Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 08:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Ah Zannioy for satan, du må sgu komme op med noget mindre let købt end den sidste kommentar dér, den holder sgu ikke. Det lyder som noget der står på et klistermærke bag på en eller anden new age gøglers varevogn [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: (København)
Everything Moves Constantly, In All Ways, Movements are Spirit, Spirits are Constantly.

En sådan indsigt indgår ganske rigtigt i den moderne pop-religion, New Age, med Cobraen og Co., og det er ligesom, det ikke kan siges for ofte, men det er jo logisk nok. Det giver klar mening.

Vi - er - psyke - fordi der sker noget inde i os.

"sker noget" er psyke, ånd

...Movements Are Spirit.

Og vi véd fra ret banale videnskabelige iagttagelser af kosmos, at alle legemer er i stadig bevægelse i komplekse kredsnings-mønstre.

The Universe: One United Movement

One Spirit

Men New Age-entiteterne tripper over spirituelt simple erkendelser; samtidig prøver de at befri sig fra sproget, hvilket jo er psykisk sygeligt i én eller anden grad.

...blandt heste i bølgende mængder som have fandtes enhjørninger...

Man har nødvendigvis indsigter tilfælles med disse pop-religiøse, da især, når de fremturer ved at foregive at "forstå andres indsigter", men det bliver alt sammen fucking pop-religiøst vendt - så det hele alligevel ender med blot at handle om at lære sig selv bedre at kende...alt det bullshit - man må nødvendigvis havde basale tanker tilfælles, ligesom aber og hm-?'strudser'...nødvendigvis må have kønsorganer tilfælles - f.eks. ...hør, hvor ligesom værdigt jeg dog får indsigten til at tage sig fucking ud!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Wauw, der er mange gode observationer her.
Jeg har osse selv tit tænkt på hvad der sker når man dør, men jeg fandt ud af at det ikke var selve døden jeg havde skrupler med, men nærmere tid/evigheds.-"princippet". Tanken om at alt bare fortsætter med at eksister i en evighed ( og man selv måske er væk.), eller tanken om evigt liv, den er squ skræmmende, prøv at forrestille jer at "livet" bare bliver ved og ved, og det får aldrig nogen ende, puha ækelt.

Nå, men nok om det, detv jeg egentlig ville ind på var folks tendens til altid at filosofere og snakke om døden ud fra livets premisser. Når man dør er det en helt ny situation man befinder sig i, en situation som ikke kan forlares i med forstanden, sproget (som er et produkt af logisk tænkning) er for lille til det (uden at dette skal være "New-age"-agtig, det er mere en zen/tao-ting, jeg afskyer selv "new-age"). Som Dan Turèll skrev:
"Tilværelsen
har lært mig
at være til
Livet
har lært mig
at leve

Kærligheden
har lært mig
elske

Og Døden
vil lære mig
at dø."

Hvis dette er forståeligt. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Det jeg vil frem til er noget man i Zen-kredse kalder koan-"tænkning", hvilket går ud på at man får en lille koan; f.eks: "En munk begav sig til Gensha og ville have at vide, hvor indgangen til sandhedens sti var. Gensha svarede ham: "hører du bækkens rislen?" "Ja, jeg hører den," svarede munken. "Dèr er indgangen," sagde mesteren til ham."
Dette virker umiddelbart mærkeligt, meningen er ganske enkelt at sandheden ikke kan forklares med ord, men skal erfares, og ikke begrænses af sproget, som er en måde at de-finere (Gr. af-grænse) sandheden på.

Ok. det her var måske lidt for meget på en gang, det er ikke let at gøre rede for dette svære spørgsmål på så lidt plads som dette. Hvis der er noget i ikke forstår så bare skriv, så skal jeg prøve at udrede mine til tider underlige formuleringer. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Satori:
eller tanken om evigt liv, den er squ skræmmende, prøv at forrestille jer at "livet" bare bliver ved og ved, og det får aldrig nogen ende, puha ækelt.<HR></BLOCKQUOTE>

Hvorfor egentlig? Hvis man nu elsker livet højt, er døden så ikke _mere_ ækel? Når den nu er skyld i at alt man holder af pludselig forsvinder efter den har været på besøg.

