Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 13:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har aldrig prøvet psycedeliske stoffer, men har læst meget om det på det seneste pga. mange siger det kan hjælpe mod feks. angst og depression. Jeg har ikke depression men har lidt angst jævnligt og har overvejet healingrejser.dk og ayahuasca. Men shit det virker riscikabelt og scary. Det er ikke at jeg ikke tør knække mig og se scary shit, men er bange for noget går galt.

Derfor tænkte jeg at udforske svampe trips lidt stille og roligt, men aner ikke hvor jeg får fat i dem og ville være super med en til at guide første gang og berolige hvis man får dårligt trip.

Dedikeret medlem

Fortsæt søgningen og læsningen, og se om du ikke støder på en tripsitter, som kan være der ved dig, og guide undervejs - det er klart at foretrække hvis man er ny. Husk i hvert fald at du ikke kan dø af svampe. Siden her er et rigtigt godt sted at give sig til at grave efter information, og jeg kan garantere at alle de spørgsmål du måtte ha' det første stykke tid er besvaret på den ene eller anden måde herinde.

Hvis du har angst, så er der som du er inde på en risiko for at det kan forværre din situation, så det er meget vigtigt at skabe et trygt rum, så du ved at der ikke kan ske dig noget fysisk, og igen; erfaren tripsitter, som du kan mærke vil dig det bedste.

Medlem
Brugeravatar

userx skrev:
Jeg har aldrig prøvet psycedeliske stoffer, men har læst meget om det på det seneste pga. mange siger det kan hjælpe mod feks. angst og depression. Jeg har ikke depression men har lidt angst jævnligt og har overvejet healingrejser.dk og ayahuasca. Men shit det virker riscikabelt og scary. Det er ikke at jeg ikke tør knække mig og se scary shit, men er bange for noget går galt.

Derfor tænkte jeg at udforske svampe trips lidt stille og roligt, men aner ikke hvor jeg får fat i dem og ville være super med en til at guide første gang og berolige hvis man får dårligt trip.

Ville stærkt anbefale dig ikke at begynde at rode med svampe, hvis du lider af angst. Lider selv af angst, som jeg selv mener kom efter en længervarige depression som jeg ikke fik behandlede. 1 gang jeg prøvede svampe virkede de som de skulle. Grine flip og en hyggelig aften. Efterfølgene gange jeg prøvede dem, fik jeg det skidt tilpas, som om jeg skulle kaste op, uro nervøsitet og følte jeg mistede selvkontrollen . 3 uger før jeg fik dianotiseret mit angst anfald (panik angst) havde jeg været på svampe . røg os daglig hash.
En dag røg jeg en god troldmand med skunk og hash, BANG!! som et lyn fra en klar himmel blev jeg ramt af panikangst troede jeg skulle dø, trykkend for brystet , ånde nød , hjertebanken og total varm i kroppen. Efter jeg fik af vide af psykiatrisk afdeling at det var et angstanfald , kan jeg huske tilbage på de gange hvor jeg tog svampe, og fandt ud af at jeg faktisk fik angst anfald de gange jeg tog dem. Dengang vidste jeg ikke hvordan et angstanfald føltes og kunne ikke tegne parreeller imellem dem, men nu ved jeg 100procent hvordan det føles.

Nok om mig, bare min egen historie med dem. Ville bare ikke råde dig til at tage svampe hvis du lider af angst. Det kan være en hård oplevelse hvis du ikke er klar på den. Har du først spist dem er det point of no return, forstået på den måde at hvis du får det dårligt eller et angst anfald, stopper virkningen jo ikke bare med det samme på svampe. Det et lang trip.

Andre kan spise dem hele sit liv uden at få et angst anfald. Er man tilbøjelig til at få angst eller depressioner , ville jeg gå stille ved dørene angående psykedeliske stoffer. især Svampe, LSD , og ligende .

Er du fast besluttede på at du vil tage dem, så skal det være med nogle nære venner. Trygge rammer , måske dig og en god ven, 2 måskem en dag du ovenpå klar og føler dig oplagt, da svampe har det med at forstærke det sind og humør du er i .

Håber du kunne bruge noget af det jeg skrev.. Fortsat god aften til den herre.

Medlem

Så voldsom er min angst slet ikke. Det er mere en følelse af ensomhed og håbløshed der rammer mig ind imellem. Ikke noget jeg vil kalde anfald ligesom hos dig. Men jeg sætter stor pris på at du deler din historie og erfaring. Men pointen var dog at det skulle måske kunne hjælpe lidt og ikke gøre det værre selvfølgelig. Ville allerhelst gøre det i forbindelse med terapi, men den slags er desværre ulovligt i Danmark jo :/

Medlem
Brugeravatar

userx skrev:
Så voldsom er min angst slet ikke. Det er mere en følelse af ensomhed og håbløshed der rammer mig ind imellem. Ikke noget jeg vil kalde anfald ligesom hos dig. Men jeg sætter stor pris på at du deler din historie og erfaring. Men pointen var dog at det skulle måske kunne hjælpe lidt og ikke gøre det værre selvfølgelig. Ville allerhelst gøre det i forbindelse med terapi, men den slags er desværre ulovligt i Danmark jo :/

Så det nok mere end mild depression du har, vil jeg gætte på.

Ja desværre Danmark kan være meget afstumpet når det kommer til love og regler for den slags.

Håber andre svare dig, da jeg ikke har den vilde erfaring med de svampe. I hvert fald ikke gode..;D

Medlem

Depression er normalt forbundet med nedsat appetit og sexlyst og disse issues har jeg ikke.

Medlem
Brugeravatar

userx skrev:
Depression er normalt forbundet med nedsat appetit og sexlyst og disse issues har jeg ikke.

Det kan os være forbundet med trist til mode, nedtrykt og intet overskud, sove længe og tit træt.

Der kan være mange forskellig issues ..:)

ikke kun overnævnte .

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Den bedste måde at sørge for, at der ikke er 'noget der går galt' er, at være velforberedt.
Læs alt hvad du kan komme i nærheden af.

Hvis du er disponeret for angst eller lign er det ikke sikkert, at det bør være lige nu du skal rode med den slags - men så kan du jo passende bruge mellemtiden på at få presset en masse information ind i hovedet :)

At anskaffe dig svampene er dit eget problem, men lige for tiden står de frit tilgængeligt i den danske natur, hvis man ellers kan finde dem ;) (det er dog snart slut)
Måske du render på andre der samler svampe, som ville kunne tripsitte

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]