointe med at jeg modsiger mig selv, men så vidt jeg har forstået så er en misbruger en der er afhængig af stoffet. Og jeg for ikke abstinenser også selvom jeg ikke tager amfetamin, og fx For jeg heler ikke kramper og sveder eller se insekter kravle på min hud som nogen oplever. Jeg for heler ikke tømmermænd, og så vidt jeg har forstået så er amfetaminen ude af kroppen efter 2-3 døgn. Og vis jeg kan holde pauser på 4 dage eller da jeg holde en pause på 4 uger, på grund af jeg var nyopereret i knæet. Og fik morfin der havde jeg heler ingen abstinenser eller træng som sonden, jeg kunne da godt bruge en streg. Men jeg to ikke nået og gik da heler ikke psykisk ned, eller fik det fysisk dårligt. :-)

Og nej jeg siger heler ikke at jeg har styr på det jeg laver, for jeg er hverken kemi ekspert eller læge. Så har bestemt ingen ret til at kalde mig selv for ekspert, men jeg har da læst ekstremt meget om amfetamin. Og ved fx at dit dopamin center i hjernen bliver tømt fuldstændig, og det tager længere tid for hjernen at producer nyt dopamin igen. Og så ødelægger det også din hukommelse i længden, så man for virkelig utrolig dårlig hukommelse. Så ville da heler ikke råde folk eller min venner til at tage amfetamin hver dag, for det virker forskelligt på alle mennesker. Og så kommer det også an på hvor god din psyke er, og hvor sart selve din krop er. Jeg har bare selv erfaret at jeg oplever intet dårligt ved at indtage amfetamin dagligt, men ville stadig ikke anbefale nogen at gøre det samme som mig. :-)

Medlem

Jeg vil egentlig ikke bruge alt for meget tid på det, men blot minde dig om, at du er på vej ud på et gevaldigt skråplan!
Abstinenser viser sig altså også psykisk og jeg ser allerede tegnene her, ud fra de ting du skriver...

Du tog ikke noget, imens du var dopet af morfin, men kunne da alligevel godt have brugt en streg...ser du f.eks. et lille problem i den udtalelse?

Du mener ikke du oplever noget dårligt ved at indtage amfetamin hver dag - jamen så kan jeg da også kun anbefale at du fortsætter, for så skal du nok få et wakeup call, før eller siden, det er helt sikkert...
Men det burde du faktisk vide, når du har læst SÅ meget op på det.

Good luck buddy!

Junior medlem

Psychelkurv skrev:
Jeg vil egentlig ikke bruge alt for meget tid på det, men blot minde dig om, at du er på vej ud på et gevaldigt skråplan!
Abstinenser viser sig altså også psykisk og jeg ser allerede tegnene her, ud fra de ting du skriver...

Du tog ikke noget, imens du var dopet af morfin, men kunne da alligevel godt have brugt en streg...ser du f.eks. et lille problem i den udtalelse?

Du mener ikke du oplever noget dårligt ved at indtage amfetamin hver dag - jamen så kan jeg da også kun anbefale at du fortsætter, for så skal du nok få et wakeup call, før eller siden, det er helt sikkert...
Men det burde du faktisk vide, når du har læst SÅ meget op på det.

Good luck buddy!

Halløj pscychelkurv jeg kan godt forstå hvad du mener og ja jeg havde lyst til en streg men gjorde det ikke og det kan måske godt lyde i din verden at jeg har et problem og forstår jeg os godt men jeg har oplevet og lært og prøvet virkelig meget af en alder af kun 18 år og de sidste 4 år har jeg lært mig selv at kende mig psykisk jeg kan styre den ret godt og så har jeg også meget selvkontrol og styr på det meste og er også derfor at jeg føler at jeg ikke har et misbrug men jeg ville bare ikke stoppe før jeg er nået mit mål og ved godt det virker fuckt up men har styr på det og ved godt det lyder urealistisk af en på 18 år men vis det skulle gå galt så har jeg nogen mennesker omkring mig og så som mange andre amfetaminmisbrugere tager de sovemedicin eller ryger hash og jeg gøre ingen af delene og sover os helt fint :-)

Medlem

Pointen var...hvor mange gange 3-4 dage, siger du nej, hvis der er en der liner en snitte op til dig?

Du er 18 år makker, tænk dig nu grundigt om...du HAR et problem!
Du knepper rundt med din hjerne som ikke engang er færdigudviklet endnu!

Du ender med store psykiske problemer senere i livet, hvis du ikke tager dig alvorligt sammen og ændrer din indstilling. Selvkontrol eller ej.

Jeg troede også jeg kunne flyve da jeg var 18...jeg faldt ned og blev klogere - men det gør du da heldigvis også.

