Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 07:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Konfirmation
Medlem

Geografisk sted: Farum !
Nu har jeg lige fået en folder om konfirmation (altså om konfirmation næste år) og jeg er lidt i tvivl om det er noget for mig. Jeg er ikke kristen og har aldrig været det. Hvad er jeres holdning til det med konfirmation hvis man ikke er kristen ? Og hvor mange er jer er konfirmerede og hvorfor ???

hmm konfirmerede det er sku nogen år siden.tror det er 8år efterhånde .og jeg gade sku ikke konfirmerede fordi jeg ikke tror på og jeg gade ikke bruge de føste 2 time om dag .på og stå i en kirke og høre på en sådan gal mand der kun tror der er en gud ...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
der er jo kun EN gud - og det er mig.

Tro på dig selv, valget er dit og kun dit.
hvis du tror på denne ubeviselige gud, og dette efterhånden pengestyrede fænomen de kalder kirken, så go ahead.

Jeg blev selv konfirmeret, men det var sq ikke pga. troen jeg ville bare have en fest og nogle gaver.

Men jeg vil råde dig til at følge disse 'konfirmations forberedelser'(selvom de kan være ekstremt kedeligt) - for det giver en ret god fornemmelse for hvad det er du siger enten ja eller nej til. Det er altid godt at være oplyst førend man træffer et valg.

(det er ikke et valg som resten af dit liv kommer til at afhænge af.. så tag den med ro.)

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg er ikke døbt, ikke konfirmeret, ikke medlem af den danske folkekirke - og jeg ville meget nødigt have en kristen bisættelse.

Jeg definerer min egen "religion", bl.a. gennem begreber som spirituel udvikling gennem hallucinogener og filosofi.

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Hehe - Jeg var i præcis samme situation som dig da jeg skulle konfirmeres.. Jeg valgte bare at gøre det, da jeg vidste at jeg ville få flere gaver af de ældre troende i min familie.. Men jeg er ikke kristen!
Hvis du er ligeså ond som mig, så gør det for gaverne.. Anyway, valget er dit!
Nåja, da jeg skulle konfirmeres skulle man gå ti gange til en gudstjeneste.. Og det er ikke let at holde sig vågen kl. 9 søndag morgen med kirkemusik, når man har været ude til fest til klokkn 3, og stadig er pisseskæv... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]
Moralen: Snork ikke i kirken [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]!

[ 20 Februar 2003: Besked ændret af: Creatif ]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg tror at de fleste (hvis ikke alle) konfirmander i dag lader sig konfirmere pga. gaverne, festen osv.. Dette retfærdiggør det selvfølgelig ikke, men det er jo meget forståeligt. Det er jo også de færreste der fejrer Jul pga. deres kristne overbevisning og ikke pga. gaverne og festen.

Det må jo være op til dig selv at finde ud af, om du synes at det er hyklerisk at lade sig konfirmere alene pga. pengene og festerne.
Hvis du alligevel ikke tror på Gud, risikerer du jo ihvertfald ikke at blive dømt for dine synder og ryge i Helvede [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img].

Jeg blev ikke selv konfirmeret, men jeg ærgrer mig over at jeg ikke var til konfirmationsforberedelserne - jeg synes at det burde være muligt at gå til konfirmationsforberedelserne og så, efter at have fået et "lynkursus" i den kristne tro, vælge om man ville sige ja til kristendommen eller fravælge den (måske er dette også muligt og det er bare mig der ikke fatter så meget ?).

Medlem

Jeg har besluttet mig til at følge forberedelserne. Bare for selve undervisningen i det da det lyder noget mere spændende end normal skolegang. Men på den anden side trækker det selvfølgelig også at man får fri de der 2 morgentimer om ugen hvor de andre går til præst [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Heldige svin! Jeg gik sgu til konfirmationsforberedelser efter skoletid, sent om aftenen. Dog droppede jeg lortet efter et par måneder, jeg blev simpelthen for træt af præstens ævl og de obligatoriske søndagsgudstjenester drev mig også til vanvid. Jeg fik dog festen alligevel og ingen i min familie er så platte, at de kigger skævt til mig af den grund.

Mvh. Odin

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Heldige svin, allesammen! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
jeg fik ingen fritimer - og gik det hele igennem for at få de skide gaver! (inkl. 10 gudstjenester)..
til gengæld fik vi pizza hver gang - og det var ret fedt at snakke med orgelspilleren (Han var blind!)
Såvidt jeg ved kan man da godt vælge bare at tage nogle af timerne, og så kvitte i forløbet..? Det kunne (og gjorde) nogle fra mit hold ihvertfald..!
-Mathias..

Medlem

Geografisk sted: København
Hej Hankien,
Du skriver du ikke er kristen?? Hvad bunder du det i???
Det er meget nemt at sige fra overfor kristendommen pga overfladisk kendskab, alt det du umiddelbart kan se. Men hvis du tænker lidt dybere over det, så tror jeg du vil fange dig selv i, rent faktisk at leve efter mange af de grundlæggende kristne budskaber, hvilket mange mennesker gør uden at have reflekteret over det.
Du skal være opmærksom på at der er stor forskel på præster. Nogen er formidlere, andre har søgt dybere spirituelt....
Har du nogen spørgsmål, tanker m.m., vil jeg gerne hjælpe... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Knus

Medlem
Brugeravatar

hey man får mange penge når man blir konfirmant! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] det er det fedeste!!

