Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 07:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg, og nogle andre jeg kender, der også tager svampe, har tænkt de samme tanker som dig, Cirkel. Jeg tror især at svampe er gode til at bryde sjæl/bevidsthed-legeme dualismen, som mange af os måske er præget meget af. Altså tankemønstre som ligger dybt i os, som er opvokset i især den vestlige kultur, og som filosofisk blev slået fast af Descartes i 1600-tallet og siden har haft stor indflydelse på "vores" måde at tænke på. Snart skal jeg på mit næste trip, og vil melde tilbage med hvad jeg oplevede, for ingen tvivl om at denne problematik vil dukke op under indflydelsen af de små spidse... håber jeg!

Chiller.

Medlem

Geografisk sted: København
Jeg har taget og bruger udelukkende svampe o.l. som medicin for sjælen.

Mine oplevelser har været meget præget af at døre blev åbnet, nærmest banket ind, slør blev revet væk. Egentlig at jeg kom længere og længere ind til kernen.

Nu har jeg fået en tanke om svampe kan gøre det modsatte. Alså opbygge, udvikle nogle evner, skabe nye ikke bare tanker men følelsesmæssige, sjælelige evner i een??

Er der nogen der har haft lignede tanker?? Nogen der rent faktisk har haft nogle konkrete oplevelser hvor svampe var opbyggende m.m.???

Glæder mig meget til at høre hvilke oplevelser og tanker I gemmer på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Efter jeg prøvede svampe for ca. 3 uger siden har jeg lagt mærke til nogen markante ændringer: Jeg er mere positiv ( især når jeg skal op om morgenen ), interesserer mig mere for min skole og uddannelse så jeg laver mere i skolen, og jeg kan bedre sætte mig ind i hvad andre føler. Det er ikke en kæmpe omvæltning men jeg kan sagtens mærke at jeg har forandret mig.
Mine lærere havde faktisk også lagt mærke til at jeg var begyndt at være mere aktiv i timerne de sidste 2 uger [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg synes at det (ihvertfald for mit vedkommende) er forkert at bruge udtrykket "svampe er medicin for sjælen".
Jeg ser "medicin" som et middel der bruges mod en sygdom og gør den syge person rask - dette synes jeg absolut ikke kan sammenlignes med den effekt svampe har på bevidstheden.
Svampe fungerer (for mig) som en slags masseødelæggelsesvåben til bevidstheden der bryder alt ned, så man MÅSKE kan "genopbygge" et friskt syn på verden og som en slags forstærkere/twistere af sanserne der forskruer, forstærker og ænder sanseindtryk.

Svampe er - for mig - snarere "periskoper til sjælen" eller "kemoterapi til bevidstheden" (hvis man skal fortsætte analogien til den medicinske verden)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Svampe er for mig udelukkende et redskab, til brug for at fremme min sande natur, den alt vidende, seende, og kundende natur. Jeg selv er et væsen der lever i min begrænsede virkelighed, søgende efter forståelse og længsel efter shangri-la, den vågne verden. Men jeg der opfatter verden gennem mine 5 slørede sanser, ser verden sløret. Vi befinder os i paradis, men vi er ikke vågne så derfor er vores verden det heller ikke. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Det er nogle meget fede tanker om verden... det er jo altid rart at tro på at vi er tættere på paradis end vi selv går rundt og tror.

Jeg troede dog at vi skulle dæmpe de 5 sanser så den 6. blev dominerende ? Kunne det ikke også være en metode til oplysning/opvågning ?

Medlem

for mig har svampe en positiv indvirkning på min bevidsthed.. det har åbnet nogen døre permanent i bevidstheden og givet et mere bredt syn på verden.

Jeg har brugt svampe som "medicin" hvis jeg har haft meget at tænke på i mit liv(mange valg at træffe), har svampene fået mig til at overskue tingene og alting virker så simpelt...

Hmm og så kan svampe nu også bruges til at peppe en hyggelig drukaften lidt op [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@Zara : Eksisterer der en 6. sans??
har du læst William Blakes værker? især i Marriage of Heaven and Hell behandler han samme problem.

"Man has no body distinct from his soul;
for that call'd body is a portion of soul
discern'd by the five senses,
The chief inlets of soul in this age"
-fra "Marriage of Heaven and Hell", Voice of the devil Plate 4

In our memories
Brugeravatar

Der findes skam en sjette sans og foruden de 5 alm. sanser har vi 7 mere og nogle sekundære for det ik skal være løgn [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Fenriz>
Blake fortsætter jo også og siger:
"Energy is the only life, and is from the body; and reason is the bound or outward circumference of Energy.
Energy is eternal delight"

Nu er dette kun et bud, man kunne jo forestille sig at denne energi var en form for sjette sans.
The Voice of the Devil; plate 4, er jo heller ikke en undersøgelse af sanserne, men mere et modsvar til de kristnes, og deisternes Krop-Sjæl dualisme, Blake var jo panteist, og mente derfor at hele naturen var gennemsyret af guddommelighed, og derfor ikke adskilt fra kroppen. Han mener at man kan bruge de fem sanser til at erkende og opleve sjælen, guddommeligheden med. Det kunne minde om den tilstand Ralph Waldo Emerson kalder "The transparent eyeball", en tilstand hvor man ikke længer tolker,kan man sige, på det man ser, man er bare i kontakt med det...(Ralph W. Emerson var amerikansk transcendentalist, som egentlig minder meget om romantikken, som Blake var med til at "stifte")
Ja, jeg tror jeg stopper her. Det er lang tid siden jeg har haft noget med alt dette her at gøre...så, hvis der er noget i skal ha' uddybet må i lige gi' mig lidt mere tid...

