Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 21:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Aalborg
TROENS FORBANDELSE I VOR TID ER, AT GUD SANDSYNLIGVIS IKKE ER TROEN VÆRDIG.

- TRO, OGSÅ I BETYDNINGEN TILLID, TROFASTHED.

AT TRO ER EN FORBANDELSE, FORDI MAN HAR ERKENDT GUD SOM NOGET LIGESÅ NATURLIGT SOM EN FAR OG EN MOR, ELLER SOM TYNGDEKRAFT. SÅ KAN MAN IKKE OPHØRE AT TRO, SKØNT GUD MANISK REPETERENDE SVIGTER ENS KÆRLIGHED-TRODS-ALT.

KÆRLIGHED-TRODS-ALT SOM, AT MAN ATTER FÅR EN GODMODIG MENTALITET, EN OMVENDT TILGIVELSE, OM MAN VIL. OG SÅ TROR MAN, AT DETTE HAR BETYDNING, MEN MAN MÅ TRO OM IGEN.

GUD VEDBLIVER AT SKUFFE. MAN GØR ALT, HVAD MAN KAN, FOR AT HJÆLPE ANDRE, INSPIRERE, GIVE GODE RÅD. MAN FØLER EN KÆRLIG ÅND, MEN SÅ - SKUFFER GUD IGEN, TYDELIGT, SÅ DER IGEN IKKE ER TVIVL OM, HVEM DER BESTEMMER.

DET ER ÅBENBART DET ENESTE, DER BETYDER NOGET FOR GUD, AT MAN FORSTÅR, HVEM DER BESTEMMER. AT MAN MÅSKE NOK SKAL TRO PÅ HAM, MEN IKKE PÅ SIG SELV.

MAN FORSTÅR MÅSKE, AT MAN SKAL LÆRE NOGET, OG DET GØR MAN SÅ. MEN EFTERHÅNDEN ER DET SOM EN BJERGBESTIGNING UDEN PAUSER. MAN LÆRER OG MAN LÆRER, OG GUD SKUFFER OG SKUFFER - DET ER ALDRIG NOK.

MAN FINDER ALDRIG ET PLATEAU, HVOR MAN KAN HVILE UD OVENPÅ ANSTRENGELSERNE MED AT BESTIGE BJERGET. MAN SER - AR, DER ER ET PLATEAU - FOR DERPÅ AT ERFARE DET STYRTE SAMMEN, NETOP SOM MAN HAVDE HÅBET PÅ DENNE TILFREDSSTILLELSE.

DET BLIVER KLART, AT MAN ALDRIG KAN BLIVE GOD NOK, ALTID SKAL LÆRE MERE OG MERE, ALDRIG MÅ TILFREDSSTILLES, FOR DET, MAN BRÆNDENDE ØNSKER AT BLIVE TILFREDSSTILLET MED.

"HVAD DU ØNSKER, SKAL DU IKKE FÅ" - DET SYNES AT VÆRE HERRENS MOTTO.

HERREN SYNES AT VÆRE LIGEGLAD MED MIG SOM PERSON, IDET KUN RESULTATERNE TÆLLER. KUN DET, DER KAN KOMME UD AF DET I KREATIVITET, TÆLLER, MEN IKKE, AT MAN FORLØSES SOM PERSON.

DET ER LIGEGYLDIGT. GUD ELSKER MIG KUN AF PRAKTISKE GRUNDE, KUN LIGE NOK TIL, AT JEG KAN HOLDE HOVEDET OVEN VANDET. HAN ELSKER MIG IKKE FOR DET MENNESKE, JEG ER - HANS KÆRLIGHED ER IKKE AUTENTISK SOM NOGET MENINGSFULDT I SIG SELV.

HANS KÆRLIGHED ER IKKE SAND, UMIDDELBAR, MEN UDSPEKULERET OG FORMÅLS-RELATERET.

HAN HAR SØRGET FOR, AT JEG ER BLEVET SÅ ENSOM, AT JEG ER MEGET AFHÆNGIG AF HANS KÆRLIGHED.

SÅ SKUFFER HAN MIG IGEN. SÅ SÅR HAN ATTER TVIVL OM SIN EGEN GODHED OG RETFÆRDIGHED.