Du nævner at man tænker udfra livets præmisser og siger vel (medmindre jeg har tolket det forkert selvfølgelig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ) at døden er en slags Uundgåelig del af det hele.
Men netop ved at se det fra livets præmisser kan vi få døden 'tingslig-gjort' og dermed måske elimineret. Hvis vi bare accepterer døden som en ting man ikke kan gøre noget ved, så kommer vi den aldrig til livs (og jeg ville personlig gerne være den der førte kniven ind i dens 'hjerte')

Dankdawg, ja det har jeg tænkt en del over, at man ku' 'sidde' på halvdelen af planetens rigdom eller mere. Men tror du det ville være noget man ku' holde i længden? Hvis alle andre bli'r utilfredse over man selv har alt flæsket, så er der jo historie for at folk laver oprør.
Men hvad med lovlig indtjent rigdom som feks Bill Gates'?
Det er et godt spørgsmål.

Damn, der er mange 'ukendte' i den 'ligning' her...

Dedikeret medlem

Woody> så ville du jo ikke leve forevigt for dig selv men stå stille i en SYG RUS,,, mens andres kunne se på at du ikke kom videre.. hvis jeg levede for evigt ville jeg ikke tage stoffer (mere...), man skal dø af en grund, som man helst selv vil bestemme, da man er herre over ens tid, og tid er alt, hvis tid ikke eksisterede ville bevægelse være umuligt. og man kan kun dø af tid, tid er bare en målestok som for os er baseret på at jorden drejer en omgang, det er vores tid.. uanset om vi har ur eller ej. så det med at regne ud hvor gammel man er og hvor langttid man cirka har igen er det tidsspild?

eller bare en intensivering af vores liv så man når at udrette mere end før man vidste hvad tid er...

Moderator
Brugeravatar

Til JEL.
Jo det er selvfølgeligt rigtig at man mister det man elsker højt. Jeg har bare altid opfattet døden som en helt naturlig, uundgåelig ting, og derfor taklet den på den måde. Som buddhist ser jeg tingene som altid i ændring, også livet, derfor er det vigtigt ikke at binde sig for meget til det.

Keep on smiling. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 01 Oktober 2002: Besked ændret af: Satori ]

Medlem

Geografisk sted: Århus - bøndernes hovedstad
Satori> det lyder meget rigtigt - enig mester! Tænk osse på vores forståelse for livet; hvad består livet af? Lad os rekapitulere: vi kender kun EN livsform - den organiske, O2/ilt-baserede. Men det behøver jo ikke være den eneste! Vi siger at ting som f.eks. spøgelser (langt ude) ikke eksisterer, fordi det KAN DE IKKE! Vi kender ikke og kan ikke bevise eksistensen af disse, da de falder udenfor vores verdensbillede. Så døden kan godt ses som noget der har kontakt med andre livsformer, som noget der egentlig er liv. Vi ser livet som følgende: vi fødes (hvad kom før?), lever i en lang fase som vi kalder livet, og dør (men hvad derefter?). Altså vi kan kun forklare hvad der sker lige nu, men ikke alt udenom - lissom universet: hvad er der udenfor det?? Det kan vi ikke forklare, det går nemlig udenfor vores forstand; derfor kan vi ikke forklare døden, simpelthen fordi det går udenfor vores forstand. Så mit råd: vid at du skal dø, og accepter det, og lev!!

[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] Slam Bong [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Medlem

Jeg anbefaler at leve p* evighedens pr*misser. Det er selvf*lgelig ikke bare at tage til efterretning. Godt, jeg forklarer:

Alt er i bev*gelse?

- Korrekt!

Bev*gelse er *nd (Spirit)

- Bla bla bla...hvorefter vi m* konkludere...

Energien er konstant, Bev*gelsen med den?

- Korrekt!

Bev*gelse er Aand (rap, rap)

- Bla bla bla...hvorefter vi m* konkludere...

(P.S. Denne computer erstatter de danske s*r-karakterer med fremmed-karakterer i ALLE indl*g! Please, in english...)

