Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 10:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg var for 3 dage siden til fest, og en kammerat og jeg har delt 2,5g-3g MDMA på den aften (Vi startede nok med at suge ved 21-22 tiden og havde ikke mere ved 03 tiden)
Jeg personligt har ikke meget forstand på MDMA, men de sagde bare "Jeg nok skulle klare den". Den aften resulterede så i at jeg kastede op Mindst 20 gange, hver gang jeg bare indtog den mindste slant vand, røg der det dobbelte op 1-2 minutter efter.
En af vores venner sagde at vi var heldige med at vi overlevede den aften, og vil gerne lige høre jeres "Syn" på om vi sagtens kunne have været kradset af den aften eller ej, eller om vi skulle på hospitalet eller what ever?
Man lærer af sine fejltagelser :gud:

Junior medlem
Brugeravatar

Puha, hvis du har indtaget 1,5 g over en enkelt session, er det hvad man kan kalde en heroisk dose.
Jeg kiggede lige en tråd på Bluelight, der omhandler LD50 af MDMA. LD50 er den dosis hvor 50% af de testede dør.
LD50 i gnavere er således.
http://thedea.org/technicalFAQ.html skrev:
The LD50 of MDMA ranges from about 100-300 mg/kg in assorted rodents.[42] The single-dose LD50 in humans can only be guessed at, but may be on the order of 10-20 mg/kg (oral.)

Altså, hvis vi siger du vejer 80 kilo og vi antager den dødelige dosis er mellem 10-20 mg/kg, lad os bare tage medianen og sige 15 mg/kg får vi et pænt regnestykke: 80x15mg som giver = 1200mg. Det er dosen der slår halvdelen ihjel. Anse dig selv som heldig.

Jeg husker selv en klubaften hvor jeg, over et par timer, indtog omkring 700mg. Jeg havde det vild, men var nu nok også ved at kradse halvvejs af på dansegulvet. Jeg kastede op, rystede og havde svedeture. Bartenderen kunne se jeg havde taget en massiv overdosis og jeg fik gratis colaer i baren. Så god HR for deres side.

MDMA dosiser går som følgende:
PsychonautWiki skrev:
Dosage
Threshold
20 - 40 mg
Light
40 - 70 mg
Common
70 - 140 mg
Strong
140 - 180 mg
Heavy
180 mg +

Godt du er i god behold. Gør aldrig sådan noget igen.

God jul,
KUASHI

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

KUASHI skrev:
Puha, hvis du har indtaget 1,5 g over en enkelt session, er det hvad man kan kalde en heroisk dose.

At kalde en potentielt dødelig dosis MDMA for heroisk svarer til at kalde en omgang Russisk roulette for heroisk.

Normalt snakker man om heroiske doser ved de klassiske psykedeliske (psilocybin, lsd, meskalin osv.) stoffer fordi - ja der er virkelig knald på, men i det mindste er stofferne ikke giftige i sig selv ved høje doser.

For at svare på trådstarters spørgsmål om du kunne være kradset af? Det er svært at sige, kommer an på adskillige faktorer som der er umuligt at tage højde for.

Hvis du slipper med skrækken ville jeg prise mig lykkelig det er helt sikkert. Man behøves ikke nødvendigvis at dø, du kunne også nemt være blevet hjerneskadet af det.

Må erkende at jeg føler mig virkelig forvirret, du er registreret herinde for over et år siden, du har 20 posts. Du begår dig allerede på stofforums, det ryster mig ærlig talt at du har gjort det her uden at undersøge noget som helst overhovedet først.

Har du et selvmordsønske?

God Jul & Godt nytår.

Senest rettet af B-R 23 dec 2017 20:34, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

BasicReality skrev:
KUASHI skrev:

At kalde en potentielt dødelig dosis MDMA for heroisk svarer til at kalde en omgang Russisk roulette for heroisk.

Normalt snakker man om heroiske doser ved de klassiske psykedeliske (psilocybin, lsd, meskalin osv.) stoffer fordi - ja der er virkelig knald på, men i det mindste er stofferne ikke giftige i sig selv.

I stand corrected, mange tak.
Jeg ved dog ikke hvad jeg så ville kalde dosen, ud over lethal.
Jeg er enig med dig, tager man sådan en dosis, kan det godt tænkes at OP måske har et dødsønske.

Til OP: Hvordan har du det, den dag i dag?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Vil bare lige give de andre ret og henvise til https://rollsafe.org/ og https://erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml hvor du kan læse lidt om god HR iforhold til MDMA.

Det allervigtigste for dig ligenu er at du skal holde dig langt væk fra MDMA i mindst 3 måneder. Dyrk noget motion, spis sundt og få dig noget sex (alle ting er gode til at forebygge den nederen periode du evt. går i møde).Jeg synes dog også din uansvarlighed med stoffet skal udløse en længere pause fra alle stimulanser (Coke, Amf, MDMA og lignende) og en generel lærestreg omkring at undersøge de stoffer du vil indtage selv og ikke lytte til dine venner der tydeligvis ikke aner hvad de laver. Hvis du trodser de her råd og leger meget mere med dine serotonin/dopamin depoter så risikere du en kronisk depression/hjerneskade.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]