RETFÆRDIGHED, DET ER GUDS PROBLEM. JEG HAR INDTRYK AF, AT GUD HAR DET MED RETFÆRDIGHEDEN SOM MED CIRKLENS KVADRATUR, HVOR DET BRUGES DEROPPE, AT MAN BARE SKAL GANGE DIAMETEREN MED TRE FOR AT FÅ OMKREDSEN.

...SÅDAN CIRKA. SÅDAN KLODSET, MEN DEJLIG NEMT - DET ER GUDS PSEUDO-RETFÆRDIGHED, SOM HAN PLAGER MENNESKENE MED.

HAN ER SÅ FORTIVLET SELVFORELSKET (ULYKKELIG KÆRLIGHED...) OG SELVTILSTRÆKKELIG, AT HAN SLET IKKE VIL TAGE KRITIK ALVORLIG. HAN VED NOK BEDRE!

DET ER DERFOR, VI ER VED AT DRUKNE I PROBLEMER I DENNE VERDEN. GUD VIL IKKE LADE OS LØSE DEM, FOR VI SKAL HELE TIDEN LÆRE ALLE MULIGE BESYNDERLIGE TING OG BLIVER ALDRIG FÆRDIGE MED AT LÆRE ALLE DISSE BESYNDERLIGE TING.

VI FINDER ALDRIG HVILE, ALDRIG FRED, ALDRIG TILFREDSSTILLELSE. VI VIL BLIVE SKUFFEDE I ALLE VORE BESTRÆBELSER PÅ AT FORBEDRE VERDEN, EFTERSOM HERRE NARCIS IKKE TÅLER, AT VI BLIVER DÉT MINDRE AFHÆNGIG AF DEN KÆRLIGHED, SOM HAN ALTSÅ HAR MONOPOL PÅ.

MEN GUDS KÆRLIGHED ER SYG, GUDS VISDOM FORDÆRVET, UNDERGRAVET AF PRIMITIVE BEHOV FOR AT DEMONSTRERE, HVEM DER BESTEMMER, LIGESOM.

GUD GÅR EFTER OG MOBBER PÅ UBESTEMT TID SÅDANNE ORIGINALER SOM JEG, DER DA SANDELIG IKKE SKAL TRO, AT VI ER NOGET.

OG HAN OPBYGGER FORVENTNINGER IGEN OG IGEN OG IGEN, OG HAN SKUFFER DEM ATTER OG ATTER OG ATTER.

HAN VIL SE OG HØRE ENS FORBITREDE TILSTAND. HAN VIL SE, AT HAN HAR EN EFFEKT. ER MAN IGANG MED NOGET SPÆNDENDE...ALT SKAL IGEN HANDLE OM GUD OG HANS URANSAGELIGE VILJE.

NÅR MAN TAGER SIG SAMMEN OG UDDRAGER EN SPECIFIK LÆRE AF ENDNU EN AF HERRENS UENDELIGT MONOTONT REPETEREDE SKUFFELSER, ER HAN ALLEREDE IGANG MED AT OPBYGGE FORVENTNING, SOM EFTERLADES UFORLØST.

HAN ER VORES FORBANDELSE, MENNESKER. DENNE GUD. HAN HAR PLANTET SIN FEDE, LORTE-INDSMURTE RØV PÅ OS ALLE ENGANG FOR LÆNGE SIDEN OG VIL IKKE FLYTTE SIG, UANSET HVOR MEGET VI LIDER OG JAMRER - DET ER BARE MENINGEN!

DET ER BARE MENINGEN, AT ALT SANDT OG SMUKT LANGSOMT, MEN SIKKERT SKAL BRYDES NED AF HERRE-NARCIS-HERRE-SKUFFELSE-HERRE-UTROVÆRDIG, DA DETTE ÅBENBART ER DENNE ÅNDS UENDELIGT LANGSTRUKNE ÅNDELIGE SELVMORD, HVOR HAN HADER SIG SELV GENNEM OS, OG BLIVER VED MED AT OPFØRE SIG FORAGTELIGT, I DESPERAT ØDELÆGGELSE OG GØREN OPMÆRKSOM PÅ SIG SELV, SÅ VI I DET MINDSTE KAN HUSKE HAM, FØR MENINGSLØSHEDEN ENDELIG KNUSER HAM FULDSTÆNDIG.

HAN BLIVER VED MED AT LEGE MED VORES HJERTER OG PISSE PÅ OS, UANSET OM VI TROR ELLER EJ, OM VI KÆMPER HEROISK I MANGES INTERESSE ELLER EJ.

