Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 12:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Hey, er lige tilmeldt på dette forum og har et spørgsmål, men først lidt baghistorie..

Jeg har en boksmod og et par RDA drippere til Vaping hvor man selv vikler sine coils osv. (For ikke Vapere ;) )
Men jeg prøvede så at lave en slags platform hvorpå jeg vil kunne ligge en decent klumb Hash hvor jeg så ville varme coilen op lidt for at lave røg og det virker fint nok, men hele hovedet er nu fuldstændig fyldt med en slags sort solid væske. Tænkte på om nogle kunne hjælpe mig med at finde ud af hvad det er og også grunden til at det er opstået

Billede af hovedet: http://imgur.com/a/rlUxr

Billede af ''væsken'': http://imgur.com/a/sGKXw

Håber nogle kan hjælpe :)

Medlem

Citat:
Jeg har en boksmod og et par RDA drippere til Vaping hvor man selv vikler sine coils osv. (For ikke Vapere ;) )

Tak nu forstår jeg meget bedre :lol:

Junior medlem
Brugeravatar

Jon2Jon3 skrev:
Citat:

Tak nu forstår jeg meget bedre :lol:

Hahah var det ironisk? xD

Medlem

Ja :)

Junior medlem
Brugeravatar

Jon2Jon3 skrev:
Ja :)

Haha okay. En boksmod, (et slags batteri til en e-cigaret, vare større og mere kraftig)

En tank, (et "hoved" til batteriet som strømmen bliver ledt til som så går til en ting kaldet coil/brænder som så fordamper e-cigaretvæske hvis vat er langt ved/i coils/brænderen.

Jeg prøvede så at lave en coil som ville ende ud i en lille platform som jeg vil have mulighed for at ligge en lille klump hash på hvor det så ville blive varmet op og ryge som så vil kunne indhaleres.

Og derefter/under rygningen opstod det væske som jeg måske mistænker som en slags olie.

Dedikeret medlem

Du har helt ret i din mistanke, det er olier der ikke er fordampede.

Jeg tror det sker, fordi varmen kommer fra et lokalt punkt. Det er fundamentaltset ikke et godt design til noget der kan smelte. Hvis du lægger et mere tydeligt billede op af dit design var det lettere at se, hvad det konkret er. Umiddelbart har du brug for noget der holder olien ved varmekilden, giver det overflade areal og flytter luften omkring, for at øge fordampningen (evt noget du kan suge i)

Det eneste der er blevet efterladt i kammeret på min volcano er mere voks-agtigt. Det tager mindst 100 fyldte balloner før den dér sort/gyldne tunge olie begynder at lægge sig som et lag, det er de olier fra planten med højest kogepunkt. At det akkumuleres så hurtigt ved dit design tyder på dårlig fordampning. (Eller intens vapening :shock: )

Opdater endeligt, det er et fedt lille projekt du har fat i.

EDIT:
Så lige det var din første tråd. Stærk start, velkommen til.

Junior medlem
Brugeravatar

Randomname skrev:
Du har helt ret i din mistanke, det er olier der ikke er fordampede.

Jeg tror det sker, fordi varmen kommer fra et lokalt punkt. Det er fundamentaltset ikke et godt design til noget der kan smelte. Hvis du lægger et mere tydeligt billede op af dit design var det lettere at se, hvad det konkret er. Umiddelbart har du brug for noget der holder olien ved varmekilden, giver det overflade areal og flytter luften omkring, for at øge fordampningen (evt noget du kan suge i)

Det eneste der er blevet efterladt i kammeret på min volcano er mere voks-agtigt. Det tager mindst 100 fyldte balloner før den dér sort/gyldne tunge olie begynder at lægge sig som et lag, det er de olier fra planten med højest kogepunkt. At det akkumuleres så hurtigt ved dit design tyder på dårlig fordampning. (Eller intens vapening :shock: )

Hej, tak for svar :). Efter lidt eftertanke så kan det godt være at jeg måske har kommet til at varme den lidt for meget op i løbet af fordampningen, kan det have noget at gøre med mængden af olie?

Og også, siden det jo er ''Ikke fordampet'', vil jeg kunne ryge det? Synd at lade det gå til spilde hvis det kan fungere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]