Vil lige bekræfte HopIFjorden's påstand om at smide benzodiazapinerne væk, eller som minimum holde 3 dages pause i mellem indtagelse. Jeg var selv på afvænning fra kratom og fik benzoer af min læge til at tage angsten og uroen, og jeg blev lynhurtig afhængig af dem, og er det desværre stadig. Angsten og uroen vil opstå - det er efter min erfaring en fast del af de tidlige og specielt i de sene abstinensfaser (PAWS) der er også større risiko for at netop disse symptomer, som man har dulmet med f.eks. opiater, vil opstå i en ret svær grad, når man stopper med sit opiat misbrug igen.
Men mit helt klare råd er, at stoppe med dem med det samme. Angsten og uroen vil med stor sandsynlighed kunne mærkes, og det er som sagt rigtig ubehageligt, men bid det i dig, det vil blive bedre igen! Det er også som om, at man er mere sårbar i forhold til at bytte en afhængig ud med en anden, når man er i abstinens, om det er sene eller tidlige, så man bør være striks omkring det, ved mindre man er ligeglad med at blive afhængig af en ny substans.
Da jeg desværre også er blevet afhængig af kratom igen sammen med benzodiziapinerne, står jeg indlysende i en mere uheldig situation, end jeg gjorde før, da jeg kun var afhængig af kratom. Jeg er blevet tilknyttet i misbrugscenter, som er rigtig søde og behjælpelige, og jeg skal søge om et "afgiftningsophold" hvor jeg kan få smidt det hele. Magter simpelthen ikke at være afhængig af noget længere!
Det er i øvrigt pisse sejt at du har været clean i en uges tid nu, du har uden tvivl fået det værste overstået, og respekt for det!

Men du må også indstille dig på, at det tager tid for hjernen og kroppen at heale efter et misbrug, og derfor kan du godt opleve nogle ubehageligheder i et stykke tid endnu. Det er ikke til at sige hvornår du præcis får energien tilbage, det kan tage et par uger til et par måneder, en afgørende faktor kan bl.a. være hvor længe du har været afhængig af morfin?
Træning, sund kost, et positivt mindset, presse sig selv en smule til at være social er nogle essentielle våben til at komme sig hurtigere. Der er også nogle urter som rhodiola rosea, bacopa, nigella sativa olie (sortkommen) som kan være ganske behjælpelige til at få lidt energi og sætte et lille skub i dopamin produktionen igen. Mener at have læst, at der er lavet en undersøgelse, som har påvist at 1-2 tsk. nigella sativa olie 1-2x dagligt kan være med til at "reparere" de opiode receptorer i hjernen efter et misbrug. Der er i hvert fald mange inkl. mig selv, som har haft gavn af det. Kava te har jeg personligt haft rigtig gode erfaringer med til at give ro og til at imødekomme angsten, det virker på de samme receptorer i hjernen (GABA) som benzoer, og har faktisk næsten den samme effekt (kvaliteten og forberedelse af kava'en er en afgørende faktor) og så er det ikke fysisk vanedannende.
Hold os endelig opdateret og spørg løs hvis du har noget på hjerte. Held og lykke med det hele