Kun et godt råd, derudover...held og lykke

Medlem

I øvrigt...ifølge dit andet indlæg, startede du med at ryge hash da du var 13, haft en psykose og derudover indtaget diverse medikamenter og stoffer, lige siden.
Selvom det selvfølgelig er stærkt nok at du er stoppet med hash, så blev det jo bare skiftet ud med andre ting.
Hvordan harmonerer det med selvkontrol?

Ja gu fanden har du lært meget om dig selv, de sidste 4 år - du er trods alt i udviklingsalderen...men har du også lært nok? Jeg tillader mig alligevel, at stille mig tvivlende...
For du fucker godt og grundigt med din udvikling, ved at eksperimentere på den måde, i den alder.

Medlem
Brugeravatar

Loveddruggie: Tusind tak for, at du gad at fortælle lidt mere om hvad det drejer sig om. :) Skide godt at du valgte slankepillerne fra. Storartet at du reflekterede over fordele kontra ulemper. Det er et klogt valg du har truffet, som du ikke kommer til at fortryde.

Kan fornemme at du har bestemt dig for hvordan det hænger sammen med stoffer og dig. I respekt for det vil jeg ikke blande mig i det. Der hvor jeg er bekymret er for din restitution med det ny-opererede knæ. Læser mig frem til at du har gjort dig tanker om motion. Kredsløbstræning/Motion er en mirakelkur til vægttab, men det lønner sig også på mange andre måder! Motion hjælper på et trist humør, manglende overskud til alt lige fra smide en ny DVD-film på til at nyrenovere hundehuset, hud med urenheder, nervøsitet ved præstationer og meget mere.
Sagen er at amfetamin ikke ligefrem hjælper på restitutionen af dit knæ, og forværre dine odds for et godt resultat. Det ville være pænt ærgeligt, at skulle lade sin lyst og interesse for motion begrænse af smerter i knæet, hvis en disciplineret pleje og genoptræning kunne have forhindret det.
Man kan altid starte, hvor man slap, når genoptræningen er overstået.

Så vidt jeg forstår så har du ændret på dine kostvaner, hvilket betyder at du er på rette vej :wink:
Går ud fra at du nogenlunde ved hvordan du reagere på "søde sager" - vingummier, flødeis, chokolade, bager kager, læskedrikke (fx Coca-Cola). Hvis du af erfaring ved, at du let tager på, når du indtager disse, og måske forvandles til en ustoppelig maskine, der tvangspræget kører kakao mælk og fløde is indebors indtil, at lageret er tomt. Så er det en indikation på, at det kræver komplet afholdenhed for søde sager, snacks, læskedrikke mm.

At indtage sin ideelle form, hvor man er ligevægtig, kosmetisk afbalanceret og ens hjerne fungere godt - kræver altså en indsats på tre parametre, der hedder motion, næringsrig-varieret kost og positiv tænkning. Hvis man skifter 50% af sin daglige kost med luft eller en 250 mL juice karton, vil kroppen være i underskud af livsbærende næring. Den mængde sukker i juicen (simpel kulhydrat/hurtigt optageligt) vil give en hurtig og høj stigning i blodsukkeret, hvis effekt varer 40-90 min. Derefter vil man opleve en ændring i humøret, og måske føle sig små træt, irritabel, forvirret, man opdager måske endda et mangel på overskud og en nedsat evne til træffe fornuftige valg. Havner man i sådan en sindstilstand kan det være instinktivt, at få stillet "sulten" nemt og hurtigt med nyt sukker. Eftersom vi mennesker er forskellige kan tilbøjeligheden til, at danne sådan et mønster variere.
Du nævner at du før har lidet af en spiseforstyrrelse, i så fald vil det være klogt at være ekstra opmærksom på sine kostvaner. Negative tanker i alle dets afskygninger har indflydelse på lyst og trang til velsmagende søde sage, junk food og læskedrikke.
Tager man afstand til bestemte fødevarer, hvilken fx kunne være, at man dropper sauce, fløde til kaffen, instant kaffe for den sags skyld, rødvin, yoghurt, salami, smør, dressing osv. Består ens kost af næringsrige råvarer med variation. Den rette mængde er også vigtig. Nogle ernæringseksperter forslår mange små måltider om dagen, men afhængigt af hvad man laver kan dette godt være besværligt.
Følger du disse principper, så høster du altså også belønning. Det drejer sig om vedholdenhed. Jo oftere, tiltagene gentages, gerne i en særlig struktur og hvor man er selvanerkendende, des hurtigere bliver man bidt og motiveret til at fortsætte. Når disse handlinger er blevet daglige ritualer med stor fornøjelse og god trivsel - får man ikke brug for, at skulle springe på en grøntsags-slankekur eller sågår en sulte-kur, eller hvad ved jeg, for man kommer ikke ud af ringen.

