Heysan skrev:
Hej med jer.
Jeg har brugt både lyrica og rivotril i forbindelse med afvænning fra kratom, og hver gang jeg prøvet at starte mogenen uden at tage noget af det, har jeg fået stærk tilbagevendende angst og en virkelig ubehagelig indre uro. Mit helt store ønske er, at jeg snart kan vågne om morgenen og være mig selv uden medicinsk afhjælpning til dagen.
Mine doser af rivotrilen ligger på 0.60 - 0.75mg fordelt på tre doser, og lyrica 2 - 300mg også x3 dagligt. Jeg vil så gerne være fri, men er i tvivl om det kan være farligt at stoppe akut. Denne tanke er selvfølgelig også med til at forværre min angst, når jeg ikke har taget min morgen dosis. Jeg har været på begge præparater i godt og vel 1 måneds tid, så min situation kunne selvfølgelig være langt værre.
Har nu brugt godt og vel en måned på at komme oven på efter at være blevet clean fra kratom, men jeg har nu indset, at jeg desværre har lidt at slås med endnu.
Er der nogle som har gode råd til hvordan jeg kan droppe disse indenfor relativ kort tid med minimale abstinens og angst symtomer? Og tror i egentlig at det er farligt at stoppe akut?
Jeg er klar over at træning er meget effektivt, men det er ikke helt nok, så hvis der findes et godt alternativ til at give mig ro på i tiden efter jeg stopper uden at forlænge mit "misbrug" af dem, så vil det da være skønt.
På forhånd tak

Hej Heysan.
Må jeg spørge om hvorvidt du får lyrica igennem lægen?
Umiddelbart vil jeg sige at det er en relativt høj dosis at skulle trappe ud fra, og en "kold tyrker" er en rigtig dårlig idé.
Grunden til at jeg spørger om hvorvidt du får lyrica igennem lægen, er at lægen oftest kan hjælpe med en brugbar udtrapningsplan som er lavet specielt til dine behov.
Din dosis af Rivotril er ikke alarmerende, og ville højst sansynligt ikke give andre bivirkninger end nogle ufarlige abstinenser.
Har du snakket med din læge omkring dette eller er det selvmedicinering?
Før jeg ved mere om dette, er det svært at rådgive yderligere, men en ting er sikkert:
Hvis du har taget 2-300 mg lyrica 3 gange dagligt, så
må du ikke stoppe fra den ene dag til den anden, dette kan være meget farligt! Man SKAL udtrappe lyrica før man kan stoppe helt.
Jeg ser frem til svar