Medlem

Geografisk sted: min mors mave ; )
Må sige jeg selv er bange for døden da jeg ikke ved hvad der sker! Jeg synes det virker underligt nu når man tænker på, hvordan det ville være at man ikke viste at man eksisterede! og man ikke kunne tænke! og hvis man kunne, er det en skræmmende tanke at leve i måske evig mørke!
Jeg tror at liv efter ens død har noget med en selv at gøre, ens psyke m.m. fx hvis man tror at man bare forsvinder, så forsvinder man, og omvendt. Jeg selv tror på liv efter døden, på ånder o.lign. men jeg er bange for at dø, da jeg ikke ved hvad der sker med mig! Men døden er naturlig, men har sku nogle gange grædet over det enden jeg gik i seng! fordi det var sku da noget lort.

Fik læst at der var en som spurgte om der blev forsket i det. Har set i ILLUSTRERET VIDENSKAB at de har kigget lidt på det. når folk dør, kan de komme til at se forskellige ting, en ser lys, en kravler op af et bjerg og en kvinde ser Døden(manden med leen)! de viste eksempler på tingene. Men der stod ikke så meget da jeg bestemt mener det var et spørgsmål fra en læser.

Men hvis man virkelig tror på liv efter døden, så tror jeg der sker noget med sikkerhed, men tror også det er noget om religion at gør, det er noget man tror på jo! en tro kan være god, men den kan også blive fængslende! det er min påstand.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Hmm Notjer, der er kan sgu da ikke være noget specielt ubehageligt ved at dø (kun for dem der bliver tilbage) - som at besvime eller blive slået bevidstløs bortset fra at du ikke vågner igen. Mht. "The bright light" folk ser i nær-døds-oplevelser så er der vist påvist en videnskabelig sammenhæng mellem iltmangel i hjernen og det at se "lyset"

Medlem

Geografisk sted: Århus - bøndernes hovedstad
Eller et eksempel på indbildt psykologi [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Døden er vel ligeså naturlig som at blive født, og noget der er så naturligt kan vel ikke være slemt,eller....?

Medlem

"Mht. "The bright light" folk ser i nær-døds-oplevelser så er der vist påvist en videnskabelig sammenhæng mellem iltmangel i hjernen og det at se "lyset" - "

Og hvad så? Der er også en sammenhæng mellem at drikke alkohol og være selskabelig og have lyst til at danse; eksisterer de andre?

Når det "bare" er iltmangel, er "lyset" så ægte - de andre verdener med dette?

I benægtende fald kan vi ligeså godt sige, at der ikke er noget socialt i dén herres mentalitet, for "det er bare alkohol", og de andre er illusioner, frembragt ved alkohol-molekylernes mellemkomst.

Anbefales: Mogens Tverskovs "Udfordring til videnskaben"

- men vær´ på vagt overfor letkøbte postulater fra diverse selvforblændede engle-agenter - husk: også de går i livets skole.

[ 01 Oktober 2002: Besked ændret af: Zannioy ]

Medlem

Raoul Duke<< Det er jo ikke selve på det lille sekundt Man døer jeg er bange for, men tanken om at man ikke er der overhovedet mere! At der ikke er mere end det menneskelige liv man får, kan ikke lige den tanke, det var det jeg sagde. Jeg sagde ikke noget med at det er ubehagligt at dø på, hvis du ved hvad jeg mener.... for det er nok rigtig at man intet føler lige når man dør.
Når du snakker om ilt mangel og man så ser lyset, så kan det da godt være at man er blevet til en ånd, men nogle kommer tilbage igen! det kan også være noget andet, ved det selvfølgelig ikke, men forstod bare ikke hvad du hentydede med det.
Hilsen "Johny"

Relativistisk båthorn

Hmmm, jeg tror det er ligesom at drukne... en rædselfuld, pinefuld og panisk tilstand lige præcis i dét øjeblik hvor man indser at NU sker det. Heldigvis varer det nok kun et par sekunder max, men jeg tror de sekunder vil føles længere end hele det samlede liv man har levet.

Undskyld jeg er sort-synet her, men jeg glæder mig ikke [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Medlem

Måske et Flashback! som nogle har snakket om!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af JEL:
Hmmm, jeg tror det er ligesom at drukne... en rædselfuld, pinefuld og panisk tilstand lige præcis i dét øjeblik hvor man indser at NU sker det. Heldigvis varer det nok kun et par sekunder max, men jeg tror de sekunder vil føles længere end hele det samlede liv man har levet.

