Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 18:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej!

Mig og en veninde har taget en del lightergas sammen i en periode.

I tirsdags tog vi det sammen og der havde jeg en virkelig ubehagelig oplevelse som jeg stadig er virkelig nervøs og paranoid omkring. Jeg havde indtaget måske lidt meget af gassen på kort tid og jeg var rimelig væk Jeg så sådan nogle skygger som kommunikerede med mig, det var sjovt nok i starten indtil jeg begyndte at tænke hvor det ligesom kom fra? Og så fik jeg bare sygt paranoia og derefter følte jeg bare at det gik helt galt. Jeg fik den her vildt underlige og ubehagelige fornemmelse i kroppen og jeg følte ikke at jeg var til stede. Det blev faktisk virkelig voldsomt. Den her skygge jeg følte kommunikerede med mig, jeg var bange for at det var en dæmon eller sådan noget. Det ene øjeblik vidste jeg ikke hvor jeg var henne, og det næste øjeblik sad jeg og skreg min veninde i hovedet og jeg anede ikke at det skete jeg følte ikke at det var mig. Jeg ved godt at det lyder sindssygt men jeg var sikker på at jeg var blevet besat af en dæmon.

Jeg tænkte så at det nok ikke var noget, det var bare lightergassen som gjorde mig paranoid.

Men så idag tog vi det sammen igen. Jeg havde ikke lyst til at tage særlig meget, så jeg tog ikke særlig meget. Men jeg var nysgerrig på om hvordan jeg ville have det med det, så jeg tog det.

Jeg kunne se et djævleagtigt ansigt kigge ned på mig i mit ansigt. Det er virkelig uhyggeligt fordi at det ser så ægte ud, som om at ansigtet var her rent fysisk. Og jeg kunne også mærke den. Jeg kiggede op mod min pande, på ansigtet men jeg kunne stadig se ansigtet men ikke på samme måde længere, nærmere som et aftryk øverst i mit syn. Det aftryk af ansigtet jeg kunne se, vinkede til mig og da gik det op for mig at det var den samme slags ting jeg så i tirsdags.

Det som forvirrer mig, er hvor det her kommer fra? De ting jeg oplever, jeg forstår det ikke. Er det normalt på lightergas? Min veninde oplever ikke sådan noget, hun har det kun sjovt når hun tager lightergas. Hvorfor oplever jeg det her når hun ikke gør?

Jeg føler mig helt skør. Jeg håber virkelig på at nogen har svar som kan forklare det eller om nogen har oplevet det samme (?), da det gør mig virkelig utryg.

Dedikeret medlem

Hej! Jeg må på det allerkraftigste fraråde jer begge to at indtage lightergas!! Det er MEGET usundt!!! (Det er ikke narko!!)

Junior medlem

STWOD skrev:
Hej! Jeg må på det allerkraftigste fraråde jer begge to at indtage lightergas!! Det er MEGET usundt!!! (Det er ikke narko!!)

Tak for dit svar ! Jeg har læst de andre tråde omkring lightergas herinde, og jeg er godt klar over at det er meget usundt. Både mig og min veninde er også enige om at vi ikke skal gøre det mere. Ha ha, vi ved godt at det ikke er narko. Men som vi har erfaret, så har det jo en effekt.

Min hensigt med tråden var at få svar på om nogen måske vidste hvad der gør, at jeg har haft så uhyggelige oplevelser med den lightergas der og om andre har haft lignende oplevelser. Eller bare om der var nogen som havde informationer som kunne hjælpe mig, da jeg på nuværende tidspunkt er faktisk helt bange efter hvad jeg har oplevet.

Medlem

Jeg har hørt en historie om en kvinde som tog pigæble, i hendes trip mødte hun er venlig skygge, som hun kunne kommunikerer med og den fulgte hende hele hendes trip igennem, en uge efter hendes trip, hvor hun var ædru og normal, så kom skyggen igen, hvilket gjorde hende paranoid og bange, historien jeg fik fortalt endte egentlig meget godt, idet at hver gang skyggen kom så drak hun kaffe med den og snakkede med den.

Ligtergas er bestemt ikke noget man skal indtage, pigæble ligeså, om historien er sandt ved jeg ikke, det er bare noget jeg har fået fortalt, men når man snakker med skygger og væsner der ikke eksistere så tangere det jo til en skizofren diagnose, jeg ville nok holde mig langt væk fra ligtergas hvis jeg var dig !

Tror ikke det er en dæmon der har besat dig, men det er jo noget der foregår inde i dit sind, og det er jo virkeligt nok, vær nu bare glad for at det går væk når du undlader at bruge ligtergas.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vær sød at stoppe med det der. Det er direkte skadeligt for jer. Jeg ved godt vi er et harm reduktion board, men det er svært at skadesreducere for lightergas.

