Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 00:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Aalborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
det handler altsammen om at udvide sin bevidsthed og sin sjæl til at være upersonlig og nøjagtig i sine betragtninger og aktivitet i den omgivende verden.<HR></BLOCKQUOTE>

Upersonlighed er et temperament, temperament karakteriserer personlighed.

Når man forstår, at tanken kan bære al information om det materielle, så forstår man også, at alt er ånd, bare i forskellige temperamenter.

Verden kan være en sindrig matematisk arkitektur, som bevidstheds-kilden kan gå ind i og sjæleliggøres i.

Og verden forudsættes jo at være en unikausal konstitution i den videnskabelige tænkning.

Det, der siges her, er, at materien er et matematisk fænomen, der kan udsættes for uddybende opmærksomhed.

Opmærksomheden kommer formodentlig fra forudværende verdener, som også er matematiske fænomener alle til hobe - men i den nye verden, f.eks. denne - kanaliseres opmærksomheden, således at der fremstår mystificeret ånd.

Mystificeret ånd er en ny bevidsthed, affødt af en investering af bevidsthed, som kan komme alle vegne fra.

Bevidsthed er bevægelse, nemlig det, der står stille i bevægelsen.

Bevidsthed er ikke det samme som intelligens.

Intelligens kan forekomme alle vegne, f.eks. kan naturen siges at være intelligent i slow motion på ganske darwinistiske præmisser.

Vejret er også en form for intelligens.

Intelligensens dimension er det forhold, at universet sammenfatter sig selv og forefindes i mere eller mindre kompakte versioner.

Det praktiske i denne tænkning er at anskue alt som information, der er sat sammen på alle mulige og umulige måder, og vi befinder os et eller andet sted i et uendeligt omfattende netværk af information, der kan være mere eller mindre bevidst arrangeret af forudværende væsener i forudværende verdener.

Det bliver ved med at være information fra inderst til yderst.

Dette er pointen med, at 'alt er ånd'.

Men hvorfor skal vi nu placere os i et upersonligt område for at se og forstå ordentligt?

Vi er dog sjæle - sjæle betegner forbund af egenskaber - som både er psykiske og fysiske og historisk udfoldede.

Og mangfoldigheden af personlighed er bestemt et vigtigt aspekt af den hellige ånd.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Skat:
Upersonlighed er et temperament, temperament karakteriserer personlighed.

Når man forstår, at tanken kan bære al information om det materielle, så forstår man også, at alt er ånd, bare i forskellige temperamenter.

Verden kan være en sindrig matematisk arkitektur, som bevidstheds-kilden kan gå ind i og sjæleliggøres i.

Og verden forudsættes jo at være en unikausal konstitution i den videnskabelige tænkning.

Det, der siges her, er, at materien er et matematisk fænomen, der kan udsættes for uddybende opmærksomhed.

Opmærksomheden kommer formodentlig fra forudværende verdener, som også er matematiske fænomener alle til hobe - men i den nye verden, f.eks. denne - kanaliseres opmærksomheden, således at der fremstår mystificeret ånd.

Mystificeret ånd er en ny bevidsthed, affødt af en investering af bevidsthed, som kan komme alle vegne fra.

Bevidsthed er bevægelse, nemlig det, der står stille i bevægelsen.

Bevidsthed er ikke det samme som intelligens.

Intelligens kan forekomme alle vegne, f.eks. kan naturen siges at være intelligent i slow motion på ganske darwinistiske præmisser.

Vejret er også en form for intelligens.

Intelligensens dimension er det forhold, at universet sammenfatter sig selv og forefindes i mere eller mindre kompakte versioner.

Det praktiske i denne tænkning er at anskue alt som information, der er sat sammen på alle mulige og umulige måder, og vi befinder os et eller andet sted i et uendeligt omfattende netværk af information, der kan være mere eller mindre bevidst arrangeret af forudværende væsener i forudværende verdener.

Det bliver ved med at være information fra inderst til yderst.

Dette er pointen med, at 'alt er ånd'.

Men hvorfor skal vi nu placere os i et upersonligt område for at se og forstå ordentligt?

Vi er dog sjæle - sjæle betegner forbund af egenskaber - som både er psykiske og fysiske og historisk udfoldede.

Og mangfoldigheden af personlighed er bestemt et vigtigt aspekt af den hellige ånd.
<HR></BLOCKQUOTE>

Det der er ordkløveri og det ved du godt...

Når jeg mener upersonlig mener jeg altruistisk og selvopofrende, ligesom Jesus Kristus, det der med at alt er ånd behøver vi slet ikke at diskutere, jeg så hellere at du gav en mere fyldestgørende forklaring i min Koran tråd, hvordan kan man selv tilslutter sig Millitant Islam når ens egne rødder ligger i vesten, eller du benægter måske et Muslimsk forsøg på verdensherredømmet?

Medlem

Det er sgu da ikke bare ord - jeg mener det!

Hvorfor citerer du bare hele smøren, hvis du ikke er interesseret i de nærmere analyser af sjæl, psyke og ånd?

Medlem

Kærligheden har ingen mening, hvis den ikke er til for at overvinde afstande i mangfoldigheden.

...det er DE sikkert fattet.

