Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 15:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Hey psy, sad lige og gloede på et drug combination chart, og der kan jeg se at hvis man blander kokain og cannabis, så skal man udvise forsigtighed, og på en anden var der en advarsel.

Jeg troede at man kunne blande cannabis med størstedelen af alle rusmidler, så hvad er det lige der gør den her combi farlig? :)

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Uden at jeg overhovedet ved det, kunne jeg forestille mig, at det er paranoide tilstande man skal være opmærksom på, ved den kombination. Giver det mening?

Jeg har ihvertfald tit oplevet, at folk kan blive meget paranoide af den kombination. Det dækker dog ikke over mig selv.

Dedikeret medlem

Jeg har også set sådan en tabel. Her advarer de imod at kombinere cannabis med LSD. Men det er jo latterligt. Det er en perfekt kombination, som jeg aldrig har haft nogen problemer med.

Medlem

Cannabis er umiddelbart ganske ufarligt og et alsidigt stof, så jeg forstår godt din undren.
Har du selv prøvet denne kombi?

Personligt får jeg det ret ubehageligt af denne kombination. Jeg tror, at det har noget at gøre med, at det er to modsatrettede effekter. Kokain er opkvikkende, cannabis er sløvende.

Cannabis+LSD kan være noget overvældende. Cannabis intensiverer effekten og det er ikke altid, at man lige har brug for, at ens LSD-trip skal være vildere. I sidste ende er det jo op til én selv, hvad man kan lide/klare.

Det er fint at være obs på at være forsigtig med de respektive kombinationer, så jeg forstår godt, at der advares. HR, du ved.

Dedikeret medlem

Det er klart at det virker stærkere, hvis man tager to stoffer i stedet for kun ét. Men man kan jo tage mindre af hvert stof, så det ikke bliver for voldsomt. Det afgørende må være, om de to stoffer svinger godt sammen. Og det synes jeg afgjort at LSD og Cannabis gør. Det er der mange, der er enige med mig i.

Hvis der står et udråbstegn i tabellen, hvilket betyder advarsel, så er budskabet jo, at man simpelthen skal undgå denne kombination. Men det synes jeg ikke man skal, for kombinationen virker meget bedre end LSD alene.

Til gengæld vil jeg give tabellen ret i at kokain og cannabis svinger dårligt sammen.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Ja, altså, jeg røg engang en stor fed joint midt i peaket på et LSD trip.. Det blev så intenst og forvirrende, at det ikke var til det bedre. At ryge når man er på plateauet efter peak og i comedown-fasen kan jeg så bedre forstå, for det sætter gang i tingene igen.. Men vil aldrig anbefale nogen at ryge joints oven i et heavy syrepeak (men det kommer da også an på, hvem man er).

Mht. coke og cannabis, så gætter jeg også på paranoia.. Og måske at et cannabis induceret panikanfald kan give ret høj puls, hvis du også har godt med coke i blodet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan også være grundet at Cannabis og coke begge øger pulsen?

Dedikeret medlem

Jeg har aldrig haft andet end gode oplevelser med coke og cannabis, jeg har også kun gjort det i godt selvskab hvor der altid var noget at stikke hjernen i lige efter, men jeg må give Plejade ret i, at det ihvertfald ikke er for hvem som helst at ryge under et LSD, eller for den sags skyld svampe trip. Som hverdags ryger, kan man næsten kombinere cannabis med alt, fordi det mest bare bliver et lækkert afslappende pust, men at blande det med psykedeliske stoffer, er godt nok noget jeg er påpasselig med under hele peak og plateau-delen af trippet.

Hvis man sidder hjemme og koger, så tænker jeg også at coke og cannabis gøre en lidt stram i masken, hvis man ikke lige er klar på det.

Medlem

Jeg tager coke i ny og næ og hygger mig gevaldigt med det, men ryger aldrig hash. Jeg undrer mig over, hvorfor nogle vælger denne kombination. Som det er skrevet i tråden, så er det ene jo sløvende og det andet opkvikkende? Hvorfor risikere, at hash nedsætter kokainens opkvikkende effekt? Men sådan er det måske slet ikke? Altså får hash en anden effekt, når det kombineres - altså at det i stedet går ind og forstærker coke-rusen frem for at nedsætte den?

Ja, jeg spørger bare som den newbie - i forhold til hash og dets effekt - jeg er. Personligt har hash nemlig aldrig sagt mig noget og giver mig ikke noget, men jeg har nok heller ikke røget det på den mest givtige måde de få gange i gymnasietiden, jeg lod mig overtale til at nappe et par drag eller to fra en joint.