Undskyld jeg er sort-synet her, men jeg glæder mig ikke [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Have no fear!

Det bliver dit livs fedeste trip!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
jeg tror altså at hvis man dør af alderdom, så falder man bare i søvn, og så er det slut, men hvis man dør i f.eks. et fald, kunne jeg godt forestille mig at de få sekunder det tager før man rammer jorden, vil føles som en evighed, og det må bestemt være en skrækkelig oplevelse.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af miss84:
jeg tror altså at hvis man dør af alderdom, så falder man bare i søvn, og så er det slut, men hvis man dør i f.eks. et fald, kunne jeg godt forestille mig at de få sekunder det tager før man rammer jorden, vil føles som en evighed, og det må bestemt være en skrækkelig oplevelse.<HR></BLOCKQUOTE>

Det tror jeg ikke (tro er faktisk et forkert udtryk for jeg VED at det ikke forholder sig som du siger, nu ville du nok spørge - hvor ved jeg det fra, jo det ved jeg for jeg har selv prøvet at dø, jeg har haft flere ud af kroppen oplevelser og jeg har været ude af min krop og stadig haft bevidsthed, så jeg ved at der er en bevidsthed som kan fungere uafhængig kroppen)

Folk som er bange for at acceptere at der findes en tilværelse hensides dødens slør, det er fordi de har haft dårlige oplevelser i denne tilstand, dette er naturligvis noget dybt rodfæstet og underbevist og de fleste ved ikke hvorfor de har denne døds-angst, de fleste mildner den dog ved at overbevise sig om at når de dør, så er det slut, men det er det ikke, det er langtfra slut.

For at vende tilbage til din post, hvad enten du dør gammel eller hurtigt, så oplever du hele dit liv passere revy foran dig, du oplever det hele og du forstår hvorfor du har haft de oplevelser du har haft, du forstår selve meningen med dit liv.

Kirkegaard har så smukt udtrykt det - Livet leves forlæns, men forstås baglæns... Og det er lige præcis det, når du dør, så forstår du hvorfor du har levet, døden er den største gave eftersom det giver mennesket muligheden for at udvikle sig videre og at forstå sin udviklingsgang, døden er ikke en slutning, men blot et slør til det som er den sande virkelighed, det som opleves på denne side af sløret som vi er nu, det er maya, på den anden side oplever vi os som ånd blandt ånder og det er først der vi forstår sammenhængen med den åndelige verden og den fysiske, hele universet vil være forståeligt i en stor matematisk formel og Gud vil give sig til kende, verden er ikke død, den er derimod levende og vi er alle en del af den. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Zanio Zannioy Pronto:
Alt er konstant i bevægelse på alle mulige måder, bevægelse er ånd, ånden er konstant.<HR></BLOCKQUOTE>

dankdawg %¤% says / Enjoy Coca Cola WWW Kusse er Gud &¤& Ah x Zannioy y for (Kirkegaard har xxx så smukt udtrykt &&& det =? z satan,/// Citat: Carl-Nar Nøler =#=# du må % jeg må & dsgeiuuedh (nånej, pikken er) vi må /!/! sgu komme ?? 60.000 kan ikke (Carl-Nar's, altså) eghiuehiueyuyi tage fejl dheiuhoriho op med noget mindre ¤¤¤ let købt QCQCQCQ end den sidste "#" I love you Signe =?= kommentar QP: X^2 den største gave +++ AJAX ^^^ eftersom det giver mennesket - nk dér, den holder ¤%&¤%&¤%& sgu ikke. === Enjoy Michael Jackson "!" Det lyder ^^>>XX som noget der står ?hdie8eyhfhei på et klistermærke cccdd og det er først der uuu vi forstår %%% Lene Espersen /// sammenhængen med xxx den åndelige verden dhhh bag ! attention /// trusseløs + eioueifoe trussetyv #¤#¤#¤#¤ på en eller anden &"&"&"new age gøglers ^^^ Grev Lyne styrer! &¤%"varevogn &"&" Fuck Melanie - altså bogstaveligt kieofu ihele universet vil være forståeligt 2+2= 4 i en stor matematisk formel og ourwfhius e = mc^2 og i dén dur This is Radio Ch

[ 07 Juli 2003: Besked ændret af: Skat ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]