-Satori

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var heller ikke ment som et bevis eller noget, mere som stof til eftertanke
kan godt være det her lyder lidt underligt men jeg er fandme også blank i dag... kan være jeg smider noget mere uddybende op en anden gang [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Ramses opfattter du og oplever du at svampe gør det at de fjerner dine slør, så du dermed kan se verden i et klarer syn??
- men ikke at du direkte får opbygget/udviklet nogle nye evner? alså det er dit syn på verden der bliver renset??

Vil meget gerne høre mere KONKRET om hvad I alle så gør når jeres slør bliver fjernet...

Medlem
Brugeravatar

Jeg mener at sindet er opbygget i forskellige lag, ligesom årringe i en kugle. Der er kernen som er det absolut dybeste lag i bevidstheden, og så er der den yderste skal som er ens hverdags bevidsthed. Hverdags bevidstheden sørger for den daglige vedligeholdelse, mens kerne bevidstheden sørger for den kosmiske vedligeholdelse. Forestil dig at du har en helhed der er opbygget af utallige enkelt dele, hvori hver hver enkelt del er ment til at indeholde viden om hele helheden, ligesom dna´et om biologisk liv, og atomet om kosmos. Din bevidsthed løber paralelt med alt fra stort til småt. når du er på trip oplever du mere verden fra kernen, dvs kosmisk bevidsthed. grunden til at vi ikke kosmisk bevidsthed til daglig, skyldes de blokeringer vi har mellem overflade til kerne. ubesjælet stof holder besjælet stof adskilt fra visdom/indsigt, i polariteter. Ubesjælet stof er vores dårlige karma, som bør renses og ikke springes over. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Ramses>tror du så det vil være muligt at synliggøre og adskille dette såkalte ubesjæled stof/dårlig karma, så man kan se dybere ind i sjælen ?

Medlem
Brugeravatar

jeg mener at livet er en selvrensende proces, ligesom en spiral hvor lyset centrerer om et centrum, og mørket bevæger sig væk fra centrumet. Denne spiral vil med tiden tage form som en ring, og mørket vil være nedbrudt til ingen ting, nemlig ånd/tomhed hvor i materie/tid befinder sig.
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 14 December 2002: Besked ændret af: Ramses ]

Medlem
Brugeravatar

Når man indtager svampe eller andre entheogener, rejser opmærksomheden ind til til kernen, hvor man oplever tingende mere horizontalt. De blokeringer der er mellem kerne og yderste lag, som nok oftes opleves som
[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] eller [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img], er oplevelser af fortættet karakter eller det modsatte,(for meget eller for lidt jordforbindelse). Denne polariserings oplevelse, mener jeg kan udlignes når man går indadvendt, og oplever tomhedens natur. Efter en sådan oplevelse, mener jeg at man kan blive mere afklaret med sig selv, og forstærke broen mellem kernen og sit yderste lag. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 18 December 2002: Besked ændret af: Ramses ]

Junior medlem

Geografisk sted: Brabrand
lyder som psykedelisk terapi [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er overbevist om,at stoffet DMT i forskellige afskygninger,er et af de bedste substanser til åndelig selv granskning (og udvikling)!

Jeg ved godt at Psyller kan være spirituelle,men DMT...
Sådan som jeg har oplevet det,er det både opbyggende,og sundt for sindet.Det er også som om ens hjerne bliver knivskarp,efter en kraftig omgang;f.eks 5MeO-DMT.But watch it! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg fik et mindre chock første gang jeg røg 5MeO.Jeg tror roligt jeg kan sige,at det er DET stærkeste stof jeg nogensinde har indtaget,men sikken en indsigt det giver.Det er ligesom om alting falder på plads.
Okay kaos KAN forekomme,og det kan være en ubehagelig affære.Men som regel går det hurtigt over.
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 08 Februar 2003: Besked ændret af: Gonzo ]

In our memories
Brugeravatar

Du skal lige huske på at psilocybin/psilocin er 4-HO-DMT ... værd at have i baghovedet! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Personligt syntes jeg at DMT er voldsommere end 5-MeO-DMT når det bliver røget, selvom mange mener det direkte omvendte...

Junior medlem

hele min familie fuck up mor/far og resten af slægten med. Alle sammen har haft trang til stoffer (psykofarmika speed sprut,hvilket jeg godt kan forstå, men jeg er bare den enestei min familie der har exsperimentere med de forbudte stoffer hvilket især har beriet mit liv mine tanker mit hjerte og jeg er evit taknemli for at disse fantastisk stoffer og som meget praktis (og gratis) findes i vore skønne natur. Jeg mener at det ligger i vor natur at udvide vor bevisthed (at beruse os) hvilke at alle gør hver weekend med sprut,(bevidstløshed)og der er ikke opnået en bevidsthedudviglese hvorpå sjælen søger vider år efter år liv efter liv,men hvores samfund tilader ikke at folket udvider og tænker selv det skaber kaos(og det ka vi jo ikke havde) og der for har vi/samfundet et stort stofprodlem for der er ikke nogen stadsautorisere medicinmenersker (kun psykiater)til at råde og vejlede de nye og uerfarene og der for kan kommer galt afstad som min farmilie : [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]