Dedikeret medlem

Mja, hash er jo ikke per defination sløvende, det er semi-psykedelisk, altså det øger den psykiske og kropslige bevidsthed, og der er både indica og sativa som er hhv. sløvende, og opkvikkende. Det er lidt en gråzone med hash, for mig er det fordi jeg bare godt kan li' at være skæv sammen med stort set alle andre forme for rus, simpelthen fordi det passer godt ind imo.

Medlem

Fritzie, du har 100 % fat i noget mht. cannabis.
- Jeg tror desuden, at det i sidste ende ofte er en smagssag, hvorvidt cannabis er favorabelt at indtage under et trip. Hver sin smag, men forsigtighed er ligeledes vigtigt. Alt med måde.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Cannabis øger pulsen, så i den forstand er det ikke sløvende. Men det kan være 'sløvende' mentalt og virke muskelafslappende - heraf udtrykket 'couch lock'. Men det kan også have opkvikkende og stimulerende virkning, som en kop kaffe. Det afhænger af sort, dyrkningsforhold og hvordan det er blevet behandlet tørret og behandlet efter høst.

Men i forbindelse med LSD er det sådan, som Fritzie er inde på, at cannabis er 'semi-psykedelisk'. Tankerne flyder, og det kan være introspektivt og endda overvældende i sig selv at have fået en ordentlig koger på. I forlængelse af et LSD-trip sparker det voldsomt til de mentale effekter - udsmeltningen af ens identitet og den nedbrydelse af lineære tankegange, der finder sted når du tripper.

Hvis man kan forestille sig (det er svært), at i stedet for at have en lineær tankestrøm, hvor den ene tanke følger den anden på en tråd, så skyder adskillige tråde ud af dit sind, hver med deres egen tankerække. Disse tråde snoger sig ud og situerer sig rumligt, så du får en intuitiv fornemmelse af dine tanker som spatialt-visuelle. Så ryger du en joint oven i, og nye tanketråde skyder ud som forgreninger fra forskellige steder i tankestrømmene, som 'tilføjelser' eller eftertanker. Trådene situerer sig som et kompliceret, kaotisk, forviklet og labyrintisk net, som du ikke kan finde hoved og hale i; du tænker tusind ting på samme tid, men det bliver et stort, intetsigende kaos, et ingenting.

Det var mit halvvage poetiske forsøg på at skildre, hvordan det føles at kokse på en thc,lsd kombi. Måske lidt flyvsk, men håber det giver et eller andet.

Må nok sige, at jeg mere eller mindre er enig med Enspænderen. Det er lidt plat at sige, at LSD og THC er en dårlig kombi, da det bestemt ikke altid er tilfældet. Kan dog også godt følge de andre i, at det kan blive ubehageligt, men som Enspænderen siger, kommer det jo an på dosering. Jeg tager ihvertfald ikke LSD, uden at ryge Cannabis. Det har jeg aldrig gjort, simpelten af den årsag, at syren ikke har gennemslagskraft nok i sig selv. Eller også skal jeg indtage så meget, at det bliver en dyr fornøjelse. Det er lidt anderledes med Svampe, da de har en kraftigere energi fra naturens side, end hvad LSD har. Ihvertfald i forhold til egne oplevelser.
Har dog aldrig oplevet, at det bliver et stort intetsigende kaos, et ingenting. Der er da masser af materiale at tage fat i under sådan et trip, ihvertfald mere end ingenting. Dog kan jeg sagtens sætte mig ind i tankegangen, og at det selvfølgelig også kan opleves sådan.

Dedikeret medlem

Jeg bruger hash som kicker til et LSD-trip, og tager det således i begyndelsen af trippet. Det kan lyde mærkeligt, men på mig virker en normal dosis LSD ikke særlig stærkt i sig selv. Hvis jeg tager mere af det, så begynder bivirkningerne at blive for store. Jeg får body load, det vil sige bliver træt og sløv, samtidig med at sindet er super aktivt. Det er ubehageligt. Hvis jeg derimod ryger hash til, så åbner LSD'en sig op, og begynder at virke ordentligt, uden at jeg får body load.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Altså jeg er selv daglig ryger, så når jeg skal tage andre ting, bliver der som oftest røget hash sammentidig.
Jeg har aldrig oplevet problemer med hash+kokain blandingen. Jeg synes at hashen lige tager toppen af energien fra kokainen, og giver mig en god skævert, med god eufori og stimulation. Jeg synes personligt at det er en god blanding, til hvis man sidder et par gutter og hygger på en stille og rolig aften :)

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]