Vil bare lige nævne, at jeg netop selv er blevet afgiftet fra kratom og har været fri fra det i en måned idag. Selv med afhjælpnings medicin som lyrica, gabapentin og rivotril har det været et helved på jorden, og abstinenser bliver bare ved, og ved, og ved, og det værste er klart den efterfølgende dybe depression og svære angst som følger efter den akutte abstinensperiode. Har selv prøvet at trappe ud kratom op til 10 gange måske uden resultat, da jeg stadig var gik i abstinens i forbindelse med udtapningen, og ikke var i stand til at arbejde eller hygge mig på nogen måde. Jeg er stadig efter en måned mærket af mit kratom misbrug, som varede i godt og vel 8 måneder.
Jeg siger ikke at kratom ikke vil være et fornuftigt alternativ at udskifte og trappe ned på, men jeg ved af erfaring at abstinenser fra et kratom misbrug kan være ret brutale, det var de ihvertfald for mig. Jeg har dog aldrig været i misbrug af andre opiater, så kan ikke rigtigt hælde det op mod noget. Men den eneste udvej for mig var at tage den kolde tyrker og få medicinsk og mental afhælpning på et misbrugscenter.
Det der bl.a. også gjorde det så forbandet svært for mig at trappe ud, er at kratom som bekendt kan virke meget behageligt og meget euforisk, så når man pludselig står i udtrapningsperiode, og man mærker de forbandede abstinenser fordi man er gået ned i dosis, er det simpelthen så uhyggelig svært at lade være med at redosere, så man i det mindste kan føle sig som et menneske igen.
Jeg siger ikke at det ikke er alle som ikke er i stand kan udtappe på kratom. Det ved jeg, at der er få der kan, men størstedelen er ikke i stand til det af samme årsag som jeg nævner. Tjek evt.
https://www.reddit.com/r/quittingkratom/ her kan man få vejledning og støtte i forbindelse med sit kratom stop eller udtrapning, men efter at have læst ret intenst på forummet i løbet af de sidste par måneder, kan jeg konstatere at det kun er 1 ud 20 (måske?) Der har viljen og styrken til at følge udtrapningsplanen.
Håber ellers det bedste for dig Julle. Kan varmt anbefale dig at søge hjælp på et misbrugscenter, som jeg selv gjorde i forbindelse med mit kratom misbrug. De kan give dig råd og støtte, og det er sejt at du har et ønske om at stoppe, det er altid det første skridt på vejen! Men forvent at det bliver en hård kamp, men du kan sagtens vinde den, og i sidste ende vil du komme ud på den anden side som et stærkere og mere erfarent menneske!