Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 23:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg har nogle spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på at søge på det

1: hvor store streger skal man starte på

2: hvornår kan man redose efter hvor lank tid

3: hvor meget behøver man at redose med

4: hvad lægger den dødlige dosis af amfetamin på

5: hvor farligt er armfetamin i forhold til cokain

på forhånd tak

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
...

Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 20:00, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Friedrich Gauss skrev:
Start ud med beskedne streger (noget a la 5 cm lange og en blyant tykkelse i vidde).

Det er godt nok ikke en beskeden streg, hvis du spørger mig! og da slet ikke for en der er helt ny!!!
Hvis det bare er noget nogenlunde amfetamin, så kan sådan en dose fandme være voldsom for en der ikke har prøvet det før.

Synes du skal starte med at sniffe 40mg for at finde ud af hvordan det påvirker dig. Og derefter kan du så redosere med en lignende dose eller der er lidt større.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Og med tanke på de tidligere tråde du har oprettet, så husk lige at pas på dig selv, og lad være med at omgås snudegas, og rusmidler generelt, med hovedet under armen!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
...

Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 20:01, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Friedrich Gauss skrev:
Buttkraken skrev:
Friedrich Gauss skrev:
Start ud med beskedne streger (noget a la 5 cm lange og en blyant tykkelse i vidde).

Det er godt nok ikke en beskeden streg, hvis du spørger mig! og da slet ikke for en der er helt ny!!!
Hvis det bare er noget nogenlunde amfetamin, så kan sådan en dose fandme være voldsom for en der ikke har prøvet det før.

Synes du skal starte med at sniffe 40mg for at finde ud af hvordan det påvirker dig. Og derefter kan du så redosere med en lignende dose eller der er lidt større.

Okay! Det synes du godt nok ikke!! Det er jeg så indforstået med!!!

:roll: :roll: :roll:
:nus:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Friedrich Gauss skrev:

Du dør ikke af at tage Amfetamin. Start ud med beskedne streger (noget a la 5 cm lange og en blyant tykkelse i vidde).

Det dælme en voldsom dose. Trådstarter, få nu fat på en vægt og mål ud hvor meget du tager i stedet for at eyeballe.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Medlem

------------------------------------- 5 cm streg

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
1: hvor store streger skal man starte på?
De 40 mg der blev nævnt er sikkert meget fornuftigt. Men renheden varierer en hel del. Start med en virkeligt lille streg og vent 20 minutter. Formålet er at teste om det er et eller andet underligt stof, om er usædvanligt potent amfetamin og om du måtte være ekstremt følsom overfor det.
Ignorer idéen med den blyanstykke streg - vedkommende må enten tage pis, have adgang til ekstremt ringe amfetamin eller have en helt absurd tolerance.

2: hvornår kan man redose efter hvor lang tid?
Amfetamin har en halvveringstid på ca. 8-10 timer afhængigt af din metabolisme, tolerance og hvor meget du har indtaget. Så hvis du rammer en dosis du er tilfreds med er der ingen grund til at redose. Men det er nu heller ikke farligt så længe du ikke redoser som folk gør med coke som har en halvveringstid på en time. Når det er din første gang synes jeg du skal tage det med ro og for øvrigt helst undgå alkohol eller kun drikke meget lidt.

Mange coketyper dømmer amfetamin som "mere farligt" og for at give værre tømmermænd da de redoser på samme måde som med kokain. Dette kan potentielt være farligt og jeg har personligt måtte hjælpe en ven der havde begået denne fejl og var meget tæt på at ringe efter en ambulance, eneste grund til at jeg ikke gjorde det var at der var førstehjælpsfolk på den festival jeg var på.

3: hvor meget behøver man at redose med?

Når jeg tager gadeamfetamin plejer jeg (efter teststregen) at tage en habil bane og så redose med små baner med to timers mellemrum og tage sidste bane fire-fem timer før jeg vil sove. Du skal nok regne med otte timer før du kan sove, jeg har en del tolerance.
Normalt tager jeg lisdexamfetamin som jeg får på recept pga. ADD. Der tager jeg 40 mg (23 mg. amfetamin pr. kapsel) og hvis jeg ønsker at holde mig vågen længere en enkelt mere efter fire-fem timer. Men det opfører sig lidt anderledes ved oralt brug og lisdexamfetamin har også en lidt længere halvveringstid end "normal" gadeamf som også ofte er dex.

4: hvad lægger den dødlige dosis af amfetamin på?

Det varierer enormt meget. Prøv at google "LD50 amphetamines". LD50 er den dosis pr. kg. hvor 50 procent af voksne individer ville kradse af. En person i 20'erne eller 30'erne med et stærkt hjerte og en nogenlunde sund livsstil kan naturligvis holde til mere end en slidt gammel junkie i 60'erne. Hvis dit hjerte er okay er akut død ved overdosis ikke den store risiko. Men hold dig ALDRIG vågen flere dage i træk og spis, også selvom du ikke føler dig sulten. Den største fare ved amfetamin er mangel på mad og søvn.

5: hvor farligt er armfetamin i forhold til kokain?

Efter hvad jeg har læst er det mindre skadeligt for hjertet end kokain. Kan godt prøve at finde en kilde når jeg har mindre travlt. Det er mindre slemt at blande med alkohol end coke, da coke og alkohol tilsammen danner cocaethylene. Dermed ikke sagt at man ukritisk skal tanke løs mens man speeder den :D
Ydermere indeholder kokain meget ofte det kræftfremkaldende cutmiddel levamisol.
Amfetamins længere halvveringstid gør det dog risikabelt i forhold til at opbygge et søvnunderskud hvilket skader ens krop enormt meget hvis det er noget man fortsætter med i længere tid.

Det er svært at lave en direkte sammenligning men dette er et par bud.
Det bliver yderligere kompliceret af at man kan sammenligne med de to rene stoffer overfor hinanden eller man kan sammenligne de to stoffer i deres cuttede form, som desværre suverænt er det mest almindelige.

på forhånd tak[/quote]

Junior medlem

1: hvor store streger skal man starte på - hvis du har en vægt så vej halvdelen af 0,1 af

2: hvornår kan man redose efter hvor lank tid man bør overveje om man vil redosere, men hvis du gør så vent 4 timer

3: hvor meget behøver man at redose med - alt efter hvad du syntes om den sidste dose så vil jeg sige det samme eller mindre.

4: hvad lægger den dødlige dosis af amfetamin på - du skal indtage mere end du bør komme i nærheden af men for en person på 70kg ligger dosen på ca. 3,5g ren amfetamin over en aften.

5: hvor farligt er armfetamin i forhold til cokain - begge dele er utroligt farlige, meget farligere end alkohol fordi kroppen ingen måde har “at kaste op på” - stop mens legen er god.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
EcstasySymphony skrev:
Det er mindre slemt at blande med alkohol end coke, da coke og alkohol tilsammen danner cocaethylene. Dermed ikke sagt at man ukritisk skal tanke løs mens man speeder den :D

Som sagt, ikke bare hæld to flasker i svælget. Med amfetamin i blodet, bliver alkoholrusen subtil, men alkoholkoncentrationen stiger som normalt ved indtag. Dermed kan man alkoholforgiftes, selvom man ikke føler sig så fuld.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]