Synes egentlig at du har fået svar på dine spørgsmål, men vil alligevel tilføje lidt.
Selv er jeg ikke tilhænger af, at advare for kraftigt imod alvorlige psykiske sygdomme, selvmordstanker osv. da det stimulerer angsten for det, som derved øger mulighederne for at det vil ske, da det i sidste ende er angsten, der fører os ind i disse tilstande.
Dog vil jeg lige pointere, at man som 14 årig ikke har særlig god indsigt i ens egen psyke, og at man ikke har en levende chance for at vide, om man vil få et "psykotisk" udfald som resultat af et svampetrip, der er kørt skævt.
Jeg tog mit første Svampetrip som 22 årig, og krakkede første gang i den psykedeliske verden som 24 årig, på et højdosis LSD trip. Før det, troede jeg, at jeg næsten var uovervindelig, i den psykedeliske verden. Siden da er jeg krakket to gange. En gang natten imellem den 6-7 januar i år, på en kombination af Zopiclone og Cannabis, og så sent som i går, kørte jeg meget skævt på en psykedelisk session. I dag kan jeg næsten ikke stå på mine egne ben, da de er det rene gummi, jeg har ingen balance, jeg har smerter i mine ben og min mave, mit hoved er ved at springe i luften, jeg er pænt sagt totalt smadret og dybt ulykkelig.
Jeg har en forholdsvis stor erfaring med psykedeliske substancer, med over 150 trip i bagagen efter hånden. Så det med at man skulle kende sine egne psykologiske begrænsninger, i forhold til den psykedeliske verden som 14 årig uden nogen erfaring, holder ikke helt i virkeligheden. Risikoen for badtrip vil altid være der, selvom jeg synes orden badtrip er lidt misvisende, og ikke særlig oplyst. Det lyder næsten som om det enten er det fedt trip, eller også et dårligt trip, og sådan hænger det ikke sammen. Selvom man er ret trauma fri fra denne inkarnation, kan der komme en masse perinatalt materiale frem fra fødselsprocessen, og derudover ligeså meget transpersonligt fra forrige inkarnationer, og ingen ved hvad der kan dukke op i disse tilstande, før man har gennemgået det.
Jeg prøver ikke at skræmme dig, jeg prøver bare at sætte tingene lidt i perspektiv for dig. Du bestemmer selv, hvad du vælger at gøre.
Håber at mit indskudt kan give dig lidt indsigt, jeg vil ikke rådføre dig i doseringer, da jeg ingen erfaring har med at dosere psykedelika i en alder af 14 år. At starte som 22 årig var helt perfekt for mig, og jeg fortryder intet det vedrørende.
Håber du ender med at gøre det rigtige for dig, hvad end det måtte være. Psykedelika er ikke legetøj, det er værktøj som skal håndteres med stor kærlighed og forsigtighed.
Pas på dig selv