@Skyggen
Nu er det ikke specifikt assistentens kirkegård jeg forsvarer, der er blot der jeg har haft et par oplevelser af den kaliber. Hvilken kirkegård Hector beøgte nævnes umidelbart ikke, men det er heller ikke det afgørende. Det er mere kirkegårde i al almindelighed. Men nej, jeg vidste ikke at Assistentens faktisk var lavet halvt om til en park.
Dog skal du have tak, for at komme med fin info

Mr. Gone skrev:
Tak for svaret Koala.
Du har ret i at kirken ikke bryder sig om lovbrud.
Men det gør staten selvfølgelig heller ikke. Er det så af den grund også forkert at sidde i statsejede parker og ryge?
Godt spørgsmål!

Nej, det vil jeg ikke mene, da vi alle sammen er en de af staten og betaler vores skat (går jeg ud fra?) for at det her cirkus kan kører rundt. Blandt andet for at parkerne kan blive vedligeholdt.
Og eftersom det er staten der laver landets love og, på trods af befolkningens generelle velvilje mod cannabis, fastholder at det er et lovbrud, mener jeg at de spænder ben for sig selv. Nogen vil måske mene at det er i konflikt med min tidligere skrivelse, men nej. Og for lige at uddybe: Staten er Mor og Far, kirken er den artige lillebror der lever efter de regler der dikteres af mor og far. Folk der laver "ballade" på kirkegården er storebroderen der ved at reglerne ikke giver mening, og vælge at bryde dem inde på sin lillebrors værelse. Det bryder lillebroderen sig ikke om fordi det er forkert. Og kan man bebrejde ham for det, eftersom han bare følger reglerne? Det synes jeg ikke. Det synes jeg derimod man skal respektere og blande ham udenom.
Mr. Gone skrev:
Jeg kan ikke se noget problem i at folk færdes på kirkegårde, så længe ingen sørgende bliver forstyrret.
Jamen, hvem er det der vuderer om de sørgende bliver forstyrret eller ej? Den gamle enke der tager dyb afstand til alle former for stoffer, går da ikke nødvendigvis hen og påtaler det over for rygeren bare fordi hun bliver stødt. Hun genkender bare duften af et stykke krølletobak og går sin vej, og tænker sit. Så hvem er oplyst nok til at vurdere om hun bliver stødt eller ej? Det er jeg ikke, men jeg kender et par stykker der ville blive rystede over at opleve det. Om du mener at du kan tage den vurdering, kan jeg ikke udtale mig om.
Mr. Gone skrev:
Og jeg er bestemt ikke ateist, jeg har min egen tro, og har draget visdom fra bl.a. kristendommen, især fra Jesus.
Jeg nyder kirkernes flotte udsmykning, og kirkegårdenes fred og ro. Hvordan det er i København vil jeg ikke udtale mig om, har kun været kort på diverse kirkegårde derovre. Hvis jeg må sidde og læse i fred derinde, hvorfor må jeg så ikke sidde og tage narko i fred derinde? Det kan jeg virkelig ikke forstå.
Jeg må igen må referere til den generelle kristne holdning, om at narkotika ikke er ok. Og eftersom kirkegårdene er "de kristnes sted", på trods af at alle der ønsker er velkomne, synes jeg at man skal respektere det

Og derudover fordi at det er en glidebane. Som sagt starter det med at 1 enkelt pind er ok, herefter er 1 enkelt streg ok, og pludselig sover der nogle hjemløse derinde som måske ligger og skyder sig i armene.
Mr. Gone skrev:
Men jeg respekterer din holdning, selvom jeg synes det lugter lidt af dansk kristen indoktrinering, en opfattelse af at det i sin dybeste essens er 'forkert' at tage stoffer, eller som minimum at de er dårlige for mennesker - en opfattelse jeg er dybt uenig i.
Jeg respekterer skal også din holdning, og også Hectors for den sags skyld. Så længe man kan kommunikerer på en ordentlig måde, uden at det bliver fornærmende personangreb, synes jeg at man har ret til at fremføre sit, hvad enten man er kristen, jøde eller satanist.
Dog skal du vide at der INTET kristen indoktrinering er ved mig

. Jeg har højest sandsynligt haft flere stoffer mellem hænderne i min ungdom, end flertallet herinde. Jeg mener bestemt ikke at brug af stoffer er dårligt for mennesker, så længe det ikke er et misbrug, da mange stoffer har en utal af gavnlige anvendelses metoder. Og jeg har da også selv prøvet en ting eller to

Mr. Gone skrev:
Jeg kan ikke se hvad muslimer, og deres gravpladser, har med noget at gøre. Og at kristne skulle være overordentligt gode, må du gerne uddybe hvis du har lyst igen

At kristne er "gode" Skal opfattes på den måde at de har en stor tilbøjelighed for at bærer over med folk som egentlig krydser deres grænser. I visse tilfælde på grænsen til berørings angst, eller endda noget nogen vil opfatte som svaghed. SÅ det er ikke ment som at de er bedre end andre.
I modsætning til de kristne, har muslimer generelt en lidt mere "du skal ikke komme og lave ballade" attitude, end de kristne har og derfor finder jeg at det nok ikke er lige så plausibelt, at dette finder sted på en muslimsk gravplads.