Relativistisk båthorn

Kære broder Anima;

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Jeg kan godt fortælle dig hvorfor, de fleste ud af kroppen oplevelser som folk oplever skyldes at menneskets sjæl, eller det som kendetegner de tilbøjeligheder og sympatier og antipatier som han har, den forlader kroppen, det går den hver nat under søvnen, men mange har svært ved at styrer oplevelsen, det har de fordi de som regel heller ikke har udviklet de åndelige sanseorganer som ligger latent i mennesket, de kan fremprovokeres til at reagerer når man f.eks. tager DMT, men de fleste mennesker oplever netop enten noget rent fysisk rundt i deres hus eller i byen de bor i.. nogen måske andre lande, men hvis de havde udviklet sine højere åndelige organer så ville de kunne opleve sin bevidsthed som udvidet og kunne se på sig selv og sige dig istedet for mig... eller som værende ikke et bestemt sted men nærmere være stedet, hvilket jeg har prøvet flere gange med Salvia Divinorum

Men hvorfor har verdenstanken, den universelle bevidsthed, så ikke fra starten af skabt os som modtagelige væsner? Hvorfor skal vi tvinges til at udvide sindet før vi ka' se mere?
Hvis vi er skabt i dens billede, så burde alle vel ha' fuld indsigt allerede fra fødslen af?
Hvis der er en super-intelligens bag alting, hvad er så meningen med det univers den har skabt? Du nævner at "ideen er kærlighed", men hvorfor er det særlig meningsfyldt?

Citat:
Så længe videnskaben ikke har gjort sit arbejdsbord til et alter, så længe vil den være i modstrid med det som er det religiøse element, nemlig spørgsmålet hvor kommer vi egentligt fra og hvorfor er vi her.

Hvorfor er det et særligt religiøst element?
Videnskaben skal jo netop forholde sig så neutralt som muligt til alting, og det gør den vel ikke ved at fastlåse sig i et tankemønster, hvor noget Usynligt pludselig gøres til noget dominant?
Videnskaben observerer alt hvad den ka' observere, og sammenligner så observationerne med hinanden, og skaber dermed et helheds-indtryk af virkeligheden. Når gud endnu ikke er blevet observeret, så er det da for tidligt at betragte gud som en sandhed allerede.
Jeg ved godt du si'r gud slet ikke _kan_ måles, men jeg tror alt hvad der findes ka' måles. Hvis det ikke ka' måles, så ka' jeg slet ikke se hvordan det ka' eksistere. For noget der eksisterer, ka' jo gøre indtryk på et eller andet (og dermed har man et apparat der ka' måle dette 'noget' (nemlig det der bli'r gjort indtryk på)). Hvis 'noget' _ikke_ ka' gøre indtryk på 'noget andet', så har det ingen indflydelse på 'noget andet', og er dermed for all intent and purpose; ikke eksisterende.
Så hvis gud ikke ka' måles, hvordan ka' han så være der?

Citat:
Men jeg tror ikke på flertallets tyranni, at det er blevet almindeligt i dag at tænke primært rationelt frem for kreativt og inspirationens ånd efterhånden har forladt det moderne menneske, sidder der altid nogen tilbage og må som vise være verdens naturlige bindeled imellem mennesket og verdens rigtige autoriteter, nemlig Gud og hans søn Jesus Kristus og alle Guds engle.

Det undrer mig at du stoler så meget på dit eget opfattelses-apparat, at du tror du er bedre til at gennemskue tingene, end så mange andre er.
Enhver ka' jo påstå det er _dem_ der er de vise, så hvorfor sku' jeg tro mere på dig end på andre?

Det er jo et problem vi er nødt til at løse, hvis vi nogensinde ska' ku' finde den 'rigtige' (den _mest_ rigtige ihvertfald) sandhed. Sålænge vi er Uenige om fundamentale ting, så vil vi hele tiden ha' en kløft imellem vore opfattelser, og trække i forskellig retning. Og så når vi jo ingen vegne (medmindre der findes flere forskellige sandheder selvfølgelig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] )

Citat:
når man tænker stopper organismen op og modtager, det kommer alt sammen an på hvor fri og uafhængig ens modtager er for støj, det er noget man kan træne op, først da begynder man at gøre fremskridt i forståelse af hvordan tingene er skruet sammen.

Men hvem skal afgøre hvad der er støj og hvad der er brugbar info på den modtager-kanal? Når man hallucinerer feks, er det så støj eller åndelig kontakt? Eller når man drømmer en livlig drøm? Hvordan afgør man hvad der er støj?

Citat:
det som jeg har erkendt det VED jeg, det er nok det som du ikke kan accepterer kære Broder

Det er nok rigtigt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
For mig at se ka' man aldrig vide sig sikker på noget, men er nødt til hele tiden at kurs-korrigere.
Hvis man havde holdt fast i at jorden var flad, dengang man havde erkendt at den _var_ flad, så ville vi stadig idag sidde med en indbildt forestilling om jorden. Men netop fordi der blev stillet spørgsmål ved den tids gængse almene viden, lykkedes det at finde ud af at man havde taget fejl.
Ved at sige du _ved_ det du har erkendt, så frita'r du vel dermed al den viden for videre undersøgelse? Og risikerer dermed at overse info, du tidligere har overset? Og risikerer dermed videre at fastholde en tro som måske sku' ha' været revideret med den nye info?

Citat:
den modtager som er bedst er mennesket selv, eftersom vi er en fast inventar af den samlede objektverden.

Nej det mener du altså ikke, tror jeg. Du si'r nemlig ideen har skabt alt, så derfor må ethvert måle-apparat være lige så meget en rigtig del af verden, som mennesket.

