Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 08:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen

Jeg sad forleden dag og snakket med en ven om - receptpligtig medicin og i den forbindelse
Kom vi ind på hva receptpligtig medicin kan ryges , hvad receptpligtig medicin kan sniffes
Osv - ikke at jeg skal jeg har nok i min elvanse - men jeg syndes emne er sindsyg spændene
Og snakke om så måske i kunne hjælpe mig lidt ;)

Og hva man bruger receptpligtig medicin i stedet for

F.eks

Elvanse / erstatter amfetamin

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg tror det er svært at komme med en komplet liste (og jeg er slet ikke den største expert i det herinde), men eksempler kunne være:

Hostemedicin, der indeholder kodein
Smertestillede preparater, som indeholder opiater
Benzodiazepiner, f.eks. xanax, som er det eneste navn jeg lige kan komme på og virker beroligende og angstdæmpende, men også giver en kraftig rus.
Alle disse er i pilleform og jeg tror ikke der er noget at hente i at ryge eller sniffe dem. Men hva' ved jeg.

Og så er der som du siger amfetamin lignende preparater. Jeg tror godt dine piller kan knuses og sniffes for at få en rus ud af dem, men jeg vil fraråde dig at gøre det. Der er en grund til du får dem og jeg er sikker på din læge eller hvem der nu har udskrevet dem ikke har gjort det for du skal koge rundt på dem. Der er mange historier herinde fra personer som har gjort det og på den måde øget deres forbrug indtil de er blevet stillet stolen for døren og tvunget til at gøre op med det på den ene eller anden måde.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Bubber skrev:
Jeg tror det er svært at komme med en komplet liste (og jeg er slet ikke den største expert i det herinde), men eksempler kunne være:

Hostemedicin, der indeholder kodein
Smertestillede preparater, som indeholder opiater
Benzodiazepiner, f.eks. xanax, som er det eneste navn jeg lige kan komme på og virker beroligende og angstdæmpende, men også giver en kraftig rus.
Alle disse er i pilleform og jeg tror ikke der er noget at hente i at ryge eller sniffe dem. Men hva' ved jeg.

Og så er der som du siger amfetamin lignende preparater. Jeg tror godt dine piller kan knuses og sniffes for at få en rus ud af dem, men jeg vil fraråde dig at gøre det. Der er en grund til du får dem og jeg er sikker på din læge eller hvem der nu har udskrevet dem ikke har gjort det for du skal koge rundt på dem. Der er mange historier herinde fra personer som har gjort det og på den måde øget deres forbrug indtil de er blevet stillet stolen for døren og tvunget til at gøre op med det på den ene eller anden måde.

Smiler - jeg misbruger ikke mine piller - jeg sniffer kun den ene pille om dagen som jeg må tag forde
Jeg ikke kan lide at synke

Dedikeret medlem

Sniffer du så også dine vitaminer og hovedpinepiller?

Junior medlem

[quote="Fritzie"]Sniffer du så også dine vitaminer og hovedpinepiller?[/

For jeg ikke spiser nok grønt til at ikke få vitaminer / og jeg har max hovedpine 2 gange årligt

Dedikeret medlem

Så er det jo ikke det store problem, men hvis det bliver for hårdt for næsen, så kan du ihvertfald også knuse pillen, og smide i et glas vand istedet :)

Jeg ved ikke lige hvordan, men du kan sikkert godt ekstrahere amfetaminen ud af dine piller, og lave den til freebase, og så på den måde ryge det, men det er ikke noget jeg selv har forsøgt mig med.

Medlem
Brugeravatar

Elvanse kan ikke sniffes. Kapslen kan åbnes og ud man hælde indholdet kan i et glad vand. Det svarer næsten til, at sluge kapslen uden pillefingeri.
Så hvis man eksperimentere med andre ruter end oralt er det rent spild. Producenten har været smart - man kan nemlig ikke udtrække det aktive stof på normalvis.
Det kræver et mere avanceret kemisk indgreb.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Denmark
de virker simpelthen for bizare dine opslag hvem arbejder du for ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
The-Midnight-Howl skrev:
Elvanse kan ikke sniffes. Kapslen kan åbnes og ud man hælde indholdet kan i et glad vand. Det svarer næsten til, at sluge kapslen uden pillefingeri.
Så hvis man eksperimentere med andre ruter end oralt er det rent spild. Producenten har været smart - man kan nemlig ikke udtrække det aktive stof på normalvis.
Det kræver et mere avanceret kemisk indgreb.

Sad lige og tænkte præcis det samme. Det aktive stof er lisdexamfetamin, som er et prodrug til dextroamfetamin, så det er simpelthen kun oralt aktivt.

Udover det har min eks snakket om at hun før i tiden havde røget benzoer på bong med sin ekskæreste og det mente hun virkede fint. Jeg er ret skeptisk og har læst en del på nettet omkring det og så vidt jeg kan forså er der ikke lige nogen umiddelbart "rus" ved det. Men om igen, hvis man brænder plastik og inhalerer røgen skal man da også nok blive lidt "light headed".

Insane psychedelia user!

Har kendt folk som røg ronal (benzo) og det kunne de godt lide.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har også en bekendt, som har fortalt om rygning af benzoer på aluminiumsfolie. Han påstod at der er smæk for skillingen. Dog skulle det have nogle nasty bivirkninger, hvor bylder på lungerne er én af dem. Fænomenet er vidst rimelig udbredt i misbrugs miljøet på gaden i København.

Det her skal ikke ses, som en opfordring. Desuden har benzoer en høj biotilgængelighed oralt - rivotril (90%) - derfor giver det mest mening, at indtage tabletterne via munden.

Medlem

I skader jer selv ved at indtage pille på andre måder end oralt. Piller indeholder så mange bindemidler og andre ting - det aktive stof i en pille udgør en meget lille procentdel af pillens faktiske vægt.

Lad os tage en 2 mg Rivotril. Jeg gad ikke til at kalibrere min vægt præcist bare for det her. Men det er præcist nok til at vise min pointe. Én pille med 2 mg clonazepam vejer 150 mg.

Så udover de 2 mg Rivotril indeholder pillen altså 148 mg "andet". Ryger man det ryger man en masse lort, der helt sikkert ikke er sundt for ens lunger. Samtidig er det de færreste benzodiazepin der er vandopløselige og de fleste har en højere biotilgængelighed oralt end nasalt. Der er selvfølgelig piller hvis biotilgængelighed er bedre nasalt end oralt, men man smadrer uhyggeligt hurtigt sin næse ved at sniffe piller. Og nu snakker vi ikke en gang om at knuse pillerne og skyde dem IV eller IM.

Lad være med at lege med receptpligtig medicin. Indtag det som det er meningen man skal, og udvis forsigtighed. Efter min erfaring indeholder noget receptpligtig medicin nogle af de mest afhængigheddsskabende stoffer, man kan komme i nærheden af.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]