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg er ikke selv konfirmeret, men gør det for gavernes skyld hvis du vil. Du kan altid melde dig ud af lortefolkekirken når du er ældre.

Insane psychedelia user!

Mød dog op til timerne og se om du kan li' det.

En bekendts mor gad ikke gå til konfirmations undervisning som barn, men blev tvunget. Da hun så først kom der hen blev hun ret glad for det, og endte som præst [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Det kan være samme "lys" går op for dig..

Relativistisk båthorn

Da jeg blev konfirmeret sku' vi ikke gå i kirke hver søndag...Jeg prøvede det kun 1 gang, så det var da lige til at overkomme.
Dvs 2 gange med selve konfirmationen.
Min præst slog iøvrigt eleverne! (og bandede som en havnearbejder) Guds mand! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg tror ikke på gud, men har aldrig fortrudt at jeg blev konfirmeret alligevel (det er lidt som med jul og påske og den slags; en hyggelig tradition, som man gør bare for at gøre det). Jeg tror du skal være meget religiøs før du får skrupler over det senere i livet (og desuden har man vel lov til at ændre mening med tiden?)
Hvis jeg endelig sku' blive rigtig religiøs, så ville jeg hellere være katolik tror jeg (selvom det er meget cool at vi i vores tro kaldes 'protestanter', hehe).

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Hej Hankien,
Du skriver du ikke er kristen?? Hvad bunder du det i???
Det er meget nemt at sige fra overfor kristendommen pga overfladisk kendskab, alt det du umiddelbart kan se. Men hvis du tænker lidt dybere over det, så tror jeg du vil fange dig selv i, rent faktisk at leve efter mange af de grundlæggende kristne budskaber, hvilket mange mennesker gør uden at have reflekteret over det.
Du skal være opmærksom på at der er stor forskel på præster. Nogen er formidlere, andre har søgt dybere spirituelt.... <HR></BLOCKQUOTE>

Det med at jeg ikke er kristen bunder jeg i at jeg ikke tror på at gud har skabt verden og jeg tror heller ikke jesus kunne gå på vandet. Men hvis du mener med at være kristen at leve efter de kristne grundbudskaber så er jeg vel kristen. Jeg er god mod min næste osv. Men hvis man "bare" følger de ti bud synes jeg ikke man er "rigtig" kristen altså hvis man ikke tror på bibelen.

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Det er jo også de færreste der fejrer Jul pga. deres kristne overbevisning og ikke pga. gaverne og festen.

hey hvad med solhverv [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

og btw: man fejrer påske, man fejrer ideen om jesus død.......

/Zik der er træt af religiøse idioter der i deres livsstils krise over at tror på et dybt tåbeligt og åndsvagt fænomen prøver på at overbevise andre om at de oxo skal spilde deres frihed og intilligens på samme tåbelige måde.....

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
yeah, fuck jeres slavereligioner. og meld jer så ud af den folkekirke..

Medlem

Geografisk sted: Kbh
m.h.t det der med at gå i kirke, kan du altid sige til præsten at du var i kirke i en anden kirke...
Jeg blev selv konfirneret pga gaverne osv, og fortryder det nok lidt i dag...

Dedikeret medlem

Da jeg gik til konfirmations forberedelser, var det 100%, fuldt ud igennem, propaganda, og ikke andet.. Buddhisme, Hinduisme, alle andre "ikke-vestlige" religioner blev, sådan set, svinet af præsten...Han kunne kun tale om sin øjesten - kristendommen..

Det var her jeg udviklet et overordentlig had til, i min mening, slavereligionen - kristendom..

Jeg valgte ikke at blive døbt, ikke at blive konfirmeret, og meldte mig ud af folkekirken så snart det blev muligt..

Nu har jeg efter hånden set nogle ting i Hedonisme og buddhism, som jeg syns' passer godt på den person jeg nu en gang er. Jeg følger ikke rigtig nogle "retnings-linier", jeg lever mit EGET liv, som det nu en gang udformer sig, og tror på mig sig og til dels på de ovennævnte religioner..

Konklussionen er: Vælg selv, hvis du syns' det præsterne siger lyder fornuftigt, så læs, for "guds" skyld, noget om andre religioner, da præsterne vil gøre ALT for at sælge kristendom, til unge på 14, som er modtagelige overfor lovende sætninger og falske løfter..

(Du kan jo også være heldig og have nogle der fortæller neutralt om de største af religionerne [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] )

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
da jeg skulle konfirmeres skulle jeg også til gudstjeneste en gang om måneden, men jeg sagde bare til præsten at jeg gik til gudstjeneste ude i den anden ende af byen, fordi jeg altid sov hos min kæreste i weekenden [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] på den måde slap jeg gennem konfirmations-forberedelserne uden at komme til en eneste gudstjeneste!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]