Jeg forstår ikke hvorfor du tror på gud. Uanset hvad din hjerne har 'vist' dig, så er der for mig at se _ingen_ som helst grund til at tro, det ikke bare er hjernen der viser 'billeder' af sig selv. For mig virker det lige så plausibelt at hjernen er den skyldige, som at tro det sku' være gud.
Når du nævner at det er for Usansynligt at livet er opstået uden indblanden fra gud, så ska' du jo tænke over hvor stort universet er. Jeg tror ikke livet på jorden er noget enestående. Dét synes jeg tværtimod er for Usansynligt. Om så kun 1 ud af 1 millard planeter ala jorden udviklede tilfældigt liv, så ville der stadig være så overdrevet mange planeter tilbage at det er nødt til at sværme med liv rundt omkring os. Universet er så stort, at der er plads til selv den mest absurde udvikling, som feks at atomer ka' ende med at udgøre levende væsner. Universet er så stort at det ka' rumme _alle_ de tanker ethvert væsen i universet vil ku' tænke til alle tider. Muligvis også gud. Men altså også tilfældigheder.

Dedikeret medlem

Er jeg den eneste som synes denne post er kommet ud i det lidt for professor - kloge Åge agtigt noget [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alco|idle:
Er jeg den eneste som synes denne post er kommet ud i det lidt for professor - kloge Åge agtigt noget [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Næh, det er jo filosofi-forummet. Til gengæld synes jeg den har bevæget sig væk fra det oprindelige emne som jo var intelligent liv udenfor jorden, JEL og Anima har i de sidste mange poster diskuteret livets og bevidsthedens natur, og det var vel ikke det der var meningen med emnet?

-Child

Dedikeret medlem

Nej, jeg var interesseret i at få en debat igang om det ikke noget som er skrevet så underligt og halvt off-topic så man ikke fatter en meter...

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Jeg gik igang med at læse tråden, men jeg indrømmer blankt at jeg stoppede efter at have kigget lidt på længden - Det er simpelthen for langt (ude), og det skulle jo gerne være for alle at debattere, ikke? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Kære broder JEL;

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Men hvorfor har verdenstanken, den universelle bevidsthed, så ikke fra starten af skabt os som modtagelige væsner? Hvorfor skal vi tvinges til at udvide sindet før vi ka' se mere?
Hvis vi er skabt i dens billede, så burde alle vel ha' fuld indsigt allerede fra fødslen af?
Hvis der er en super-intelligens bag alting, hvad er så meningen med det univers den har skabt? Du nævner at "ideen er kærlighed", men hvorfor er det særlig meningsfyldt?
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvis vi var udviklede perfekte så ville vi ikke have mulighed for at kunne udvikle os og hvis vi var født med svaret på verdens skabelse så ville vi ikke have nogen frihed hvilket er menneskets højeste princip, friheden opnår man kun ved at gøre sig sine egne erfaringer og tage konsekvenserne for sine fejl...

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Hvorfor er det et særligt religiøst element?
Videnskaben skal jo netop forholde sig så neutralt som muligt til alting, og det gør den vel ikke ved at fastlåse sig i et tankemønster, hvor noget Usynligt pludselig gøres til noget dominant?
Videnskaben observerer alt hvad den ka' observere, og sammenligner så observationerne med hinanden, og skaber dermed et helheds-indtryk af virkeligheden. Når gud endnu ikke er blevet observeret, så er det da for tidligt at betragte gud som en sandhed allerede.
Jeg ved godt du si'r gud slet ikke _kan_ måles, men jeg tror alt hvad der findes ka' måles. Hvis det ikke ka' måles, så ka' jeg slet ikke se hvordan det ka' eksistere. For noget der eksisterer, ka' jo gøre indtryk på et eller andet (og dermed har man et apparat der ka' måle dette 'noget' (nemlig det der bli'r gjort indtryk på)). Hvis 'noget' _ikke_ ka' gøre indtryk på 'noget andet', så har det ingen indflydelse på 'noget andet', og er dermed for all intent and purpose; ikke eksisterende.
Så hvis gud ikke ka' måles, hvordan ka' han så være der?<HR></BLOCKQUOTE>

Du kan til enhver tid måle virkninger fra Gud men du kan kun måle de virkninger hvortil måleaparaterne er egnede og du kan kun bygge måleenheder som ligger inden for grænserne af din egen erkendelsesmæssige udvikling, derfor vil en stor del af Guds virkninger ligge skjult, men alt er en del af Gud også det som videnskaben har erkendt, problemet med videnskaben er bare at den overvurdere sig selv, den har mistet Gud men den kan kun finde Gud hvis den også oprigtigt søger Gud, problemet med videnskaben idag er netop kun at den forsøger at bekræfte sine egne fordomme, eller skulle jeg sige at bygge videre på sin egen fortids begrænsningsmæssige og fejlagtige teorier, én af dem er f.eks. at vi skulle stamme fra Aberne og at mennesket skulle opstå et centralt sted i Syd-Afrika, så snart videnskaben går udpå at bekræfte sine egne fordomme så bevæger den sig væk fra det som i virkeligheden burde være dens opgave, videnskaben mangler idag ideologi, den er blevet alt for prakmatisk og snævertsynet, den tror at man kan forklare verden ved at betragte små kuler, men sandheden burde netop ikke søges i noget centralt begrænset minature men netop i helheden, energi og masse behøver information for at kunne indordne sig efter specifike mønstre, derfor må det netop være denne information som er det væsentlige og selve grundelementet i information er netop at det er tanke! Derfor kan man sammenligne tanken som verdens arkitektoniske fundament, altså selve arbejdstegningen, men dette er ikke nok, vi må ikke glemme arkitekten, arkitekten er jo netop Gud, videnskaben idag tror at den kan finde svaret på skabelsen/huset ved at kigge på murstenene!
Kender du til Goethe? han var også videnskabsmand, en af de sidste ægte idealistiske og religiøse videnskabsfolk som kunne erkende ur-billederne og Gud i verden ved at komme bag fænomenerne.