Hold dig for lightergassen nu og kom endelig tilbage med hvordan det går om et par dage. Det er virkelig ikke godt for jer.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Junior medlem

Jordforbindelse skrev:

Tror ikke det er en dæmon der har besat dig, men det er jo noget der foregår inde i dit sind, og det er jo virkeligt nok, vær nu bare glad for at det går væk når du undlader at bruge ligtergas.

Hvad mener du med at det er noget som foregår inde i mit sind? Der bliver jeg lidt forvirret.

Det her, det gør mig ekstrem paranoid. Jeg tror aldrig at jeg har oplevet noget så skræmmende som det her. Den her ting jeg oplevede, det var som om at den bevidst ville skræmme mig. Den havde en meget drillende adfærd hvis man kan sige sådan. Jeg har aldrig oplevet sådan noget.

Hvordan skal jeg forholde mig til det? Hvad er det der med mit sind?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror bare du skal forholde dig til det på den led at lightergassen har givet dig en voldsom rus. Den slags mystiske oplevelser kan være svært at forholde sig til, men når jordforbindelse siger det hele foregår i dit sind, vil han vidst bare understrege at dæmonen ikke er ægte.

Hvordan har du det lige nu med det hele? Du siger du er meget skræmt, hvilket er forståeligt nok, men kan du ikke slippe dæmonen fra hovedet, er den der stadig, eller hvordan forholder det sig lige pt?

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hykg123 skrev:
Hvordan skal jeg forholde mig til det? Hvad er det der med mit sind?

Forhold dig til det således: det du oplevede, da du havde sniffet lightergas var ikke virkeligt, det var noget du hallucinerede. Du har IKKE mødt nogen dæmon.

Lightergas er et organisk opløsningsmiddel, det opløser fedt, hjernen består mestendels af fedt, ergo er det sindssygt farligt at sniffe, man opløser bogstaveligt talt sin hjerne, og så er det ikke unormalt at man oplever både ubehag og hallucinationer. Som sagt det foregår altså oppe i sindet/hovedet/hjernen på dig, og det er ikke underligt ifht. det du og din veninde foretager jer.

Det er ekstremt farligt det I har gang i, hver gang I tager det er det russisk roulette med jeres hjerne, I risikerer at dø eller få hjerneskader (det lyder som en formaningsfloskel, men den meget ægte konsekvens kunne være, at man skal tilbringe resten af sit liv på at sidde på et opholdssted for retarderede og savle udover et bord). Eller man kan komme til at tro, at man er forfulgt af en dæmon? Kan du selv høre, hvor absurd det lyder? Mit råd er stop med at tage det skidt og find noget jordforbindelse igen. Vær sammen med din familie, gå en tur i skoven, spis sundt (giv din hjerne noget omega-3), giv din hjerne noget fred og kom ned på jorden igen.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hvor gammel er du?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Rigtig mange herinde har prøvet lightergas på egen krop, og der er en grund til at folk mange år efter indtagelsen STADIG fortryder at de gjorde det som unge. Det ødelægger bogstavelig talt lidt af din hjerne hver gang. Det bør på ingen måde indtages.

Jeg syntes ikke du skal være bekymret så længe du ikke gør det igen. Men jeg er ret uforstående overfor hvorfor du valgte at indtage det igen til trods for første gang var så skræmmende.

Medlem

Ja altså grunden til at du er paranoid og bange er jo netop fordi det foregår inde i dit sind, hvilket gør det virkeligt nok, trods det bare var en hallucination du oplevede, vi kan tricke alt det vi har inde i vores sind, så hvis man har skizofrene tendenser, eller lad og kalde det gener, så kan du gå ind og tricke dem ved ikke at passe på dig selv, angst og had, vrede og glæde kan man også tricke, det er et cirkus hvor vi ikke selv kan regne os frem til resultatet før vi er hoppet på toget, hvor toget i denne situation er diverse rusmidler.

Psykiske lidelser kan ligge latente inde i vores sind.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Jordforbindelse skrev:
vi kan tricke alt det vi har inde i vores sind, så hvis man har skizofrene tendenser, eller lad og kalde det gener, så kan du gå ind og tricke dem ved ikke at passe på dig selv, angst og had

Rolig nu.

Til OP: Nu bliver der kastet ord rundt som skizofreni og alskens andre psykiske lidelser, tag dig som udgangspunkt ikke af dem. Hold dig fra gassen, så går de negative tanker nok væk. Det er ligesom hvis man har fået en fodbold sparket i hovedet, i en kort tid efter, er man tilbøjelig til at dække sit ansigt, hver gang en bold bliver sparket i ens retning. På samme måde er du oppe med paraderne og opmærksom på dine tanker.

