Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 18:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Ølgod
Lørdag aften tog jeg om til nogle venner for at tage lidt cola, vi startede omkring klokken 23. Derefter kørte det bare derud af, vi fik snakket, hygget og alt det man nu gør på sådan en hyggelig aften. Men omkring klokken 04 om natten begynder jeg at få det vildt mærkelig og informerer mine venner min min tilstand. Jeg får en unormalt tung hjertebanken, kraftige svedture og mit syn blev mere og mere uklart.
Til sidst begynder jeg at få en ubehagelig stikken ud i hele min krop og spørger så min ven om han ikke vil hjælpe mig hen til deres altan dør, fordi jeg er nødt til at få noget frisk luft. Jeg når hen til døren, men det sidste jeg husker er at jeg kan mærke min ven griber mig bagfra og siger "wow, jeg nåede lige at gribe dig". Derefter mister jeg både alt visuelt og hørelse udefra. Det eneste jeg kunne høre var lyden der minder om en intens og høj tinnitus.
Kunne intet se udover et slags blå-hvidt stød lignende lys som jeg fik helt ondt i hovedet af.
Det jeg synes er mærkelig er at jeg sagtens kunne tænke imens det skete. Kan huske jeg siger til mig selv "fuck det er vildt det er, hvad sker der?". Da jeg så ligeså stille får mit syn tilbage igen går der stadig nogle sekunder før jeg får min hørelse tilbage. 10-15 minutter efter er jeg helt tilbage igen, en smule træt det er det hele.

Vi var 3 drenge og der blev taget omkring et halvt gram, så vil ikke selv mene at jeg havde taget for meget da jeg før har kunne suge et gram selv.

Jeg har aldrig prøvet noget lignende før, så vil høre om der er nogle er jer der har prøvet noget i den stil? På forhånd, tak :)

Dedikeret medlem

hej!
har i testet at det var kokain i indtog?

Junior medlem

Vi har ikke testet det nej, men det er det samme som jeg pleger at købe og der har aldrig været noget at klage over. Min dealer siger altid til mig hvis det er en ny en. :)

Junior medlem

Det var bestemt heller ikke en rar oplevelse, og har tænkt over det lige siden. Men som du self forslår så har jeg også sagt til mig selv at jeg holder en god pause fra det, og lige kommer ovenpå igen.
Og det som jeg synes er underlig ved det er at jeg jo ikke som sådan "passed out", men mere kom ind i et vildt underlig stadie hvor min krop ligesom gav mig en løftet pegefinger. Men jeg hører hvad du siger og tager det i den grad alvorligt, især når det omhandler stimulanser.

Og mange tak! Har fået en tid ved lægen, så det er jeg lidt spændt på :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Det lyder til du tackler situationen ganske fint allerede, med læge og pause. :)
At du røg i det underlige stadie har formentlig været mangel på vand/mad eller træthed.
Lykke til hos lægen.

Junior medlem

Min fornuft vinder den her, så kan ikke få mig til at gøre andet end det rigtige. Specielt ikke når det omhandler mit helbred :)
Af hensyn til vand, mad og søvn synes jeg egentlig at jeg er godt med, men det kan jo godt være at kroppen har ment noget andet.

Og mange tak!

Junior medlem

Du må endelig lige skrive når du har været til lægen og fortælle hvad han/hun siger ^_^

Medlem
Brugeravatar

Ja, det er helt sikkert en besvimelse du har oplevet. Hvad skete der i tiden op til besvimelsen?
Personlig har jeg selv prøvet det, hvis jeg har været godt træt, haft lavt blodsukker og blodtryk og jeg så rejser mig for hurtigt fra sofaen.
Så kan jeg lige nøjagtigt nå hen til døren i min fars stue før jeg først får syns- og hørelses forvrængelser, svimmelhed og herefter kan det sortne helt for øjnene og føre til besvimelse, hvis det er meget slemt.
Man besvimer ikke nødvendigvis 100%, det har jeg kun prøvet omkring 2 gange. Første gang af samme år sagsom overstående, der nåede jeg dog helt ud på toilette og begynder at pisse før jeg godt kan mærke at den ikke er helt god.. Jeg prøver at holde balancen og fokusere på ikke at ramme ved siden af, mens jeg støtter mig til vægen, men det ender med at jeg besvimer helt og vågner igen mens jeg har den arm som jeg har stået og pisset med, nede i toilettet og mens jeg ligger spadser helt ud i en slags kramper... 2. Gang var i forbindelse med at jeg var indlagt og havde været syg gennem noget tid og været senge lagt i den forbindelse, og jeg skulle så rejse mig op for at blive scannet i maven, men kollapser efter at have stået op i omkring 10 sek.. Det var ret intenst med lydforvrælgenserne, men som du selv har bemærket, tænker man nogenlunde klart, og kan observere det mens det sker.

Hvis jeg var dig ville jeg ikke bekymre mig for meget over en enkelt besvimelse, men hvis det begynder at ske oftere eller hvis du begynder at få andre symptomer så som fx. stikken i højre arm, så ville jeg nok opsøge en læge.
Det farligste ved at besvime er den farer der er forbindet ved pludselig at miste balancen for derefter at styrte mod gulvet og andre skarpe hjørner... Den konto er der mange gamle der ryger på..

Junior medlem

Jeg havde siddet i sofaen i omkring en halv times tid med min computer, og som at knipse i fingrene så kommer det hele bare lige så stille. Men det lyder da også til at du har prøvet lidt af hvert.
Jeg er heller ikke bekymret som sådan, bare lidt chokeret fordi jeg har aldrig prøvet at besvime eller noget, så at den første gang er på stimulanser var jeg ikke lige forberedt på.

Og jeg skal selvfølgelig nok give lyd fra mig når jeg har været ved lægen. :)

Mange tak for jeres svar og opbakning! Pas på jer selv og hinanden.

Junior medlem

Dannycola, hvad så? Har du været ved lægen?

Junior medlem

Undskyld for den langsomme opdatering!

Ja jeg har været ved lægen, og han mente at det var en slags overdosis. Altså at jeg havde indtaget lidt for meget inden for en kort tid, og derfor havde hjernen sagt fra og "genstartet". Han sagde også at jeg skulle tage det ret alvorligt og rådede mig også til at holde en pause fra det og i bedste fald, lægge det helt fra mig.

I fredags snusede jeg til det for første gang siden det skete, det gik helt fint og havde en super hyggelig aften. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lavt blodsukker og så besvimelse måske? Giver også mening hvis du har taget lidt for meget, og du måske fx ikke har haft nok mad i maven. Måske for mange joints også.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem

Drak I alkohol til? Det forværrer belastningen af kroppen. Måske du skulle tage kokain uden alkohol fremover.

Junior medlem

Der var ingen alkohol indblandet. Hvis jeg tager kokain så er det kun kokain, således også med alle andre stimulanser.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
SHit! Det lyder sku ikke behageligt min ven. Hold dig fra kokain i 1 måneds tid, så du ikke ødelægger noget i din krop. Jeg har prøvet noget lignende på XTC (PMA) hvor jeg blev 5 sekunder hakket i koma med 40 i feber.

Ikk fuck med din krop når den siger så smukt nej.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]