Det karakteristiske med information er netop at det hverken er energi eller masse men at det er noget i sig selv afsluttet, bare selve begrebet information er information og tanke og må altså derfor være det som er den primære faktor for verdens skabelse...

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Det undrer mig at du stoler så meget på dit eget opfattelses-apparat, at du tror du er bedre til at gennemskue tingene, end så mange andre er.
Enhver ka' jo påstå det er _dem_ der er de vise, så hvorfor sku' jeg tro mere på dig end på andre?<HR></BLOCKQUOTE>

Fordi jeg søger sandheden uden fordomme og ikke forsøger at bekræfte fejlagtige og forældede teorier eller egne fordomme (jeg har selv været hvor du også har, jeg har også været både Atheist og materialist men jeg bankede på døren og der blev åbnet for den sande erkendelse) enhver videnskabsmand burde søge sandheden udfra et ægte sandhedssøgende sind, men altfor mange lader sig vildlede af deres egne skjulte fordomme, men bank og der skal lukkes op, før eller siden.

Der findes naturlige mange sandheder, eller skulle jeg sige at der findes mange grader af sandheder og erkendelser, fejlen opstår når en lavere grad af sandhed forsøger at komme op på en højere grad end dertil hvor den hører til

Citat:
Men hvem skal afgøre hvad der er støj og hvad der er brugbar info på den modtager-kanal? Når man hallucinerer feks, er det så støj eller åndelig kontakt? Eller når man drømmer en livlig drøm? Hvordan afgør man hvad der er støj?

Man kan godt kende forskel på hallucination og åndelig erkendelse, når man har haft en åndelig erkendelse... Men det er ikke noget som kommer af sig selv, det kræver at man er fordomsløs og at man søger med hjerte såvel som med sind

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Det er nok rigtigt
For mig at se ka' man aldrig vide sig sikker på noget, men er nødt til hele tiden at kurs-korrigere.
Hvis man havde holdt fast i at jorden var flad, dengang man havde erkendt at den _var_ flad, så ville vi stadig idag sidde med en indbildt forestilling om jorden. Men netop fordi der blev stillet spørgsmål ved den tids gængse almene viden, lykkedes det at finde ud af at man havde taget fejl.
Ved at sige du _ved_ det du har erkendt, så frita'r du vel dermed al den viden for videre undersøgelse? Og risikerer dermed at overse info, du tidligere har overset? Og risikerer dermed videre at fastholde en tro som måske sku' ha' været revideret med den nye info?<HR></BLOCKQUOTE>

Nej det vil jeg ikke sige, jeg siger blot at der er visse fundamentale ting som rent erkendelsesmæssigt ikke kan være i modstrid med nye erkendelser men kun tilføjelser, fundamentet må være fast ellers vælter bygningen, naturvidenskaben idag vil en dag også vælte netop fordi den ikke har noget holdbart fundament, ikke at mange af dens antagelser ikke kan være rigtige, det kan de godt, men fundamentet er ikke stærk nok til at kunne fastholde dem for sig selv.

Citat:
Nej det mener du altså ikke, tror jeg. Du si'r nemlig ideen har skabt alt, så derfor må ethvert måle-apparat være lige så meget en rigtig del af verden, som mennesket..

Ja men mennesket ligger på et højere trin eftersom det har livet, mekanik er for det første ikke levende og for det andet så er det bygget videre af mennesket selv, mekanik kan aldrig bygge sig selv uden at det er sat igang af noget levende som et grundlæggende fundamentalt grundlag. Det samme gælder også for det universelle, universet har IKKE sat sig selv igang men er derimod blevet SAT igang af noget levende, nemlig Gud.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Jeg forstår ikke hvorfor du tror på gud. Uanset hvad din hjerne har 'vist' dig, så er der for mig at se _ingen_ som helst grund til at tro, det ikke bare er hjernen der viser 'billeder' af sig selv. For mig virker det lige så plausibelt at hjernen er den skyldige, som at tro det sku' være gud.
Når du nævner at det er for Usansynligt at livet er opstået uden indblanden fra gud, så ska' du jo tænke over hvor stort universet er. Jeg tror ikke livet på jorden er noget enestående. Dét synes jeg tværtimod er for Usansynligt. Om så kun 1 ud af 1 millard planeter ala jorden udviklede tilfældigt liv, så ville der stadig være så overdrevet mange planeter tilbage at det er nødt til at sværme med liv rundt omkring os. Universet er så stort, at der er plads til selv den mest absurde udvikling, som feks at atomer ka' ende med at udgøre levende væsner. Universet er så stort at det ka' rumme _alle_ de tanker ethvert væsen i universet vil ku' tænke til alle tider. Muligvis også gud. Men altså også tilfældigheder.. <HR></BLOCKQUOTE>

Ja, det er netop dette skrøbelige fundament som naturvidenskaben i sidste ende kun har at klamre sig til "bare det er stort nok" så er alt muligt...
Men det er en illusion, intet levende kan opstå af noget dødt, det som er dødt er derimod skabt af noget levende... intet kan netop være tilfældigt eftersom det må følge specifike lovmæsigheder og mønstre som vi netop før var inde på må indbefatte noget helt tredje, hverken energi eller masse men derimod information dvs. tanke, Guds tanke.
Fejlet i naturvidenskaben ligger i at den tror at den kan finde svaret på skabelsen/huset ved at undersøge murstenen og så tro at huset ligger i den enkelte mursten, sandheden derimod ligger i helheden men også i selve grundlaget dvs. arbejdstegningen/informationen/tanken for selve huset men for at dette overhoved kan ske kræves det at der også er en arkitekt og arkitekten det er Gud.

