Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 01:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej derude

Er der nogen, der kender til planter eller naturmedicin, der har samme effekt som stesolid eller lignende medicin? Det skal være planter, man kan finde i den danske natur.

Mvh Eremitten

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Mit bedste bud er lægebaldrian.

Så vidt jeg ved så påvirker den i hvert fald GABA og bruges som søvnmiddel/beroligende/afslappende.

Det bliver aldrig helt ligeså potent som et benzodiazepin, men tror det er det mest nærliggende fra naturens side.

Junior medlem
Brugeravatar

Tak, BasicReality

Jeg har prøvet Rosenrod. Er det ikke noget lignende? Det havde ikke nogen virkning ud over, at det drænede min bankkonto ret så kraftigt, så jeg er lidt forsigtig med at prøve nye midler!

Jeg kan godt lide din sætning: The secret of change is to focus all of your energy, not on fighting the old, but on building the new. Bortset fra, at jeg som 68-årig ikke har så meget fokus på at opbygge noget nyt men mere tænker på at leve i nuet!

Jeg ved ikke, hvad GABA er, men det kan jeg undersøge på nettet. Ved heller ikke hvad benzodiazepin er.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Kort sagt er benzodiazepiner en gruppe af stoffer som inkludere blandt andet stesolid.
Den kemiske mekanisme som giver effekten i hjernen udløses af at det piller ved nogle receptorer i hjernen som kaldes GABA.

Kender ikke til Rosenrod desværre, har kun en smule erfaring med baldrian men det har ikke haft nogen nævneværdig effekt for mig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Rosenrod og baldrian er ikke det samme - men du kan benytte flere naturlige remedier - kava kava syntes jeg er lækkert, subtilt, men dejligt og kunne meget vel være det, du leder efter (kan bestilles fra ebay og usa generelt)..

Du finder desværre ikke noget der når stesolid til sokkeholderne i naturen, men med kava kava, baldrian og 5-htp burde du have en god mulighed for at få luftet ventilen =)

Dedikeret medlem

Du kan med stor fordel begynde at bruge ebay.com når det kommer til at bestille kosttilskud. Der kan du købe direkte fra kilden i Indien/Kina/mf. til en fordelagtig pris. Ofte med fri fragt for selv små ordre.
Jeg har endda købt en kapselpresser derinde så jeg kan købe pulver og sammensætte mine egne tilskud til 1/20 del til 1/50 del af hvad det koster i Matas for samme kapsel/extract ratio.

Jeg kan anbefale bacopa, da det faktisk kan virke sløvende for nogen men samtidigt styrker det kognitive. Kava kava virker lidt i samme bane som benzoer og alkohol som alle rammer gabareceptorerne. Du kan købe det som en instant drik på Iherbs hjemmeside, og det hjælper også på søvn og smerter. Kava Kava drik kan faktisk bruges imod stesolid-abstinenser såvel som alkohol-abstinenser i den forbindelse så det ville være et oplagt valg. Det er desuden stadigt lovligt i Dk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Baldrian virker udemærket for mig, ikke noget ekseptionelt, men ok.
Mod stress osv bruger jeg perikon, hvilket jeg har haft gode erfaringer med, men det er ikke noget hurtigt fix, da det tog en måneds tid for mig før det begyndte at virke.
Den plante jeg kender der kommer tættest på benzoer er mulungu, som desværre er meget lidt lokal.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]