Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 08:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.. Min kæreste har gennem et par år været misbruger af forskellige slags smertestillende, oxy og sådan.. Han var egentlig stoppet og røg kun engang imellem, men her på det sidste har hans adfærd været mærkelig og kunne ligesom føle at han skjulte noget for mig. Idag har jeg så fundet 3 tomme 30 mg's pillehalløjer fra Oxyxontiner.. Han er ikke kommet hjem endnu og jeg prøver virkelig at være forstående og hjælpsom, men jeg har svært ved hvordan jeg skal bære mig ad? Han får det altid til at lyde som om det er mig, der er urimelig.. Jeg skal tage ham i løgnen, og stå med beviserne, før jeg får ham til at indrømme han har løjet - og måske dér kan jeg få en undskyldning for at han har fået det til at ligne at det bare var mig der var mistroisk og dømmende..
HJÆLP MIG - jeg vil ikke miste ham, og jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal gå til ham med det, når han kommer hjem - eller hvordan jeg i det hele taget skal håndtere situationen...

Junior medlem

Er der virkelig ingen, der har nogen form for råd til hvordan jeg skal bære mig ad?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Måske flygter han fra noget, har I prøvet at snakke om det? Lige nu lyder det til, at I mødes hårdt mod hårdt (det, at du skal få ham til at indrømme. Og så lyder det som om, I har nogle konflikter lidt generelt?). Det kan være, at I begge ikke ved, hvordan I skal håndtere situationen. Måske er problemerne også nogle, der ikke nødvendigvis har noget med partneren at gøre men en selv. Jeg ville overveje en parterapeut, eller forsøge at snakke ærligt ud om det og prøve at skabe dialog.
Men synes det er lidt svært, når man ikke kender mere til historien.

Dog er det nok altid godt ikke at være dømmende og mistroisk, overfor mennesker der muligvis er afhængige af narkotika. Oftest er det mennesker, som på en eller anden måde lindrer smerter, eller føler at de har brug for hjælp/eskapisme for at kunne være til stede.
Håber I kan hjælpe hinanden og jer selv. Overvej at søge lidt professionel hjælp.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Sig det som det er, fortæl sandheden, sig hvordan du føler, fortæl hvad du frygter, så han kan bevise modsat at du ikke har noget at frygte.
Hvis du har et problem med at han tager oxy'er, så vil du finde ud af at problemet ikke er oxy'erne, men den uærlighed der ligger i at skjule sit misbrug, at han doper sig er en ting, men det kan han jo komme ud af, problemet er at du føler han lyver og er uærlig, men han er jo i forvejen måske bange og ked af det, fordi det er det som ligger til grund for misbruget.

Han har højest sandsynlig mere brug for din kærlighed, end at du begynder at lege misbrugs ekspert og fortæller hvor farligt et oxy misbrug er ( forstår du mig ) du kan sagtens sige hvad du føler, uden det behøver lyde som om det er oxy'erne som er problemet. Behøver ikke være en misbrugs samtale, hvilket man undgår hvis man snakker om følelser.

Coca-entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Hvis man føler et behov for at skjule sit forbrug/misbrug, så er det jo fordi der er noget galt, og man godt selv er klar over det, men vælger at sætte sine egne behov først. Lad være med at bebrejde ham noget og at tro at du skal presse ham til at stoppe. Den slags skal komme fra personen selv. Men hvis det gentager sig ville jeg, i dine sko, tage ham med til noget misbrugs rådgivning. At lamme sig på oxy en mandag aften, er i sig selv et skridt ned af den forkerte sti

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]