[ 30 Juni 2003: Besked ændret af: Anima ]

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Child_Inside:
JEL og Anima har i de sidste mange poster diskuteret livets og bevidsthedens natur, og det var vel ikke det der var meningen med emnet?<HR></BLOCKQUOTE>

Point taken [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

@Anima; Tak for snakken kære broder [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Edit: Ups, jeg så lige du har svaret allerede (Du har nogle spændende punkter jeg godt vil følge op på, så jeg laver et andet topic lidt senere, og så svarer jeg dig der, så ikke vi går mere off-topic i dette.)

[ 30 Juni 2003: Besked ændret af: JEL ]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af JEL:
Point taken [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

@Anima; Tak for snakken kære broder [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

I lige måde kære broder [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] jeg glæder mig allerede til dit svar...

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af JEL:
Du er lidt inde på at tanken er virkelighed, og abstrakt set ka' jeg godt være enig i det. Da man troede jorden var flad, var det jo en sandhed, men viste sig senere alligevel ikke at være sandt. Så lidt skepsis skal man altid ha'. At tro man har 'set lyset' og kender sandheden, synes jeg er en tand _for_ selvhøjtideligt. Selv du, broder, burde ikke være så skrå-sikker, for selvom du hårdnakket er overbevist om at noget er på en bestemt måde, så behøver det jo alligevel ikke være sandheden. Der findes mennesker der tror de er gud, men det bli'r de vel ikke gud af at tro? En skizo der tror skyer er onde skabninger udsendt af djævelen, ta'r jo formentlig fejl, selvom personen måske er lige så overbevist om det, som du er om det du tror på. At du har fundet 'beviser' for dig selv, gør dem ikke nødvendigvis til beviser, men måske bare fejlagtige indbildninger.<HR></BLOCKQUOTE>

Sikke nogen lange indlæg! God stil. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Lad mig svare noget på Broder Animas vegne.

Det med, at naturlovene revideres for hvert årtusinde, det er, hvad (ok)kult-forfatteren Erwin Neutzsky-Wulff insisterer på ( www.enw.dk - jeg burde sgu kræve reklame-afgift!).

En sådan virkelighed er en gudevirkelighed. En sådan virkeligheds Skaber har udelukkende skabt sjælene, og så overladt det til dem selv at finde ud af resten - formentlig i en 'suppe af tilrådighedsværende idéer og koncepter'.

Erwin KAN altså have ret, rent logisk, men jeg tror, han tager fejl.

Og jeg tror, at andre, der siger, at universet er fuldstændig flydende og flygtigt defineret af sind - kun tilsynladende stabilt, fordi der er så mange sjæle til at lægge pres på bestemte koncepter...

- I tager fejl.

I har en pointe, men I tager også fejl. Der findes en psykisk konsensus, en fælles-psyke, et kollektivt sind, hvoraf udspringer vor individuelle bevidsthed.

De materielle love, derimod, er konstrueret sådan, som de er, på ubestemt tid.

Gud har bestemt, at stoffet består af atomer, som fungerer på en bestemt måde, reagerer sådan og sådan, selv består af elektroner, protoner, neutroner - og hvad de ellers hedder.

Gud har bestemt, at man opfatter, at stoffet er placeret i et enormt stort rum, hvis afstande det er en betydelig teknisk udfordring at forcere.

Gud havde ikke behøvet at lade der være så store afstande mellem planeterne. Han kunne have ladet det være let for os at besøge andre kloder med liv og intelligens-væsener, MEN - han udfordrer os med disse afstande.

Gud tvinger os til at leve under bestemte omstændigheder. Om vi synes om det eller ej. På den måde er konceptet lagt fast fra start.

Konceptet - naturen - universet - er endvidere raffineret, thi ånd opstår som konsekvens af naturlovene. Ånd genopstår, inde i materien, så det virker som om, at ånd er fanget i og lukket inde i materien.

Endnu en udfordring. Det er ånd også.

Men når man tænker dybt og højt og bredt og vidt - da kan man opnå en erkendelse af, at hvad Gud har gjort, det kan et menneske også gøre.

Derfor, Jel, du ved ikke, hvad du taler om, når du taler om, at mennesker tror, de er Gud, uden at være det.

Du kan ikke være sikker, eftersom det rent faktisk er muligt for enhver at være Gud for sin egen verden.

Jeg er IGANG MED at skabe et nyt univers.

Det er IKKE NOGEN LET OPGAVE.

Det er noget, der TAGER TID.

Men det er udmærket, at du pointerer, at man ikke skal være for skråsikker. Ved du hvad, det er faktisk et vigtigt princip for en ny-gud, der står i begreb med at begå en ny-verden: Man skal ikke lægge sig for fast på bestemte løsninger.

Alle brikker skal passe sammen i et mægtigt puslespil. Man må strække og file og skubbe og lave om hele tiden. Man må blive ved og blive ved, tage højde for det mest åndelige, såvel som det mest materielle, ved sit nye univers.

