Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 15:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psyhobveder :rocking: mega god side at finde hjælp til div. ting og sager på en god måde.

Jeg tænkte på hvordan får jeg "nulstillet" eller i det mindste nedsat min tolorance overfor Benzo'er?? Jeg kan spise feks. 3 X'er 2mg ÆGTE Roche (købt af en veninden som får dem på recept så ikk noget der) og stadig ikke vælte rundt som en eller anden stiv stoder der er ingen der kan mærke det på mig får ikke så stor en virkning ud af det heller ikke hvis jeg drikker på dem. Det samme med Valium jeg har lige fået 140stk Tevia diazepam hjem fra UK (de kom i de rigtige æsker hvor der er 28 stk. i en kasse og hele pisset ikk noget der) Hvad kan jeg lige køre her???

Tage en pause? Du har fået det, vi kalder tolerance ven.

Junior medlem

Kan man ikke gøre andet overhovedet ven??

Nej du ender med, at køre sig selv ned i et hul. Du fortæller, at du også kombinerer det med alkohol, og hvis du fortsætter med det, eller vælger at kombinere med andre depressanter, ender du med, at tage livet af dig selv.

Ellers velkommen til Psychedelia.dk :)

Junior medlem

Ø Tripperen! skrev:
Nej du ender med, at køre sig selv ned i et hul. Du fortæller, at du også kombinerer det med alkohol, og hvis du fortsætter med det, eller vælger at kombinere med andre depressanter, ender du med, at tage livet af dig selv.

Ellers velkommen til Psychedelia.dk :)

Mange tak for svaret jeg vil holde en pause fra idag af. Hvor længe vil i mene jeg skal holde en pause? Og vil jeg mærke apstinænser? Har taget Rivotril hver ca. dag i hmmmm ca. en månedes tid vil jeg tro. Hvis ja hvad kan jeg gøre for at det ikke bliver så slemt :peace:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Du vil helt sikkert få abstinenser, ja jeg vil nok ikke foreslå at tage en kold tyrker, det bliver højst sandsynligt meget ubehageligt for dig.

Snak med din læge om nedtrapning, også selvom du har købt det steder hvor du ikke burde. Det kan være farligt at stoppe med benzoer fra den ene dag til den anden.

Ved mindre du har absolut brug for det medicinsk ville jeg virkelig overveje hvad det er du har gang i her.

Benzodiazepiner er ikke legetøj og det er et forfærdeligt stof at blive afhængig af, helt på samme linje som f.eks. heroin.

Senest rettet af B-R 12 okt 2016 11:44, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

BasicReality skrev:
Du vil helt sikkert få abstinenser, ja jeg vil nok ikke foreslå at tage en kold tyrker, det bliver højst sandsynligt meget ubehageligt for dig.

Snak med din læge om nedtrapning, også selvom du har købt det steder hvor du ikke burde. Det kan være farligt at stoppe med benzoer fra den ene dag til den anden.

I form af hvilke abstinenser? er stoppet med at ryge tjald fra den ene dag til den anden og havde røget i 8 år det gik fint. Hvordan farligt at stoppe fra den ene dag til den anden? :|

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

dodrugs skrev:
BasicReality skrev:

I form af hvilke abstinenser? er stoppet med at ryge tjald fra den ene dag til den anden og havde røget i 8 år det gik fint. Hvordan farligt at stoppe fra den ene dag til den anden? :|

Du kan ikke sammenligne substanser på den måde.

Du ved da også godt at folk kan få alvorlige abstinenser hvis de stopper med at tager heroin f.eks.

Her er en oversigt: http://www.benzoinfo.dk/cha/pw-dk.htm

Bare for at nævne nogle: Forøget angst, søvnløshed, hallucinationer (den dårlige slags), overfølsomhed, muskelspændinger, tinnitus, rystelser, svaghed i benene (gele-ben), dårlig hukommelse, svimmelhed, omtumlet, hjertebanken, koldsved, feberlignende tilstand.

Hvis man har været oppe i den rigtig slemme ende med doser og varighed, så kan det være farligt at stoppe da man kan få epileptiske anfald som gør man kan kvæles i sit eget bræk/tunge, eller falde og slå sig osv.

Der er flere men det var bare nogle af dem. Afhængig af dine doser og hvor længe du har taget dem, så vil de komme frem i højere eller mindre grad i løbet af de næste par dage, hvis du virkelig har taget en kold tyrker.

Igen, ved mindre du har en lægelig grund til at tage dem, så er det meget uansvarligt det du har haft gang i der. Jeg ville tage til lægen og ligge alle kort på bordet, dit liv vil blive ødelagt på sigt hvis du fortsætter som du gør.

