Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 11:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hejsa, jeg har her kl 8 i morges været i fuld narkose i forbindelse med undersøgelse af mavesækken.
Jeg skal muligvis tage lidt mdma i aften eller i morgen, hvis altså det er forsvarligt
Så mit spørgsmål er hvornår det vil være ok at tage mdma, hvis jeg føler for det og det er sikkert? =)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er det en kikkertundersøgelse eller hvordan og hvorledes?
-I så fald, tænker jeg at der ikke er nogen komplikationer.
Fentanylens effekt forventer jeg allerede er aftaget nu, så heller ikke der er der problemer.
Og for en sikkerhedsskyld; vær varsom med opiater og stimulanser, rusen er fed, og ekstremt behagelig, men man kan snildt få for meget!

Men var jeg dig, havde jeg formentlig ventet til næste weekend.

Medlem
Brugeravatar

Ja en kikkertundersøgelse :) , men det bliver nok udskudt, min hals er virkelig øm og ru, ikke lige det der skal have fokus på en mdma tur.
Nu siger du fentanyl, er det stoffet der anvendes under fuld narkose ? undrede mig nemlig over hvad det egentlig var de pumpede i kroppen på mig, var sikker på det bare var sovemedicin?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er LAAAAAAAAAAAANGT fra ekspert, men mener det variere i hvor "dyb" ubevidsthed man skal være, hvor der vidst er 4 niveauer? Udover det, mener jeg at de bruger en kombination af forskellige mediciner, noget i stil med smertestillende + dissociativer eller sådan.

Hæng mig ikke op på det, mener bare jeg har læst noget i den stil fra noget wikipedia gravning engang.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Buttons skrev:
Nu siger du fentanyl, er det stoffet der anvendes under fuld narkose ?

Jeg ved ikke om alle får fentanyl, men i min journal husker jeg der stod dét, men også et sovemiddel som jeg desværre ikke kan huske hvad hed.
Fentanyl er et meget potent syntetisk opioid, som anvendes for at mindske/fjerne evt. smerter.

Ved du hvad du fejler?
Jeg tænker at det måske ikke er det smarteste at stresse maven for meget, hvis den er syg..

Medlem
Brugeravatar

Mavesyre-reflux/spiserørs brok, er til sådan en undersøgelse hvert andet år og få det tjekket =)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ok.
Går ikke ud fra det er første gang du tager MDMA?
Fordi hvis der ingen tidligere problemer har den været i den forbindelse, så tvivler jeg på der vil opstå nogle nu.

God bedring, eller godt helbred! :peace:

Dedikeret medlem

Nu ved jeg ikke helt hvilke stoffer de bruger, men hvis det bare er bedøvende, så burde der ikke være nogle krydsproblemer, men det kan godt være du skal være lidt ekstra forsigtig når du mærker at du ikke får så meget ilt til hovedet (sker hvis man kommer op at køre) - tænker man har lidt lettere ved at besvime end ellers efter sådan en tur. Har selv haft kigget på kombinationen mellem morfin og psykedelika for nylig nemlig :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Morfin og traditionelle psykedelika, så som svampe og LSD, er i sig selv ikke nogen farlig kombination.
Fentanyl er dog hverken en analog eller på andenvis et deriviat af morfin, og MDMA er for mig mere en stimulans, da jeg ikke er nær så bevidst om mine handlinger og samtaler, som på traditionelle psychedelika og samtidigt får jeg temmelig meget energi :)

Medlem
Brugeravatar

Alf'n skrev:
Ok.
Går ikke ud fra det er første gang du tager MDMA?
Fordi hvis der ingen tidligere problemer har den været i den forbindelse, så tvivler jeg på der vil opstå nogle nu.

God bedring, eller godt helbred! :peace:

Nej det er langt fra første gang jeg tager mdma, men venter med det.. de 1-2 gange om året jeg tager det skal det bare spille hehe 8)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Er rimeligt sikker på man almindeligvis i Danmark bruger Propofol samt smertestillende, evt. fentanyl til narkose i Danmark.

Der kan selvfølgelig være undtagelser.

Dedikeret medlem

Alf'n skrev:
Morfin og traditionelle psykedelika, så som svampe og LSD, er i sig selv ikke nogen farlig kombination.
Fentanyl er dog hverken en analog eller på andenvis et deriviat af morfin, og MDMA er for mig mere en stimulans, da jeg ikke er nær så bevidst om mine handlinger og samtaler, som på traditionelle psychedelika og samtidigt får jeg temmelig meget energi :)

Nej det havde jeg nemlig læst mig til, men min pointe mht. fentanyl var at det er et opiod, og derfor gætter jeg på der er de samme fare ved blandinger, som med morfin (hvis man da ikke selv skal dosere fentanylen).

Kan godt følge dig i at MDMA er mere stimulans end psykedelika, men synes nu alligevel at det åbner op for en intuitiv psykedelisk verden, og jeg har da også oplevet lidt tankespind. Måske fordi jeg ikke har prøvet MDMA nasalt, og flere gange har kombineret det med andet.

Propofol er ret hurtigt ude af systemet igen, og der skulle heller ikke være nogen problemer med den blanding, udover at det måske kan mindske virkningen af MDMA'en lidt - kan jeg læse mig til.

Medlem

Buttons skrev:
Nu siger du fentanyl, er det stoffet der anvendes under fuld narkose ? undrede mig nemlig over hvad det egentlig var de pumpede i kroppen på mig, var sikker på det bare var sovemedicin?

Så vidt jeg er orienteret, bruger man forskellige stoffer under forskellige "faser" af narkosen (induktion og opretholdelse). Måske nøjes man med et enkelt stof i visse tilfælde, men det er ikke noget du kan regne med i hvert fald.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Da jeg var i praktik på sygehusets rygafdeling brugte vi 2 typer under operationer. Den første fik dem til at sove og den anden var smertestillende. Det er dog nogen år siden, så jeg kan ikke huske hvad det var præcist. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Svjv. bruger man også et smertestillende (fx fentanyl?) i kombi med et sovemiddel.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Læste at man bruger flere stoffer i løbet af narkosen. Fx først noget klorofom, så ketamin og så smertestillende under den sidste fase

Dedikeret medlem

@buttons.. hvis du har bøvl med hals og mave, hvilken administrationsrute har du påtænkt dig at anvende?.. jeg hepper på anal :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

STWOD skrev:
@buttons.. hvis du har bøvl med hals og mave, hvilken administrationsrute har du påtænkt dig at anvende?.. jeg hepper på anal :mrgreen:

hehe har ikke problemer med at spise mdma :D tværtimod har det haft en dulmende effekt på mine symptomer efterfølgende, om det er placebo skal jeg ikke kunne sige :D

Dedikeret medlem

^wicked nok! :shock:
er det uanset hvilken ROA der benyttes?..

Medlem
Brugeravatar

STWOD skrev:
^wicked nok! :shock:
er det uanset hvilken ROA der benyttes?..

Som udgangspunkt spiser/drikker jeg altid mit mdma, har ikke prøvet rektalt i nu, og hvis jeg endelig skal tage det nasalt, har jeg spist noget af det i forvejen hehe

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]