Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 13:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248 ... 321  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har været på min første SN jagt, og vil lige høre jer om der er nogen rigtige her i blandt :D

det er et par timer siden de første blev fanget, hvis det skulle sige noget om farven..
billede 1:
http://imgur.com/a/vNi5V

Billede 2:
http://imgur.com/a/OJL1r

Håber i vil hjælpe mig.

Dedikeret medlem

Rash87 skrev:
Har fundet mig sådanne et par svampe her, og mener selv at de ligner meget, måske lidt for mørke? ved der er en giftig look-alike, men der skulle stilken vidst være brun og selve hatten lysere.
de flade er fundet tæt ved, kunne det også være dem? eller en anden sort?
Fik aldrig testet om de blev blå da jeg ikke tog dem med hjem, må køre forbi igen en dag jeg har tid.

http://imgur.com/a/SbsFl

Det er ikke SN i hvert fald. Det kunne godt ligne psilocybe cyanescens/azurence men det er sjældent man finder dem vildt i DK medmindre andre har forsøgt at lave et bed.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er du troll eller seriøs. Du mener den ligner- hvad er det for en du mener.

Dedikeret medlem

vestjyden90 skrev:
Jeg har været på min første SN jagt, og vil lige høre jer om der er nogen rigtige her i blandt :D

det er et par timer siden de første blev fanget, hvis det skulle sige noget om farven..
billede 1:
http://imgur.com/a/vNi5V

Billede 2:
http://imgur.com/a/OJL1r

Håber i vil hjælpe mig.

Syntes at jeg kan spotte én som ligner SN svagt, men resten er ikke desværre. Læg dem evt på et stykke hvidt papir og skriv tal på, med nogle bedre billeder.

Dedikeret medlem

@Rash87 Har selv overvejet at se om jeg kunne finde nogen i sin tid, men gav op netop fordi den er rigtig svær at identificere, og der er andre giftige der ligner - som du os skriver. Synes du skal gå efter SN istedet, men du kan da godt prøve at plukke en med hjem og tørre den og se, men umiddelbart ville jeg ikke spise den.

@vestjyden90 Ikke SN, desværre, men har godt set dem i nærheden, så du er på sporet imo. Læs lidt i tråden her, og tjek evt. guiden.

@Psykofreak Kendte heller ikke selv funktionen, men han har skrevet en titel på indlægget hvor navnet på svampen han efterspørger står. :peace:

Edit: Nå, der var i hurtige :lol:

Junior medlem

Hej. Var på jagt med en kammerat idag og vi håber på at have fundet SN :P nogle der kan bekræfte det? http://m.imgur.com/gallery/6NCiK

Mvh Jesper

Dedikeret medlem

Kondikarl skrev:
Hej. Var på jagt med en kammerat idag og vi håber på at have fundet SN :P nogle der kan bekræfte det? http://m.imgur.com/gallery/6NCiK

Mvh Jesper

Det er alle SN, tillykke med fangsten :)

Junior medlem

Citat:
Jeg ved ikke om det er P. cyanescens, men hvor har du fundet dem henne? Jeg mener de er blevet fundet i Danmark nede ved grænsen til Tyskland, hvor de vist trives. Det er dog ikke noget jeg ved med sikkerhed.

De her er fundet i Karlslunde.
Må prøve at hive en med hjem. Har også læst det er meget sjældent at de findes herhjemme. håber på det bedste :P

Junior medlem

Fritzie skrev:
@Rash87 Har selv overvejet at se om jeg kunne finde nogen i sin tid, men gav op netop fordi den er rigtig svær at identificere, og der er andre giftige der ligner - som du os skriver. Synes du skal gå efter SN istedet, men du kan da godt prøve at plukke en med hjem og tørre den og se, men umiddelbart ville jeg ikke spise den.

Vil prøve at tage en med hjem, man ved jo aldrig om man har heldet med sig :) kunne være fantastisk at finde sådan en her på sit første svampe jagt år :)

Junior medlem

Tak for det hurtigt svar Nafets :)
Vil lige høre dig om du ud for billederne kan se om der nogle af dem som ikke skulle være SN?
Er ret ny i faget og helt på bygynder stage så vil gerne være 100% sikker.

Mvh Jesper

Junior medlem

Nafets skrev:
Svampeblob skrev:
Hvor lang tid efter den første nattefrost kan man plukke svampe? Kan ikke finde ud af om den første nattefrost var her i nat, i København. Men den skulle vist ha været der i Jylland.

Nogle gange kommer de et godt stykke før vi ser nattefrost, andre gange lang tid efter. Det har ikke så meget at sige, i år kom de før så bare kom af sted.

Har fundet mange. Har været udehver dag siden torsdag i sidste uge. Har godt 45-50g tørret. Aidste uges vejr satte skub i sæsonen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
Psykofreak skrev:
Er du troll eller seriøs. Du mener den ligner- hvad er det for en du mener.

Titlen på hans indlæg: "Titel: Er dette en Psilocybin Cyanescens?"
Indlægget er blevet rykket fra en seperat tråd herind, det er derfor :)

Okay. Ovenikøbet var jeg lidt hurtig på tasterne, da jeg på min mobil kun så det første billede, og jo ikke anede at det var cyanescens han spurgte om. Håber ikke jeg blir ildeset som det fæ jeg fremstod som :hjerte:

Junior medlem

Fandt den her lille fætter ude på en gåtur og ku godt ligne spids nøgenhat men ik sikker, hva siger i? https://imgur.com/gallery/L9qQo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den er go nok- så mangler du bare resten.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Kondikarl skrev:

Mvh Jesper

De to midterste svampe i nederste række (med 4 svampe) på øverste foto er i mine øjne ikke SN.

Så er sæsonen igang :-)
Jeg fandt 13 g tørrede på ca. 2 timer og der står mange flere derude og venter på at blive plukket...hvis bare tiden tillod det :-/

Knæk og bræk derude!

Junior medlem

Psykofreak skrev:
Den er go nok- så mangler du bare resten.

Fantastisk og takker for hjælpen :D

må jo lige på gåtur i morgen når det bliver lyst igen

Junior medlem

Nu har jeg været en del af Amager rundt de sidste par uger uden held.
Englands-parken, fælleden, golfbanen, sundby boldbaner og Travbaneparken, og ikke een eneste SN.
Nu giver jeg det et par skud mere og så opgiver jeg Amager.
Flotte fund derude. :rocking:

Dedikeret medlem

Prøv dyrehaven evt hestemarken ved rideskolen, og tæt op ad golfbanen derude

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
manos skrev:
Nu har jeg været en del af Amager rundt de sidste par uger uden held.
Englands-parken, fælleden, golfbanen, sundby boldbaner og Travbaneparken, og ikke een eneste SN.
Nu giver jeg det et par skud mere og så opgiver jeg Amager.
Flotte fund derude. :rocking:

Uden at vide det helt, så tror jeg det er spots rigtig, rigtig mange tjekker. Ellers må du ud og finde en rigtig mark ;)

Junior medlem

Mr. Gone skrev:
Svampeblob skrev:

Har fundet mange. Har været udehver dag siden torsdag i sidste uge. Har godt 45-50g tørret. Aidste uges vejr satte skub i sæsonen.

50 g tørret.... Heldige asen.

Fik godt omkring 10 gram med hjem hver dag siden torsdag. Det vrimler med dem nu her. Er slet ik færdig. Mangler at høste mit andet spot.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]