Hvis du holder dig fra gas/stoffer den kommende tid og laver nogle ting der får tankerne over på noget mere positivt end den skræmmende oplevelse, så går det nok over af sig selv. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Fuck lightergas. Sikke et modbydeligt kemikalie at proppe i sig.
Jeg har selv, i mine unge dage, suget flere refiler end jeg har lyst til at indrømme.
Pas på dig selv. Jeg har mistet en ven på den bekostning. Han lå på hospitalet i en måneds tid, han kunne hverken gå eller tale. Han lærte lidt af det tilbage imens han var indlagt, men det var ligegyldigt, for han døde alligevel. Han efterlod en søn.

Så for jer og jeres families skyld, pas på jer selv!

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Beklager hvis min post blev misforstået, jeg ville bare understrege at man skal være ekstra opmærksom når man begynder at snakke med skygger og væsner, ikke at det betyder noget som helst, men det kan være tegn på noget som man helst skulle undgå at presse sig selv ud i ved at tage flere stoffer.

Vil også sige det på ingen måde er min vurdering at der skulle være noget galt med trådstarter, jeg har selv kommunikeret med fisk i et akvarie under et trip og det blev jeg ikke skizofren af.

det med at det foregår i sindet var egentlig bare for at sige at du ikke Fysisk er besat af en dæmon, men at oplevelsen bare var noget der foregik inde i hjernen/sindet, vil dog understrege at for nogle så bliver oplevelsen hængende, men de fleste kommer videre uden varige mén.

Junior medlem

fudge skrev:
Hvordan har du det lige nu med det hele? Du siger du er meget skræmt, hvilket er forståeligt nok, men kan du ikke slippe dæmonen fra hovedet, er den der stadig, eller hvordan forholder det sig lige pt?

Jeg er stadigvæk ret skræmt og ja, jeg tænker super meget over det. Jeg har ikke haft det særlig godt med at være alene, om aftenen når jeg skal sove er det værst. Jeg bor alene i en lejlighed, så det er ikke super fedt. Jeg er pludselig blevet ekstremt opmærksom på enhver lille lyd jeg hører. Men jeg har nok også altid været sådan en som overtænker alting, jeg håber bare på at det går væk med tiden og at det bare lige er et chok jeg skal komme mig over her i starten.

Det er bare klamt når det virkede SÅ ægte da det skete, og at jeg slet ingen kontrol havde over det.

Medlem

Det er helt klart en ubehagelig oplevelse du har fået der, og det skal nok gå væk med tiden, det er nok noget angst du har fået tricket som jeg påpegede tidligere, og den angst skal du nok arbejde med og slutte fred med, der er kun angst for angsten selv, så bare tag den med ro, dyrk noget motion eller være aktiv, også prøv foretag dig noget hvor du ikke er i de situationer hvor du oplever angst, tid helbreder de fleste sår, men man skal passe på man ikke forværre sin angst endnu yderligere med flere stoffer.

Dedikeret medlem

Jeg har oplevet det samme på et svampetrip et par gange. Et dæmonisk ansigt, som virker til at ville gøre en så bange som muligt. I starten synes jeg også at det var uhyggeligt at tænke på at den slags kunne ske, men så begyndte jeg at synes det var interessant og opsøgte "væsenet" gennem mine drømme, indtil jeg blev nogenlunde fortrolig med det. Måske har du også oplevet noget lignende før i en drøm, hvis du tænker efter?

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Først og fremmest; der er ikke skyggen af videnskabeligt bevis for at der findes dæmoner eller andet hokuspokus. Derimod findes der talrige beviser for at hjernen er en kompleks kemisk størrelse, der kan få mange sære indfald. Ikke mindst efter indtag af lightergas.

Du skal nok blive okay. Men stop med lightergas, modsat de fleste andre mere eller mindre udbredte rusmidler findes der ingen nogenlunde sikker praksis for hvordan man tager det uden at risikere at riste sin hjerne eller dø.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men er du meget ung så vent med at tage stoffer til du er ældre. Er du over 17-18 år så tag for fanden nogle rigtige stoffer, som både er mere interessante og mindre risikofyldte.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
EcstasySymphony skrev:
Er du over 17-18 år så tag for fanden nogle rigtige stoffer, som både er mere interessante og mindre risikofyldte.

Meget kan man sige om lattergas, men jeg må indrømme at jeg synes at rusen lyder interessant om noget. Levende hallucinationer uden delirianternes dysfori? Sign me in. Hjerneskade? Sign me out again.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Lille Rødhætte skrev:
EcstasySymphony skrev:
Er du over 17-18 år så tag for fanden nogle rigtige stoffer, som både er mere interessante og mindre risikofyldte.

Meget kan man sige om lattergas, men jeg må indrømme at jeg synes at rusen lyder interessant om noget. Levende hallucinationer uden delirianternes dysfori? Sign me in. Hjerneskade? Sign me out again.

Der er jo forskel på lightergas og lattergas:P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]