Junior medlem

BasicReality skrev:
dodrugs skrev:
BasicReality skrev:

Du kan ikke sammenligne substanser på den måde.

Du ved da også godt at folk kan få alvorlige abstinenser hvis de stopper med at tager heroin f.eks.

Her er en oversigt: http://www.benzoinfo.dk/cha/pw-dk.htm

Bare for at nævne nogle: Forøget angst, søvnløshed, hallucinationer (den dårlige slags), overfølsomhed, muskelspændinger, tinnitus, rystelser, svaghed i benene (gele-ben), dårlig hukommelse, svimmelhed, omtumlet, hjertebanken, koldsved, feberlignende tilstand.

Hvis man har været oppe i den rigtig slemme ende med doser og varighed, så kan det være farligt at stoppe da man kan få epileptiske anfald som gør man kan kvæles i sit eget bræk/tunge, eller falde og slå sig osv.

Der er flere men det var bare nogle af dem. Afhængig af dine doser og hvor længe du har taget dem, så vil de komme frem i højere eller mindre grad i løbet af de næste par dage, hvis du virkelig har taget en kold tyrker.

Okay mange tak for info :gud: Men vil ikke mene at mit forbrug har været oppe i den rigtig slemme ende som sagt vi snakker MAX 6mg Rivotril CA. hver dag i 1 månede og nogle gange blandet det med alc.
Så tager bare en kold tyrker ELLER måske trapper ned og bruger mine 10Mg valium feks starte med at tage 40MG om dagen i 3 dage og så trappe ned til 30mg i 4-5 dage så 20Mg i 7 dge og til sidst så tage 10Mg i 14 dage eller måske bare stoppe efter de 7 dage på 20Mg (deler selvfølgelig doserne op i løbet af dagen) hvordan lyder det??

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

dodrugs skrev:
Okay mange tak for info :gud: Men vil ikke mene at mit forbrug har været oppe i den rigtig slemme ende som sagt vi snakker MAX 6mg Rivotril CA. hver dag i 1 månede og nogle gange blandet det med alc.
Så tager bare en kold tyrker ELLER måske trapper ned og bruger mine 10Mg valium feks starte med at tage 40MG om dagen i 3 dage og så trappe ned til 30mg i 4-5 dage så 20Mg i 7 dge og til sidst så tage 10Mg i 14 dage eller måske bare stoppe efter de 7 dage på 20Mg (deler selvfølgelig doserne op i løbet af dagen) hvordan lyder det??

6mg rivotril (clonazepam) er en rigtig heftig dosis, det svare altså til at du har proppet 120mg valium (diazepam) indendørs.

Det ER voldsomme dosis'er. Du gør hvad du gør, men nu har jeg advaret dig.

Jeg er ikke læge, jeg vil ikke begynde at udtale mig om udtrapningsdosiser, det har jeg ikke kompetencen til at gøre.

Jeg gentager det en sidste gang, for jeg ønsker virkelig for dig at du gør det: Tag en snak med din læge, det her bliver noget rigtigt lort at skulle stå med selv.

Dedikeret medlem

Det kan være utroligt farligt at lege med benzoer på den måde du beskriver. Mange opleveler svære psykoser og angsttilstande ved brat afslutning og flere sidder i saksen i årevis før de får trappet helt ud af det.
Bestil noget picamilon hjem til din udtrapning det virker rigtigt godt til at tage angsten og fylde dine gaba-depoter op igen. I værste tilfælde så er små doser ghb også gode til benzoabstinenser da det også rammer gabareceptorerne.

Junior medlem

BasicReality skrev:
dodrugs skrev:

6mg rivotril (clonazepam) er en rigtig heftig dosis, det svare altså til at du har proppet 120mg valium (diazepam) indendørs.

Det ER voldsomme dosis'er. Du gør hvad du gør, men nu har jeg advaret dig.

Jeg er ikke læge, jeg vil ikke begynde at udtale mig om udtrapningsdosiser, det har jeg ikke kompetencen til at gøre.

Jeg gentager det en sidste gang, for jeg ønsker virkelig for dig at du gør det: Tag en snak med din læge, det her bliver noget rigtigt lort at skulle stå med selv.

Okay tænker over det mange tak. :gud:

Junior medlem

Nafets skrev:
Det kan være utroligt farligt at lege med benzoer på den måde du beskriver. Mange opleveler svære psykoser og angsttilstande ved brat afslutning og flere sidder i saksen i årevis før de får trappet helt ud af det.
Bestil noget picamilon hjem til din udtrapning det virker rigtigt godt til at tage angsten og fylde dine gaba-depoter op igen. I værste tilfælde så er små doser ghb også gode til benzoabstinenser da det også rammer gabareceptorerne.

jeg takker for svaret :gud:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nafets skrev:
Ahhh vi er på et HR forum og så anbefaler du manden GHB som er ligeså vanedannende og skadeligt for dig i længden..

