Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 10:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa, jeg skal prøve ecstasy (MDMA) på fredag, 330 MG grønne dominos og skal dele det med en kammerat, hvilket vil sige en halv pille hver. Vi er begge to 16 år gammel og har røget en "del" hash og prøvet coke 2 gange. Men her kommer mit spørgsmål, Jeg vil ikke sige jeg er en meget paranoid person, men da jeg var mindre (10-12 år) havde jeg socialangst og turde ikke gå i skole eller lign. Jeg er også generelt en meget trist person når jeg er alene, eller det kan jeg være til tider og nu, hvor jeg skal prøve MDMA er jeg bange for det skal gå galt. Jeg vil spørge om hvad "risikoen" for et badtrip er, altså slem paranoia, angstanfald og lign. Burde jeg springe over? Burde jeg "go for it" og tage chance? Når jeg ryger hash får jeg rigtig rigtig slem badtrip og det kan ske ved bare en kvart 1 smøgs, jeg begynder at kaste op og ligge på jorden og have problemer med at trække vejret helt korrekt og alt sker dobbelt, kort sagt, jeg får det rigtig rigtigt dårligt af at ryge hash.

Vi skal på natklub efter jeg tager det og jeg har ikke tænkt mig at indtage alkohol, i værste fælde 2-3 øl og måske et par shots

Jeg har læst meget omkring det på nettet, men føler mere jeg kan få ordnelige svar af erfarene og videre

Mine spørgsmål "kort forklaret" er

1. Hvad er chancen for jeg badtripper og får ekstrem slem paranoia, hvor det ender ud i at blive farligt og føle jeg skal dø

2. Burde jeg springe over?

3. Hvad sker der (beskrevet) under et badtrip på MDMA

4. Hvis det går galt, hvordan vil jeg så havde det, det næste stykke tid (næste par døgn og fremad)

5. Jeg har prøvet at sniffe 3 baner coke på engang, med flake i, det gik meget godt og alt var fedt - Men jeg holder ik til en skid når det er ang Hash, weed, etc. - Hvad er chancen til jeg ikke kan holde til 165 MG MDMA (pillen bliver delt op, hele pillen er 330 MG grøn domino)

6. Hvordan kan jeg undgå et badtrip og hvad kan jeg gøre før og imens for at effekten er fed og ikke går helt galt

7. Kan man få paranoia badtrip under trippet uden at være en generelt paranoid person?

Håber jeg kan få hjælp! Hvis jeg skulle mangle at forklare eller give udtryk for noget, så sig gerne til i kommentarrene så jeg kan informere ang mere.

Mvh og god dag til jer alle! :mrgreen:

Junior medlem

Mange tak for svaret, det hjælper en del, men bliver en del i tvivl ang det der med patologisk løgner der står med dig, haha, så ville lige spørge om det bare er en "joke"

I kan eventuelt dele pillen i tre, og tage 1/3 hver. Det burde være tilfredsstillende. Jeg tog selv MDMA førstegang da jeg var 23år, så vil ikke anbefale andre at gøre det som 16 årige, men hvis i alligevel vælger at gøre det, må i have en god tur :)

Admin
Brugeravatar

Jeg synes også, du bør vente lidt med stofferne. Der er masser af tid senere i livet, og hverken stofferne eller festerne løber nogen vejne :mrgreen:

Dosen lyder også som for meget. Men på den anden side, man kan aldrig stole på, hvad folk siger der er i deres piller. Der kan være nogle meget stærke piller i omløb, men 330 mg lyder som en vild mængde i en pille. Hvis du skal være på en klub, så start med en kvart. Man kan blive meget blæst af 165 mg mdma, hvis det er første gang. Eller forsøg at dele pillen i tre, som øtripperen foreslår.

-Jimmy Carter

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det må da være en ordentlig pille, 330mg MDMA fylder altså en sjat og så bindingsmidler, hvor stor er pillen?

Jeg ved ikke, om du har set forskellige Ecstacy pillere BasicReality, men nogle af dem er også pænt store, næsten på størrelse med en sukkerknald. Næsten hehe :lol:

Men jeg er enig med jer i, at det ikke er særlig udbredt, med så stort et indhold af MDMA i en pille. Og bestemt ikke i Danmark. Kan heller ikke forstå den dosering i en pille, da det sådanset er overdosering, til en person.

Junior medlem

Jeg køber det af sådan en "hårdtype" gut, som er meget i det der narko og være ulovlig miljø, han kender meget til personer længere inde i sådan noget og får det nok af en større "bagmand" - kunne det måske være en stavefejl og at han mente 30 mg?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

@Ø Tripperen har kun set MDMA i pilleform en enkelt gang og de var ikke så store igen, mener de var 160mg.

@kagemand713 Nej, 30mg er for lidt, man snakker om 80-125mg for at få en god virkning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Nu nævner du badtrip på MDMA. Jeg har en ven som jeg holdte nytår med et år, hvor vi alle sammen skulle være på MDMA.
Men desværre en lille halv time efter virkningen var trådt ind, ringede min vens mor til ham for at spørge ind til en gældsliste hun havde fundet på hans værelse, og hun vidste ikke engang han røg smøger, så dette var et meget hårdt slag i maven på hende og ham selv for den sags skyld, da de altid har haft et tæt forhold i familien.
Så resten af aftenen/natten sad han i en seng helt mut og nede i humør, fordi hans dårlige samvittighed var blevet ekstra forstærket af MDMA'en, på trods af vi gentagne gange forsøgte og få ham på bedre tanker, og prøve og nyde aftenen på trods af opkaldet fra hans mor, men der var intet og gøre. Han ville bare sidde og have det rigtig skidt med sig selv og skamme sig over hvad han havde gjort.

Det er måske ikke lige den slags badtrip du tænker på, men som hans ven kunne jeg med det samme sige at han havde en rigtig lorte aften der.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Junior medlem

Jeg er enig med de andre - vent til du bliver ældre. Men hvis du vælger at gøre det, kan jeg anbefale at læse den her side igennem: http://www.rollsafe.org
Det er en MDMA harm-reduction guide, hvor jeg selv især har brugt listen over forskellige supplementer til at nedsætte "tømmermændende" og risikoen ved at indtage MDMA.

Som Mr. Gone siger, første gang man prøver MDMA er helt speciel og unik, så det er ærgerligt at "spilde" den på at gøre det på det forkerte tidspunkt i det forkerte setting (foretrækker selv rolige omgivelser med gode venner frem for vilde fester :D )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]