DET ER LIGE MEGET, OM MAN KÆMPER HEROISK - HERRE SKUFFELSE HAR NU KUN SKUFFELSER AT BYDE PÅ - I DET HÅB, AT MAN GÅR AMOK, SÅ MAN IKKE LÆNGERE KAN PASSE SIT FANTASTISKE PROJEKT MED AT SKABE ET NYT UNIVERS, FORDI MAN ER SPÆRRET INDE OG MANGLER INSPIRATION OG FØLER SIG UDELUKKET FRA LIVET.

SÅDAN HAR JEG DET ALLEREDE. JEG ER ALLEREDE SPÆRRET INDE AF GUDS MENINGSLØSHED, GUDS GALSKAB - DET ER LIGEGYLDIGT, HVAD JEG LÆRER ELLER IKKE LÆRER, DET ER LIGEGYLDIGT, AT JEG UDVISER GUD NÅDE OG TILGIVER HAM OG ELSKER HAM TRODS ALT ENDNU EN GANG.

ALTING ER LIGEGYLDIGT MED EN SÅDAN FRYGTELIG GUD, DER VIL TRÆKKE OS ALLE MED I SIT FALD NED I MENINGSLØSHEDENS SORTE HUL.

HVIS DU SLET IKKE TROR PÅ HAM...BEHØVER DU DA IKKE AT BRUGE ENERGI PÅ AT VÆRE VRED PÅ HAM, MEN DU HAR BLOT GIVET HERRE NARCIS ARBEJDSRO, KÆRE VEN.

SÅ KAN HAN MANIPULERE DIT LIV I AL UBEMÆRKETHED, UDEN AT MØDE KRITIK - DU TROR HAM IKKE, DU BLIVER BLOT FRUSTRERET OVER, AT TINGENE GÅR, SOM DE GÅR.

ÅH - OM VI KUNNE FÅ AFSAT DENNE GALNING TIL VERDENS-ÅND!

HAN ER SIKKERT KUN EN USSEL, SELVHADENDE ADMINISTRATOR - EJ EN SKABER SOM JEG. OG DET PISSER HAM AF. HAN KAN KUN ØDELÆGGE, MEDENS JEG BYGGER OP. DET PISSER HAM VIRKELIG AF.

HAN HADER SIG SELV GENNEM MIG, I STEDET FOR AT KONFRONTERE SIG SELV DIREKTE, I STEDET FOR AT TAGE MIN KRITIK ALVORLIGT, SKAL HAN LÆGGE SINE DÅRLIGE EGENSKABER OVER PÅ MIG - I SKAL BARE VIDE, HVEM HAN SAMMENLIGNER MIG MED, SKAL I!

UDMÆRKET! JEG VED IKKE, HVAD I VIL FINDE JER I, MEN JEG VED, AT MIN GRÆNSE ER OVERSKREDET FORLÆNGST! FØJ, AT HAN UDNYTTER MIT BEHOV FOR HANS KÆRLIGHED I DEN ENSOMHED, HAN HAR PÅTVUNGET MIG - FOR GANG PÅ GANG AT SÅ TVIVL OM DENNE KÆRLIGHED.

FOR GANG PÅ GANG, I DET UENDELIGE, MONOTONT REPETERENDE - AT SKUFFE OG SKUFFE OG SKUFFE MIG, UNDER MOTTO'ET...

"HVAD DU ØNSKER, SKAL DU IKKE FÅ!"

HAN OPBYGGER DOG FORVENTNINGER OG PUSTER TIL BEGÆRETS FLAMME. MEN JEG SKAL ÅBENBART BARE BRÆNDE SAMMEN, SKAL JEG?

INGENLUNDE! HERRE NARCIS SKAL IKKE FÅ BUGT MED MIG, SKAL HAN. JEG VED STADIG MERE KLART, HVAD JEG VIL - JA, DET HAR JEG LÆRT - DET SPILLER INGEN ROLLE FOR HAM, HVAD JEG HAR LÆRT ELLER IKKE LÆRT - JEG VED, HVAD JEG VIL, OG DET LADER TIL, AT DETTE ER NOGET ANDET, END HVAD GUD VIL:

JEG VIL SKABE.

GUD VIL ØDELÆGGE.

VÆRSGO' AT TRO FOLKENS - I KAN VIRKELIG TRO, DET ER NOGET, DER RYKKER!

