Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 00:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Konfirmation
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg gjorde det nok mest for traditionens skyld. Men selvfølgelig også for gaverne, og det var da også en fed fest både med familien og bagefter med klassekammeraterne.
Venlig hilsen
Fråder

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
yeah, fuck jeres slavereligioner. og meld jer så ud af den folkekirke..<HR></BLOCKQUOTE>

ER gjort! Det er omtrent 10 år siden, jeg var omkring 15 år (husker ikke min nøjagtige alder da jeg gjorde det). Dengang mente jeg jo at det var sejt at have læst "satans bibel", og synes lige jeg skulle understrege det, men i dag kan jeg egentlig godt se at det var et ret fornuftigt træk, på trods af en ret så dårlig begrundelse. Ikke at jeg har noget imod kristendom, men jeg er absolut ikke enig i den måde folkekirken udlægger og praktiserer den på!

Mine 25 øre er vist brugt nu...

C_I

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Cirkel:
Men hvis du tænker lidt dybere over det, så tror jeg du vil fange dig selv i, rent faktisk at leve efter mange af de grundlæggende kristne budskaber, hvilket mange mennesker gør uden at have reflekteret over det.<HR></BLOCKQUOTE>

Men hvis man tænker LIDT dybere over det... Hvor mange af jer herinde ville vende den anden kind til, hvis I blev slået? Hvor mange af jer herinde ville mon ikke stjæle, hvis samfundet ikke havde bestemt, at det skulle være ulovligt (eller hvor mange gør det alligevel?). Ingen af jer har garanteret nogensinde "begæret" vennens dame. Og I er garanteret alle sammen enten jomfruer eller gift. I beder selvfølgelig også til Gud, når I har problemer, fordi I er så svage, at I ikke kan håndtere jeres liv selv og ikke kan acceptere, at menneskeheden er opstået ved tilfældigheder, fordi I ikke har styrke nok til at acceptere, at I ikke er noget værd. Selvom I er jo i virkeligheden ikke er noget værd, overhovedet, for den almægtige Gud er jo alt, der betyder noget, ikke også? Kristendommens rolle er kort sagt at forhindre os mennesker i at følge vores menneskelige natur og undertrykkelse.

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Men hvis man tænker LIDT dybere over det... Hvor mange af jer herinde ville vende den anden kind til, hvis I blev slået? Hvor mange af jer herinde ville mon ikke stjæle, hvis samfundet ikke havde bestemt, at det skulle være ulovligt (eller hvor mange gør det alligevel?). Ingen af jer har garanteret nogensinde "begæret" vennens dame. Og I er garanteret alle sammen enten jomfruer eller gift

det er de ti bud, og det har intet at gøre med kristendom.... i kristendommen er det dobbelte kærligheds budskab den eneste lov.

bare lige for at slå det på plads

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg blev også konfirmeret for gaverne... Tror ik en skid på bibelen... Men hvis du føler for gaverne eller gud så konfirmer dig!

Forresten vi skulle også i kirke 10 gange, men vi sagde bare at vi havde været i andre kirker i byen! Tror aldrig jeg har været til så mange brylluper, begravelser, barnedåbe osv [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Zikterion:
det er de ti bud, og det har intet at gøre med kristendom....<HR></BLOCKQUOTE>

Det er kristendommens ti bud, så mon ikke det har en lille smule med kristendommen at gøre. Hvis man skider på dem, kan man da ikke betragte sig selv som kristen. Og siden de fleste af os skider på dem af natur, må det betyde, at kristendommen frarøver os vores menneskelighed.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Zikterion:
i kristendommen er det dobbelte kærligheds budskab den eneste lov.<HR></BLOCKQUOTE>

Selvfølgelig. Når man kommer ind på Gud og Bibelen, er der altid en snæversynet forklaring parat til den skeptiske. Alting kan bortforklares eller retfærdiggøres på en eller anden vis.

[ 22 Februar 2003: Besked ændret af: PsyGoA ]

In our memories
Brugeravatar

Jeg blev selv konfirmeret udelukkende pga. pengene. Og det bedste ved det hele var, at jeg næsten aldrig kom til konfirmationsforberedelserne. Jeg lå trygt og sov videre om tirsdagen - det var dejligt. Og hvis jeg endelig kom, så var der jo både boller og te og en varm stue. Og man skal selvfølgelig også kun gå i kirke AKKURAT det antal gange, det er nødvendigt, for at man kan blive konfirmeret. Så det er lige til at overkomme.