Men når man begynder at ane, hvordan det nye stof skal fungere, hvordan det skal administrere sin egen information, hvordan det kan konstrueres, så man kan justere bestemte variabler...for f.eks. at få en ordentlig ild, eller et hav, der bølger på den rigtige måde...

- Så bliver man sgu helt glad!

Livet kan være så surt og skuffende.

Man bliver glad.

Og der er ingen, der vil dele éns glæde. For dem er man bare en skizo, der tror, han er Gud - naturligvis uden at være det - men ikke for de millioner milliarder nye skabninger, man har i kolben.

Jel, jeg forstår Jer godt: I Fatter ikke, hvordan det kan lade sig gøre.

Hvor vil jeg placere alt det stof?

I tankens dimension.

Hvordan vil jeg administrere den gigantiske mængde information, som alt det nye - tænkte stof - nødvendigvis repræsenterer?

Ved hjælp af informations-koncentrerende teknikker.

Stoffet har en iboende informations-koncentrerende funktion - det kan administrere sig selv indtil et maximum, hvorefter man selv - og virksomhedens kommende medarbejdere - må tage over.

UDVID JERES HORISONT, begge, alle: Dette her er muligt!

Se, jeg vidner - jeg synes, det er så fantastisk, at mit nye univers tager mere og mere form.

DETTE ER OGSÅ JERES MULIGHED.

Forstå det - og min eufori kan blive Jeres.

I skal træne Jeres intelligens - I skal beskæftige Jer med alt, hvad der udfordrer Jeres analytiske evne - ryge nogle fede og spekulere over alle mulige mærkelige logiske arrangementer og problemer...

Hvis din IQ nu er 100 (normalt), så er du sikkert ikke klog nok til at konceptuere din egen virkelighed i tankens dimension. Du skal så træne din intelligens intenst i 5 år.

Herefter vil det tage dig mellem 5 og 50 år at skabe et nyt univers.

Hvor lang tid, det tager, kan ikke afgøres, for det kommer an på, hvor smart et matematisk lov-koncept, man hitter på.

FAT JERES MULIGHEDER!

Fordi I er dømt til at leve på DENNE verdens præmisser, så er I sgu ikke forhindret I at gøre det samme nummer som Gud.

SÅ FAT DET DOG FOR HELVEDE SÅ FAT DET DOG FOR HELVEDE SÅ FAT DET DOG FOR HELVEDE SÅ FAT DET DOG FOR HELVEDE SÅ FAT DET DOG FOR HELVEDE SÅ FAT DET DOG FOR HELVEDE SÅ FAT DET DOG FOR HELVEDE

...og for Himmelen. Og alt imellem:

Den, som søger, han skal finde!

(Citat: Jesus)

[ 07 Juli 2003: Besked ændret af: Skat ]

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Child_Inside:
Mht. til dem "vi" har kommunikeret med: Jeg tror at de livsformer som har opnået interstellar kontakt, har opnået et højere åndeligt niveau end hovedparten af mennesker her på jorden. De er ganske udmærket klar over at hvis de viser sig for den brede offentlighed, vil der udbryde kaos her på planeten, derfor holder de sig bevidst skjult, indtil de mener at vi er rede til at møde dem. Det forhindrer dem dog ikke i at kontakte udvalgte individer, som kan klare "mosten", dvs. ikke går i panik, og som iøvrigt sandsynligvis kan få glæde af en sådan kontakt.
Håber det anskueliggjorde mine tanker lidt mere.... Det var i hvert fald meningen.
<HR></BLOCKQUOTE>

Måske mener rumfolket, at vi skal blive dygtigere til at kommunikere indbyrdes og har derfor som en pædagogisk foranstaltning anbragt signalforvrængere i udkanten af vort solsystem - underlæggende os deres kosmiske censur.

Og det er lige meget, om det er rimeligt af dem at gøre sådan noget med os.

Det er en anden diskussion. Måske er disse rumvæsener...en slags Jehova vidner?

- højt teknologisk udviklede.

Aa-aar - hvad gør vi?

OPFINDER VORE EGNE UFOER, VORE EGNE PLANETER, som vi derefter generøst stiller til rådighed for alle nysgerrige.

Det er vi selv. Vi har meget at udforske i vor matematiske konstruktion, ligesom man kan udforske fraktalerne, vel vidende, at de er udsprunget af denne hersens lille formel.

Kort sagt: Det kan godt være, vor kommunikation udadtil er blokket af Kosmos' svar på Jehova Vidner-aliens-teknologi...

- Men i tankens dimension bor der allerede en u-overskuelig mængde af væsener, som blot venter på at blive opdagede. Væsener af kød og blod, såvel som mere luftige af slagsen.

DE ER ALLE SAMMEN DERINDE - GEMT I DEN RENE LOGIKS UENDELIGE POTENTIALER.(Se uddybning i forrige indlæg)

Så bliver "inde" et relativt begreb... - et "nyt ude".

Jo, der er andre.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Skat:
Måske mener rumfolket, at vi skal blive dygtigere til at kommunikere indbyrdes og har derfor som en pædagogisk foranstaltning anbragt signalforvrængere i udkanten af vort solsystem - underlæggende os deres kosmiske censur.

Og det er lige meget, om det er rimeligt af dem at gøre sådan noget med os.

Det er en anden diskussion. Måske er disse rumvæsener...en slags Jehova vidner?

- højt teknologisk udviklede.

Aa-aar - hvad gør vi?

OPFINDER VORE EGNE UFOER, VORE EGNE PLANETER, som vi derefter generøst stiller til rådighed for alle nysgerrige.