[ 22 Juli 2003: Besked ændret af: Skatzo ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det som du ikke forstår er at det netop er igennem lidelse at vi udvikler os, hvores mission er netop smertens mission og derigennem kærligheden, for smerte bliver til kærlighed, det vigtigste er dog at man er standhaftig og er istand til at tage imod smerte uden at det rokker ved ens tro...

No pain no gain...

Det som ikke slår dig ihjel gør dig stærkere

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Bliv ateist! Så går man i lykkelig uvidenhed - som du jo skriver, Skatzo.

Jeg tror ærligt talt ikke, at problemet ligger hos denne hersens gud, men hos dig selv, Skatzo. Men det ville selvfølgelig være smerteligt at erkende, at du selv mere eller mindre er skyld i dine problemer.

Du siger Gud lever i selvfornægtelse. Du er selv Gud i dit eget univers - har du ikke samme problem?

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Collins Hollywood aka g0dkiLLa:
Bliv ateist! Så går man i lykkelig uvidenhed - som du jo skriver, Skatzo.

Jeg tror ærligt talt ikke, at problemet ligger hos denne hersens gud, men hos dig selv, Skatzo. Men det ville selvfølgelig være smerteligt at erkende, at du selv mere eller mindre er skyld i dine problemer.

Du siger Gud lever i selvfornægtelse. Du er selv Gud i dit eget univers - har du ikke samme problem?
<HR></BLOCKQUOTE>

Nu er det som regel stor forskel på om man som Atheist bliver troende og omvendt, sandsynligheden for at man som troende bliver atheist er meget meget lille iforhold til den omvendte rækkefølge, især hvis man er blevet troende efter at man har været atheist...

Atheisme er simpelthen ignorance og manglende forståelse for realiteterne og virkeligheden, har man først mistet sin uvidenheds-mødom så er det unægteligt svært at få den tilbage igen...

Det er ganske enkelt en naturlov at har man først oplevet gud så er der ikke nogen vej tilbage, medmindre at ens opfattelse af gud er meget tynd iforvejen...

Gud er stor, meget stører end du tror
[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

slå lige lamer-tasten fra, det er jo umuligt at læse.

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
Det som du ikke forstår er at det netop er igennem lidelse at vi udvikler os,<HR></BLOCKQUOTE>

Jo, jeg forstår det godt. Jeg forstår det endda så godt, at jeg mener, at denne regel også gælder for Gud.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Anima: hvores mission er netop smertens mission og derigennem kærligheden, for smerte bliver til kærlighed,

Jeg vil mene, at dette er en ensidig definition af menneskets mission. Kærligheden, den er der i forvejen, (h)vores autentiske personlighed består formodentlig af kærlighed. Smerte er en udfordring, som man ikke bare er modtager af, men også er giver af.

Kærligheden er det, der overvinder afstande, afstande er udfordring, udfordring giver udvikling, herunder smertens udfordring.

Citat:
Anima: det vigtigste er dog at man er standhaftig og er istand til at tage imod smerte uden at det rokker ved ens tro...

- og er i stand til at tage imod smerte, uden at give op overfor selve livet.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Anima:No pain no gain...

Det som ikke slår dig ihjel gør dig stærkere
<HR></BLOCKQUOTE>

Ja. Men i mit tilfælde forudsætter bliven stærkere, at jeg kæmper i heroisk suverænitet, idet den vilje, med hvilken jeg kæmper imod Gud, er en 100 % suveræn vilje, nemlig...

- fri vilje i reneste form. Ta' den! Næste...

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Collins Hollywood aka gOdkiLLa:
Jeg tror ærligt talt ikke, at problemet ligger hos denne hersens gud, men hos dig selv, Skatzo. Men det ville selvfølgelig være smerteligt at erkende, at du selv mere eller mindre er skyld i dine problemer.<HR></BLOCKQUOTE>

Det er så nemt at sige. Det er ikke enten/eller. Det er ikke enten Gud, der har et problem, eller mig, der har. Jeg oplever bare, at Gud gør nogle af mine problemer overdrevent store, og at han baserer denne adfærd på en påstand om, at jeg har været en person i et tidligere liv, som jeg imidlertid nægter at anerkende at have været.

Alt er bundet op på, at jeg skulle have været denne hersens person. Jeg nægter, så vi står stejlt overfor hinanden.