For resten, PRÆSTEBARN! HA! Og det bliver du kaldt, til du går ud af 7. klasse, ligesom vi andre gjorde. Endelig er det de andre, det går ud over. :-D

[ 22 Februar 2003: Besked ændret af: PsyGoA ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Jeg synes man er for ung til at vælge når man bliver konfimeret.
Nu er den danske kristendom (gruntvianismen), ikke den værste af religionerne, den er rimeligt tilgivende og forståene.
Bliv konfirmeret hvis du har lyst, jeg personligt har ikke "brugt" min konfirmation til noget. Jeg tror jeg gjorde det for traditionens skyld, og jeg tror jeg villle gøre det samme igen. Jeg er nok kristen som den "alm." dansker er kristen, jeg spytter i sogne kassen, og det er det...
Jeg tror ikke på de 3 hellig ånder, men jeg kan på et plan belige at det er fornuftigt det der bliver sagt i kirken. Kristendommen er en metafor for hvordan man bør opføre sig, om endt en gammel og utidig metafor.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
jeg tror heller ikke jesus kunne gå på vandet.

Sig mig har du aldrig hørt om is min dreng ?

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Boba Fett:
Jeg synes man er for ung til at vælge når man bliver konfimeret.<HR></BLOCKQUOTE>

Man bliver jo nødt til at få konfirmeret folk, inden de begynder at tænke selv. [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Zikterion: Hvis man ikke overholder de 10 bud, så er man ikke kristen. Så enkelt er det.

Du opfatter kristendommen som en filosofi. Det kan man godt, men så er man ikke kristen. De 10 bud kommer direkte fra gud (iflg. biblen) og overholder du dem ikke, sætter du dig selv over gud. Forstår du det? Man kan ikke kalde sig kristen og så bare bøje guds ord efter forgodtbefindende.

Jeg er ikke det mindste religiøs, men jeg finder det morsomt at folk der ser sig selv som kristne, overhovedet ikke fatter hvad der står i biblen. Som jeg har læst igen og igen, i kraft af den religiøse skole jeg gik på.

Skal man være kristen, så må man som et minimum overholde guds lov. Alt andet er er, udfra et kristent synspunkt, blasfemi.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Jeg er ikke selv konfirmeret, men gør det for gavernes skyld hvis du vil. Du kan altid melde dig ud af lortefolkekirken når du er ældre.<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg blev konfirmeret. Men jeg har tænkt mig at følge resten af din sætning, og sådan har det altid været, og sådan skal det forblive.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
@Dankdawg: De ti bud gives til jøderne i Det Gamle Testamente - det er jødedom.

Det dobbelte kærlighedsbudskab og "radikaliseringen" af Moseloven fortæller Jesus om i Det Nye Testamente - det er kristendom.

Så vidt jeg forstår, siger Jesus netop at vi kan bøje Guds love, og at det væsentlige ikke er at overholde Moseloven, men at have kærlighed til Gud og næsten.

[ 24 Februar 2003: Besked ændret af: Zarathustra ]

Medlem

Det siges om de 3 religioner, at:

Islam står for handling,
Jødedommen for tanker
og Kristendommen for hjertet.
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

jeg mener ikke du skal konfirmeres hvis du ikke tror på Gud og kristendommen, da konfirmation er et ja til af du netop tror på Gud og kristendommen. Jeg valgte af sige nej til konfirmation fordi jeg ikke trode på Gud og ikke ville stille mig op og lyve præsten i hovedet da jeg mener man skal respektere hans tro.
Desudden er halvdelen af min famillie enden katolikker eller græsk-ortodoks så det ville være latterligt af mig at vælge en anden tro en den min famillie har..Men jeg er nu hverken katolik eller græsk-ortodoks så..
anyway hvis du ik går ind for sagen så lad vær! der er ingen grund til af lyve!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Bliv konfirmeret:

cash the pressents
drink the beer
get stoned!

det var da ihvertfald det jeg gjorde [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Kristne skal overholde de 10 bud, men ikke moseloven. Følg dog lidt med for satan...

Insane psychedelia user!

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af *Lina*:
Jeg valgte af sige nej til konfirmation fordi jeg ikke trode på Gud og ikke ville stille mig op og lyve præsten i hovedet da jeg mener man skal respektere hans tro.
<HR></BLOCKQUOTE>

Der er ikke noget at respektere. Hvor mange tror du egentligt bliver konfirmeret idag, fordi de er 100 % overbevist om at der er en gud [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Religion stinker, i alle udformninger !

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Hvad fa´en er det også for nogle fascist-forældre I har hvis I ikke får en fest uden at sige ja i kirken?!

@Zara det gamle testamente med alt hvad det indeholder er vel for pokker ligeså meget del af kristendommen som det nye. Hvorfor er det ellers med i de kristnes hellige bog?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]