Ikke for at træde nogle over tæerne her, men dodrugs har jo tydeligvis et misbrug og et problem med at kontrollere indtagen af stoffer, så er det sgu da ikke helt smart at anbefale andre stoffer, som tilmed er ulovlige...

Dedikeret medlem

Anbefaler ikke noget, det handler om harmreduction, og jeg skal hilse at sige at en person i høj dose rivitril-kold tyrker har bedre af at trappe ud med ghb eller andre gabaetic substanser end uden. Folk er døde af benzoabstinenser og har taget livet af sig selv eller blevet stærk psykotiske! GHB fåes også i pulver/pilleform hvilket kan fåes på recept mod søvnbesvær.

Medlem

Nafets skrev:
GHB fåes også i pulver/pilleform hvilket kan fåes på recept mod søvnbesvær.

Er du sikker på det? Ifølge pro.medicin.dk er den eneste indikation for midlet:
pro.medicin.dk skrev:
Narkolepsi hos voksne med katapleksi.

Bemærk: Natriumoxybat bør kun anvendes, når behandlingen forestås af læger med særligt kendskab til behandling af søvnforstyrrelser.

http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/3831

(og ja, man kalder det noget andet for at afstigmatisere det, men det er skam Na-GHB)

Dedikeret medlem

Ja vist nok i DK, men mener jeg engang læste noget om andre lande evt USA men er ikke sikker. Men rigtigt nok så benyttes det til at behandle patienter med narkolepsi så de kan sove igennem om natten og dermed sover mindre om dagen, så vidt jeg har forstået. Men pointen med at nævne det har aldrig været at sige han skulle tage dette. Det er ment som et sikkerhedstip, til hvis han en dag skulle løbe tør for piller og er ved at blive sindsyg og måske kunne komme til skade. Det er ligesom med opiat-afhængighed ofte gavnligt at vide, hvilke andre substanser som kan lindre og gøre en udtrapning mere "sikker" med benzoer in mind.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

For det første så vil jeg gerne vove halsen og sige at det er nemmere at skaffe benzoer i Danmark end GHB, for det andet så syntes jeg det er en dårlig ide at opfordre folk til selv at rode med nedtrapning, særligt hvis der åbenlyst er tale om misbrug.

Lægen er der til det samme, hvis lægen ikke vil hjælpe med at få en plan for nedtrapning så kan man frit finde en ny læge der vil, og alternativt så er der altid misbrugscenter.

Jeg ved godt at trådstarter ikke bad om at få hele den her smørre, men når man er derude hvor man gerne vil nulstille sin benzo tolerance fordi pillerne ikke virker mere, ja så har man altså et misbrug, så ville det være forkert ikke at gøre opmærksom på det.

Dedikeret medlem

Jeg har godt nok aldrig misbrugt benzoer i mere end et par dage, men hvis det var mig, så ville jeg bare lade være at tage dem, og får overstået nogle af abstinenserne, bliver det for slemt, så tag en. Sådan kan du fortsætte, til det er ved det punkt du ønsker. Nu har du lært, at tolerance findes, og at der ikke er nogen vej ud af det, udover at være abstinent, eller at grave sig ned i et blandingsmisbrug.

Det bliver nederen, og stramt, og træls, men sådan er det, stoffer kan kun direkte påvirke en, ved at tage noget i den anden ende.

Medlem

Idéen med udtrapning ved brug af et GABA-aktivt lægemiddel skam god, og er den bedste tænkelige, dog med forbehold. Farmaceutisk GHB udskrevet af en neurolog eller relativt rent DIY GHB - kan være særdeles nyttige, men i det her tilfælde af udtrapning er GHB er uegnet pga. det korte halveringstid.
Et stabilt niveau i blodet er umuligt at opnå, og de store udsving vil derfor skabe uønskede følgevirkninger.
Brugeren er nød til, at redosere hvert 90 - 180 min. Stort misbrugspotentiale og chancen for, at brugeren på et tidspunkt havner i en abstinens tilstand, og ved uheld overdosere under kramper og andre symptomer af kontroltab.

Den sikreste måde, at seponere sine benzoer på gøres ved, at substituere med enten diazepam eller klordiazepoxid. En lang halveringstid udgøre en potentiel kandidat, vel og mærket hvis stoffet besidder en krampestillende, muskelafslappende og søvndyssende værdi.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]