<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af miss84: jeg tror altså at hvis man dør af alderdom, så falder man bare i søvn, og så er det slut, men hvis man dør i f.eks. et fald, kunne jeg godt forestille mig at de få sekunder det tager før man rammer jorden, vil føles som en evighed, og det må bestemt være en skrækkelig oplevelse.<HR></BLOCKQUOTE>
Det tror jeg ikke (tro er faktisk et forkert udtryk for jeg VED at det ikke forholder sig som du siger, nu ville du nok spørge - hvor ved jeg det fra, jo det ved jeg for jeg har selv prøvet at dø, jeg har haft flere ud af kroppen oplevelser og jeg har været ude af min krop og stadig haft bevidsthed, så jeg ved at der er en bevidsthed som kan fungere uafhængig kroppen)
Folk som er bange for at acceptere at der findes en tilværelse hensides dødens slør, det er fordi de har haft dårlige oplevelser i denne tilstand, dette er naturligvis noget dybt rodfæstet og underbevist og de fleste ved ikke hvorfor de har denne døds-angst, de fleste mildner den dog ved at overbevise sig om at når de dør, så er det slut, men det er det ikke, det er langtfra slut.
For at vende tilbage til din post, hvad enten du dør gammel eller hurtigt, så oplever du hele dit liv passere revy foran dig, du oplever det hele og du forstår hvorfor du har haft de oplevelser du har haft, du forstår selve meningen med dit liv.
Kirkegaard har så smukt udtrykt det - Livet leves forlæns, men forstås baglæns... Og det er lige præcis det, når du dør, så forstår du hvorfor du har levet, døden er den største gave eftersom det giver mennesket muligheden for at udvikle sig videre og at forstå sin udviklingsgang, døden er ikke en slutning, men blot et slør til det som er den sande virkelighed, det som opleves på denne side af sløret som vi er nu, det er maya, på den anden side oplever vi os som ånd blandt ånder og det er først der vi forstår sammenhængen med den åndelige verden og den fysiske, hele universet vil være forståeligt i en stor matematisk formel og Gud vil give sig til kende, verden er ikke død, den er derimod levende og vi er alle en del af den. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
|