Jeg håber der er noget i mit indlæg, som du kan plukke ud, og forme til din fordel. Er blevet lidt ør i mit hoved, og har sku tabt overblikket, så beklager hvis det er nogle steder er kortfattet, indforstået eller usammenhængende. :lol: Orker ikke kigge det igennem pt. Har valgt at afsætte lidt af min tid idag til, at udveksle nogle tanker i forbindelse med dig, ikke med intentionen at dømme dig eller bestemme din fremtid, men blot for en god gerning i håb om give dig noget nyttigt i en eller anden facon.
Jeg synes at der er kommet mange rationelle og især omsorgsfulde indlæg - som fortjener særlig eftertanke. Det er min overbevisning, at der ikke er nogen her i tråden, som IKKE ønsker dig godt.

Vi mennesker søger altid det svar, vi gerne høre. Vores forestilling af sandheden søger vi bekræftet, og selvom vi finder flere modsigelser af vores sandhed, vælger vi at godtage bekræftelsen af vores forestilling, fordi det føles naturligt.

------------------------------------------

Jeg synes det er fedt, at der er så mange omsorgsfulde og entusiastiske sjæle, som vil Loveddruggie det bedste, men husk nu på, at måden man levere sit budskab på er afgørende for hvordan den bliver modtaget af anden parten (f.eks. Loveddruggie). At man er direkte og konkret er der intet galt i, men det er vigtigt at huske på, at vi formidler til hinanden over et forum, hvor det vigtigste af kommunikation er ikke-eksisterende. Selvfølgelig hviler alt ansvar ikke på afsenderen for sådan noget, som fx forsvarsmekanismer kan ofte antændes af bl.a. modsigelser og kritik. Dernæst kan man som afsender bliver frusteret over at føle sig afvist, devalueret og utilstrækkelig.
Og nej, dette er ikke en personlig kritik! Jeg tager blot udgangspunkt i hvordan jeg kan reagere med bl.a. fornægtelse og retfærdiggørelse, hvis fremgangsmåden i kurs mod mig ikke er assertiv. Og ja, det er fucking svært at føre assertiv kommunikation. No doubt about that. :hjerte:

Medlem

@The-Midnight-Howl: Godt indlæg og god tålmodighed. Du har da helt ret og jeg vil personligt reevaluere min måde at kommunikere mit budskab ud på, til en anden gang ;)

@Lovedruggie: Kan godt være jeg fik tingene sagt lidt for hårdt, men det var nu mere ment som et hårdt - men venligt spark, for at få dig til at se realiteterne i øjnene.
Du har meget kraftige antydninger af misbrug og tilbagevendende misbrug, om du vil det eller ej...
Du har større problemer end du forestiller dig og selvom du selv mener, at du har styr på det, så tyder alt hvad du har skrevet på, at det har du IKKE.
Så jeg håber du tænker dig om en ekstra gang og lader stofferne ligge, især amfetaminen - indtil du mentalt er både ældre og mere stabil.
Held og lykke med det hele :)

Junior medlem

Psychelkurv skrev:
@The-Midnight-Howl: Godt indlæg og god tålmodighed. Du har da helt ret og jeg vil personligt reevaluere min måde at kommunikere mit budskab ud på, til en anden gang ;)

@Lovedruggie: Kan godt være jeg fik tingene sagt lidt for hårdt, men det var nu mere ment som et hårdt - men venligt spark, for at få dig til at se realiteterne i øjnene.
Du har meget kraftige antydninger af misbrug og tilbagevendende misbrug, om du vil det eller ej...
Du har større problemer end du forestiller dig og selvom du selv mener, at du har styr på det, så tyder alt hvad du har skrevet på, at det har du IKKE.
Så jeg håber du tænker dig om en ekstra gang og lader stofferne ligge, især amfetaminen - indtil du mentalt er både ældre og mere stabil.
Held og lykke med det hele :)

Jeg ved godt at du kun har prøvet hjælpe mig og du har ment det positivt og ikke negativt :-)

Medlem
Brugeravatar

Lovedruggie skrev:

Halløj ja jeg er 175 Høj og vejer 78 ville gerne ned på de 70-65 og jeg havde godt læst at det er farligt og de advare om det men ville da bare høre om nogen havde prøvet at tage det alligevel fordi min plan var faktisk at tage dem her fra imorgen fordi jeg har snart ikke mere amfetamin tilbage så havde endelig tænkt mig at prøve en pille da der skal være et amfetamin ligene stof i pillerne og så kunne det være lækkert at bare lige tage en pille og så har jeg ikke trængen længere men vile da ikke risikere at dø så bytter dem :-)

Har du hørt om træning og sund kost?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]