Hey Familiefar.
Har fulgt dig lidt her i tråden, og må sgu tage hatten af for dig - du klarer den bedre, end du nok selv i virkeligheden er klar over, når man tager dine indlæg i betragtning.
Det med gåture - fantastisk at du er i stand til det. Ikke bare giver det ro i krop og sind, men det får også hjernen igang. Jeg prøvede også at bemærke de smukke omgivelser så meget som muligt, det hjalp mig rigtig meget i forhold til at få hjernen stimuleret på en god måde også.
Du er kommet langt allerede (og så alligevel ikke) misforstå mig ikke.. du er allerede ovre det værste, og har gjort det rigtig godt. Det er ikke sikkert, at du bliver ramt af det. Det er der mange, som ikke gør, men der kan godt vente en lidt tung depression forude, som vil gå op og ned i en periode. Det er bl.a. her at rigtig mange falder i, så det er vigtigt, at gøre hvad man kan for at imødekomme depressionen.
Motion/styrketræning, gåture, sund kost, sex, meditation, finde/udføre en hobby osv. er er/kan være de bedste våben i denne situation. Sauna hjalp også mig rigtig meget, og man får også svedt en masse af de her stoffer ud af kroppen.
Jeg ved ikke om du er beskæftiget til hverdag. Men har læst, at flere har haft gavn af at være beskæftiget for konstant at have fokus på noget andet end hvor ondt i de har i sjælen.
Husk også at være fyldt godt op med vitaminer og mineraler, særligt vitamin c, d, og magnisium om aften. En dosis på 300 - 400mg om aften taget på tom mave får mig til at falde hurtigere i søvn og sove som en sten.
Der findes også nogle gavnlige urter og andet natur medicin (Rhodiola rosea, bacopa, cacao, sortkommen olie, l-tyrosine, kanna (sceletium tortuosum) som virker antidepressiv, og kan sætte skub i både dopamin og serotonin aktiviteten igen
Vigtigst er at du holder fast, og set i mine øjne ser det lyst ud for dig. Du har lige været ude og gå flere km. og være i stand til at foretage en masse andet. Da jeg blev afgiftet sidst fra benzoer og opiater kunne jeg næsten ikke gå på 3-5 dagen, og jeg var
simpelthen så ufattelig syg.
Skriv lige så tosset du har lyst/brug for herinde - vi er med dig
Fortsat god kamp imod friheden!