Det er vi selv. Vi har meget at udforske i vor matematiske konstruktion, ligesom man kan udforske fraktalerne, vel vidende, at de er udsprunget af denne hersens lille formel.

Kort sagt: Det kan godt være, vor kommunikation udadtil er blokket af Kosmos' svar på Jehova Vidner-aliens-teknologi...

- Men i tankens dimension bor der allerede en u-overskuelig mængde af væsener, som blot venter på at blive opdagede. Væsener af kød og blod, såvel som mere luftige af slagsen.

DE ER ALLE SAMMEN DERINDE - GEMT I DEN RENE LOGIKS UENDELIGE POTENTIALER.(Se uddybning i forrige indlæg)

Så bliver "inde" et relativt begreb... - et "nyt ude".

Jo, der er andre.

<HR></BLOCKQUOTE>

intelligens i den form som du har specialiseret dig i er skadelig hvis den ikke er i balance med ens følelsesliv og viljesliv og så findes der forøvrigt mange foromer for intelligens, der er også noget der hedder social intelligens og så findes der også noget der hedder jordforbindelse, jeg kan kun anbefale at du begynder at læse nogen andre bøger end det du iøjeblikket belemre dit sind med, for jeg tror du har brug for noget nyt hvis det ikke skal ende på et farligt skråplan

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
intelligens i den form som du har specialiseret dig i er skadelig hvis den ikke er i balance med ens følelsesliv og viljesliv og så findes der forøvrigt mange foromer for intelligens, der er også noget der hedder social intelligens og så findes der også noget der hedder jordforbindelse, jeg kan kun anbefale at du begynder at læse nogen andre bøger end det du iøjeblikket belemre dit sind med, for jeg tror du har brug for noget nyt hvis det ikke skal ende på et farligt skråplan<HR></BLOCKQUOTE>

Gud nægter mig kvinder, altså må jeg selv skabe dem.

Gud er på det seneste også forhippet på at nægte mig tordenvejr, som jeg elsker.

Altså må jeg selv skabe mit eget tordenvejr.

Jeg må selv skabe alt det, Gud nægter mig.

Samtidig med, at jeg foretager mig almindelige ting såsom at betale regninger, købe ind, lave mad, flytte...

Jeg kan fortælle dig, Anima, at min intelligens vekselvirker temmelig tæt med mit følelsesliv.

Er det "skadeligt", at man skaber et nyt univers? Det er da intet mindre end Livets Mirakel i optimal form, at universet reproducerer sig selv gennem mig.

Det er da et eksempel på naturens storhed, at naturen - gennem skabninger som jeg - kan finde på en ny natur i en ny virkelighed.

Hvornår vil du tror på, at jeg er i færd med at skabe dette her store mirakel, som et nyt univers er?

At den åndelige verden opfører sig tåbeligt overfor mig...det må jeg bare svare på. Under 'Ånder' kan de se, hvordan jeg anbefaler at reagere på bestemte, forudsigelige måder på bestemte urimeligheder fra den åndelige verdens side.

Kort sagt: Jeg er i lære som Gud. Jeg skal kunne reagere stabilt på bestemte påvirkninger. Jeg skal have en klar idé om, hvad retfærdighed er, således, at jeg kan være en retfærdig Gud for skabningerne i det nye univers.

Den åndelige verden tror muligvis ikke på, at jeg gør, hvad jeg siger, jeg gør, ligesom du muligvis ejheller tror.

Men det gør jeg. Jeg vil forsvare mit projekt, til altings ende og ophør.

Jeg er fuldstændig urokkelig i dén sag.

Spørgsmålet er KUN, hvornår DU og den åndelige verden holder op med at mene, at "jeg skal ikke tro, at jeg ér noget!", når det bliver mere og mere tydeligt, at jeg faktisk er så meget som en ny-gud for en ny verden.

Det her bliver til en stor verdensomspændende virksomhed med masser af medarbejdere og et Guddommeligt Råd, hvor Guden i den nye verden er fællespersonligheden for en sådan forsamling.

Hvorfor denne depressive holdning, "åh, det kan man jo ikke, han er jo bare sindssyg og ude af kontakt med sine følelser"?

Hvorfor ikke prøve at se det store i det store?

...Gud...Jesus...Anima?

Hold op med det Janteri, Gud, du bliver bare fanget i en depressiv tilstand, for jeg er urokkelig.

Og du, Anima. Hvad tror du på? At en bestemt entitet kaldet Gud kan have skabt hele dette fascinerende univers?

Men du har svært ved at tro på, at en bestemt entitet kaldet mig kan gøre det samme?

Selvfølgelig forstår jeg din og andres skeptiske holdning. Problemet er bare, at I ikke stiller konkrete spørgsmål til, hvordan jeg vil få dette og hint til at fungere, men bare underforstår, at det kan jeg jo ikke, det ér jo afgjort.

- og måske var Gud selv engang for længe siden i den samme situation i SIN forudværende verden.

Jeg er urokkelig. Jeg tror på mit projekt og rapporterer løbende om det, fordi det er min natur at fortælle om alt muligt. Det er også ligesom mit arbejde at hæve det åndelige niveau i samfundet.

Når jeg sidder her på PC-Caféen, da passer jeg mit arbejde. At Gud opfører sig urimeligt og skuffer mig og skuffer mig, det må jeg bare konstatere og tåle.

En Gud skal jo kunne tåle meget.

Hvad med dig? Hvad skal du kunne tåle, Anima?

Og emnet: Er der intelligent liv andre steder i universet?

