Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 17:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: MDMA
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jeg kan ikke se, hvorfor du kommer og spørger om hjælp for bare at være en fucking smart ass bagefter. Udover det har jeg aldrig kaldt mig selv for mdma doserings autoritet, jeg har bare sørget for at du ikke slog dig selv ihjel, ved at være en idiot.
Udover det leger du overhovedet ikke med os på nogen måde, du leger kun med din egen hjerne.

Junior medlem

Det er bare humor. Jeg synes, du er en dejlig dreng Buttkraken og tak for hjælpen :)

Effekten er stadig smuk.

Junior medlem

The Wizard? skrev:
Det er bare humor. Jeg synes, du er en dejlig dreng Buttkraken og tak for hjælpen :)

Effekten er stadig smuk.

De prøver bare at sige til dig at du havde fået samme effekt af en lang mindre dose, den eneste forskel nu er vel at du er igang med at voldriste din hjerne.

Junior medlem

Det forstår jeg ikke. Jo mere jeg læser rundt på nettet, jo flere siger at top effekten opnås først et sted imellem 2-300mg, afhængigt af personlighed. Hvordan kunne jeg så få samme effekt af f.eks. 120mg?

Jeg ser også, at +200mg er helt normalt til terapi. Hvordan kan det være, hvis ikke man opnår noget på den dose, som man ellers ikke opnår på en lavere?

Jeg er på vej ned, og det har været en fed oplevelse med en følelse, jeg ikke har prøvet før. Stoffet er dog ikke min kop the, da det ikke giver egodød. Jeg ville se stoffets potentiale, hvilket jeg antager, at jeg har, da jeg har indtaget maksimal dosering. Konklusionen er, at det har et potentiale, måske i særdeleshed til brug imod angst. Men potentialet er langt fra så stort, som det er med f.eks. store doser Svampe, LSD og DMT. MDMA har for mig at se sine begrænsninger, i modsætning til de klassiske psykedeliske stoffer. Men det er så til gengæld noget helt andet, og kan helt sikkert noget. PTSD f.eks.

Er der noget jeg har misforstået?

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvis du havde gjort dig den ulejlighed at læse lidt om stoffet, før du sprang ud i det, var det ikke kommet som en overraskelse for dig at MDMA ikke virker som en klassisk psykedelika.

Terapeutiske doser er væsentligt lavere end 200mg. 75-125mg i denne: https://www.maps.org/news/bulletin/arti ... -ptsd-2016

Junior medlem

Jeg er ikke sikker på, jeg forstår dig Frugthat? Jeg er og var klar over, at det ikke er et klassisk psykedelika. Jeg var stadig interesseret i at se, hvad stoffet kunne :)

Både inde på bluelight og erowid beretter folk om, at de først brød igennem ved +200mg.

Man bør læse op på de stoffer, man indtager ja, men man kan ikke læse sig til effekten. Den må opleves.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Hvis du har taget det alene , vil jeg også mene at du mister meget af effekten, da det sociale aspekt af mdma er noget af det fedeste imo

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Tænker også du har grebet det helt forkert an. Generelt lyder det til at du tror man bare skal makse ud på dosis for at få maksimal virkning. Det er altså ikke den eneste faktor. Set/Setting er mindst ligeså afgørende. Fornyligt havde jeg f.eks. mine første tre dimensionelle visuals og det skete på 2 gram cubensis. Jeg har været på højere doser før, men det visuelle i det trip var altså i en særklasse og det er jeg sikker på skete på baggrund af at jeg trippede med en anden end jeg plejer. Hende jeg trippede med var mere kreativ anlagt, end dem jeg plejer at trippe med. Jeg siger ikke at det var et bedre trip, men det var helt anderledes.
Ligeså vel kan du ikke udtale dig om MDMAs potentiale blot på baggrund af et enkelt forsøg, hvor du har trippet alene. Jeg har ikke selv prøvet at trippe MDMA alene, men jeg er næsten 100 % sikker på at du ville have fået en helt anden oplevelse hvis du havde været sammen med andre. I mine øjne er det i hvert fald et utrolig socialt drug. Istedet for at kigge indad som man kan på psykedelika, så kigger man udad. Man vil høre alt om sine venners følelser og sørge for at de har det godt.

I forhold til dosis så vil jeg give de andre ret i at 120-150 mg er maks dosis. Hvis man går over den dose er det for at forlænge trippet eller allerhøjest den kropslige eufori. Men selve oplevelsen ændrer ikke karakter i nævneværdig grad og risikoen for bivirkninger stiger markant. Jeg har i hvert fald personligt nået mit maks af eufori på de doser og ikke kommet federe steder hen mentalt, når jeg har prøvet højere doser.

P.S. Buttkraken synes lige du skal have en thumbs up for at reagere hurtigt på den her post!!

Junior medlem

jeg kan godt følge jer. Jeg vender tilbage, når jeg har hvilet lidt. Tak for hjælpen :hjerte:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]