Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 09:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Du kunne eventuelt spørge lægen?
Da jeg blev opereret for blindtarmsbetændelse for nogle år siden spurgte jeg narkoselægen hvorvidt det var forsvarligt at tage MDMA en uge senere. Han sagde god for det, hvis jeg ellers følte mig godt tilpas på dagen.

Dagen efter virker dog lidt voldsomt. Som andre siger MDMA en stimulans, selvom det naturligvis sjældent er lige så kraftigt stimulerende som de traditionelle amfetaminer, kokain eller methylpendiat.

Junior medlem

Nu bliver jeg nysgerrig. Jeg blev for 4 år siden opereret for en tarmslynge, hvor jeg var i fuld narkose. Jeg opholdt mig i udlandet, og kunne ikke forstå sproget særligt godt.

Jeg husker, at jeg fik sprøjtet noget ind i årerne, så gik der meget kort tid og jeg mærkede det mest intense velbehag, jeg nogensinde har følt. Jeg blev helt euforisk og fjollet og begyndte at synge på operationsbordet lige inden jeg gik ud. Det føltes som den der dejlige opiatfølelse, jeg selv har oplevet ved brug af morfin og tramadol rekreationelt (dog ikke særligt mange gange), bare langt kraftigere og ja, så blev jeg som sagt ret fjollet, men det var som om, at det var værst lige i det jeg gik ud. Jeg husker det som flere minutter, hvor jeg lå og nød stoffets virkning og underholdt sygeplejerskerne.

Jeg har tit undret mig, da jeg virkelig ikke ved meget om medicin - var det heroin, fentanyl eller kan det også have været noget a lá propofol, der gav den virkning?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

IKUJUHUG skrev:
Nu bliver jeg nysgerrig. Jeg blev for 4 år siden opereret for en tarmslynge, hvor jeg var i fuld narkose. Jeg opholdt mig i udlandet, og kunne ikke forstå sproget særligt godt.

Jeg husker, at jeg fik sprøjtet noget ind i årerne, så gik der meget kort tid og jeg mærkede det mest intense velbehag, jeg nogensinde har følt. Jeg blev helt euforisk og fjollet og begyndte at synge på operationsbordet lige inden jeg gik ud. Det føltes som den der dejlige opiatfølelse, jeg selv har oplevet ved brug af morfin og tramadol rekreationelt (dog ikke særligt mange gange), bare langt kraftigere og ja, så blev jeg som sagt ret fjollet, men det var som om, at det var værst lige i det jeg gik ud. Jeg husker det som flere minutter, hvor jeg lå og nød stoffets virkning og underholdt sygeplejerskerne.

Jeg har tit undret mig, da jeg virkelig ikke ved meget om medicin - var det heroin, fentanyl eller kan det også have været noget a lá propofol, der gav den virkning?

Den virkning du beskriver lyder som en klassisk morfin/propofol blanding. Morfinen giver den dejlige følelse + eufori og propofol giver også eufori inden den slår dig ud.

Junior medlem

BasicReality skrev:
Den virkning du beskriver lyder som en klassisk morfin/propofol blanding. Morfinen giver den dejlige følelse + eufori og propofol giver også eufori inden den slår dig ud.

Tak for svar! Jeg har tit tænkt tilbage på den oplevelse med et smil på læberne, og kunne nu heller ikke helt forstå, hvis det bare var et opiat, der gjorde mig så fjollet.

Lige som en tilføjelse fik jeg også daglige indsprøjtninger, så vidt jeg husker 3 gange om dagen, i ballen med noget smertestillende, men jeg synes ikke, at jeg mærkede det som en øjeblikkeligt indtrædende virkning. En af dagene fik jeg et ekstra skud, fordi jeg havde meget ondt, og da blev det pludselig meget rart at være på det der hospital, men det var en følelse, der indtraf lige så langsomt, på samme måde som jeg kender det, når jeg har indtaget stoffer oralt. Var det fordi, det blev sprøjtet direkte ind i fedtvævet i ballerne, eller kan det skyldes, at det er et smertestillende middel, der selv ved injicering ikke slår med det samme?

Undskyld at jeg hijacker tråden på den måde :)

Dedikeret medlem

Måske der også har været ketamin ind over siden det var i udlandet? Synes normalt ikke man bliver så stimuleret af opiater, mere bare mellow, ketamin derimod! (Har aldrig prøvet propofol)

Tænker du kan undersøge det, hvis du har været i udlandet, har de nok lavet en regning hvor det står, eller du kan læse om hvilke midler de bruger i det land du var.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Fritzie skrev:
Måske der også har været ketamin ind over siden det var i udlandet? Synes normalt ikke man bliver så stimuleret af opiater, mere bare mellow, ketamin derimod! (Har aldrig prøvet propofol)

Tænker du kan undersøge det, hvis du har været i udlandet, har de nok lavet en regning hvor det står, eller du kan læse om hvilke midler de bruger i det land du var.
Så vidt jeg ved så anvender man ikke ketamin normalt ved narkose, det egner sig bedst til stabilisering af patienter med alvorlige traumer. F.eks. i krig eller ved færdselsuheld osv.

Det blev i et stykke tid anvendt ved general narkose, men pga. "bivirkningerne" er det skiftet ud med blandt andet propofol.

Grunden til at man anvender det færdselsuheld og krig osv. er at det er nemmere at dosere uden risiko for skader, så din gennemsnitlige sygehjælper eller falck redder kan anvende det, hvor propofol kræver langt mere præcise doser og overvågning af patienten.

Dedikeret medlem

Det giver god mening, og nu du siger det, så har jeg også læst det før et eller andet sted.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]