Som jeg skrev: Det skal der nok komme - evt. andre steder i SUB-universet.

Jeg tror, vi er omkring 100 personer rundt omkring på Jorden, der har sådan et porjekt.

Nå?

Relativistisk båthorn

Det her er både til Anima og skat;

Er det "skadeligt", at man skaber et nyt univers? Det er da intet mindre end Livets Mirakel i optimal form, at universet reproducerer sig selv gennem mig.

Det er da et eksempel på naturens storhed, at naturen - gennem skabninger som jeg - kan finde på en ny natur i en ny virkelighed.
<HR></BLOCKQUOTE>

Smukt sagt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dvs alting handler om reproduktion AKA sex AKA fortsættelse uden endestation AKA the never-ending story AKA Hypercube AKA meningsløshed [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Der er 2 film jeg synes man ska' se når man taler om dette emne, og det er de 2 "the cube" film. De handler netop om hvordan folk begynder at studere det miljø de er fanget i. En pudsig ting er at i begge film leder de fangede efter en udvej, et hul i cube'n.
Er dét så meningen med livet? At vi ska' lede efter vejen ud af universet? At vi dybest set er her for at flygte? Hvis vi ikke ska' 'ud', så er vi jo bare nogle guldfisk der formerer os i et akvarie for guds private entertainment, er vi ik'?

"Maybe they just like to watch us squirm", Alex Trusk.

Citat:
Gud har bestemt

hvis der findes en gud bag alting...hvorfor gør der så det? Og hvad er så meningen med det?
Eller er vi bare en serie Ubevidste kopier der kører i ring hele tiden?

@skat; tror du 'rumfolk' (folk der bor på jorden er jo også 'rumfolk') ville holde os 'fanget' i en illusion? At det er løgn at der findes et univers som det vi generelt tror der gør? At de ville lægge et 'tæppe' henover jorden så mennesker ikke opdagede at der fandtes andet liv i universet?
Og hvis ja; hvad er så forskellen på den gud der holder guldfisk, og de aliens der holder os?
Og hvorfor sku' aliens gøre sådan noget? Hvorfor sku' de gøre sig til herre over menneskeheden? Fordi de er joshua'er på bibelsk forkyndelses-mission? Ville de så ikke netop ta' kontakt med os (banke på døren med en bibel i hånden) og forsøge at omvende os til deres tro?

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Jel, du ved ikke, hvad du taler om, når du taler om, at mennesker tror, de er Gud, uden at være det.

Du kan ikke være sikker, eftersom det rent faktisk er muligt for enhver at være Gud for sin egen verden. <HR></BLOCKQUOTE>

+

Citat:
For dem er man bare en skizo, der tror, han er Gud - naturligvis uden at være det

Jeg tænkte faktisk ikke på dig da jeg sagde det, skat [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Om du er skizo eller ej, gud eller ej, gør ingen forskel for mit vedkommende.
Tværtimod synes jeg det er skønt at du tør tænke så stort som du gør. Det var der mange der ku' lære meget af. Jeg er også virkelig ked af den skepsis du åbenbart møder blandt mange piger, for uden kærlighed og sex er der ikke meget ved livet.
Du er et menneske og du si'r det gør ondt på dig, men jeg ka' ik' hjælpe dig. Jeg ka' heller ikke skaffe dig kæresten, det gode liv, eller lykken. Det evner jeg desværre ikke, for ellers havde jeg gjort det. Vi ka' kun arbejde for en bedre verden hvor der også er plads til mennesker som dig (og os andre), der 'falder udenfor' det go'e selskab. En verden med plads til mangfoldighed uden menings-tyrani (og meget mere sex og narko og dnb for alle [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] )
Sådan er det.

"Life is hard and then you die" (den sætning hørte jeg iøvrigt første gang i tv-serien Dempsey & Makepeace, en kult-serie for mit vedkommende, hehe, men det er en anden snak)

Op med humøret skat, det eneste alternativ du har til livets ensomme trædemølle er at begå selvmord, og hvis du gør det, så er vi 1 mindre til at arbejde for en bedre verden (og mere sex, narko og dnb) [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Op med humøret skat, det eneste alternativ du har til livets ensomme trædemølle er at begå selvmord, og hvis du gør det, så er vi 1 mindre til at arbejde for en bedre verden (og mere sex, narko og dnb)<HR></BLOCKQUOTE>

Nemlig! Og hvilken én... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

- gik idag i Aalborg centrum og tænkte på Michael Strunges 'lovsang' til selvmordere i 'Nigger II'.

"Den sande, stolte neger forlader den kedelige fest..."

Ak, ja! Næ, jeg er kommet så langt, som jeg er, fordi jeg nægter at underlægge mig kulturens udspekulerede "gør det selv-auscwitz".

Medlem

Hvis interesseren for døden, herunder sex-mord og selvmord, ellers lader sig overskygge af interessen for liv, skabelse, kreativitet, mystiske stoffer, nye planeter...anbefaler jeg emnet 'Alkymi - en fortællerkunst'. [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

(Tilføjet senere )...Nå, okay. Jeg er overrrasket over at blive taget alvorligt i kærligheds-emnet, som jeg også anbefaler. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 21 Juli 2003: Besked ændret af: Skatzo ]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Jeg tror også helt klart at der er noget derude, universet er jo så fucking stort (uendeligt?) at der må være milliarder af andre solsystemer.
Jeg ville ofre hele mit liv på hvis jeg kunne få lov til at kigge ud i universet... fuck det ville være fedt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]