Citat:
Collins Hollywood...:Du siger Gud lever i selvfornægtelse. Du er selv Gud i dit eget univers - har du ikke samme problem?

Netop ikke. Så kan jeg korrigere fejlene hos denne verdens Gud hos den nye verdens Gud, hvis retfærdighed bliver defineret på en måde, jeg betragter som bedre, set i lyset af den forvredne retfærdighed, eller mangel på samme, jeg selv oplever her i Nouetoypian.

Jeg fornægter akkurat ikke mig selv; jeg tror derimod, at jeg ér noget, og vel at mærke slet ikke, hvad Gud siger, at jeg...var.

Gud kan altså kun bruge den trivielle Jantelov imod mig - "Du skal ikke tro, du er noget" - stadig mere, jo større jeg bliver, fordi min nye verden vokser dag for dag.

Jeg bliver mere og mere, så jeg skal mere og mere ikke tro, at jeg ér noget...

...det er egentlig komisk!

Og hvem er det, der bliver til grin i sidste ende? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 23 Juli 2003: Besked ændret af: Skatzo ]

Medlem

- Når der 20-30 gange i træk er ansatser til torden i Aalborg-egnen, men det bliver ikke til noget, da har jeg en mærkelig magt, iogmed at mine ønsker kommer omvendt til gældende.

Det er synd for alle de her aalborgensere, der ubevidst registrerer, at der mangler noget, og akkumulerer indre uro på den konto. Men det er Gud, der lader det gå ud over alle de her mennesker, at JEG ikke skal tro, at jeg er noget.

Bare rolig - jeg har ført statistisk på det: Det er EKSTREMT denne sommer, så ofte, der er ansatser til torden i Aalborg-området, uden at det bliver til noget. Bare spørg på meterologisk institut, spørg om registrering af lynnedslag i området juni og juli - sammenlignet med andre steder i landet.

Herren nægter mig nu - modsat, at jeg giver mig selv generøst og også gør forsøg på at udvikle mig - følgende former for tilfredsstillelser:

1. Kontakt generelt, kvinder i særdeleshed,

2. Forståelse/Kommunikation - men der er problemer for Herren med at opretholde dette forbud,

3. At lade sine tjenere vise sig for mig (meget konsekvent opretholdt), trods utallige opfordringer,

4. Tordenvejr (stadig mere hysterisk repeterende: Se, nu bliver det torden, mærk, nu bliver det lummert - og ingenting sker - her på det sidste flere dage i træk, flere gange på én dag...gentages dettte skuffelses-mønster)

Jeg lærer så, at mit udtrykte had til den åndelige verden slet ikke rykker så meget som en kold besluttethed og en rolig, vedvarende kritik af Gud og hans mentalitet.

Det er lige meget. Gud er "blind og døv". Han er ufølsom overfor, at jeg holder pause fra hash, ufølsom overfor at jeg faktisk lærer noget, gør psykologiske fremskridt. Ligesom Herren er ufølsom overfor, at jeg i juni og juli er kommet et godt stykke videre med konstruktionen af naturlove i mit nye univers, har fyldt adskillige Kina-bøger med notater om fysik i den nye verden.

Han er ufølsom, denne Gud - demonstrativt ufølsom, men han er der. Han viser tydeligt, at han faktisk behersker vejret, bare på en depressiv måde.

Han udpensler sin depressive mentalitet for mig. Det hænder da, at jeg udviser forståelse og medgiver ham, at det er da også underligt, at jeg går og er euforisk over mit eget, når Mia-mordet har fundet sted og befolkningen brænder sammen i had.

Men han er ufølsom overfor denne pludselige forståelse midt i det hele.

Han fortsætter sine skuffelser i stadig tættere regi, så hver dag er det lummert, hver dag ser man tunge, mørkeblå skyer trække sig sammen, og man ser...

Og man er vidne til, hvordan himlen over Aalborg-området hele tiden udtyndes, hvordan de største skyer ledes udenom, ja, man kan næsten se Gud sidde med sin store hånd og skubbe og presse.

Fordi det forløser mig med tordenvejr.

Fordi Gud kæmper imod, at jeg forløses, velvidende, at det gør mig tvær og arrig. Men det går mere og mere tilbage på ham selv; han prøver jo at gøre det omsonst at sætte pris på noget ved at indbygge skuffelse i det, man sætter pris på.

- Som om han vil lære mig at være ligegyldig og ingenting elske.

Det kan han SELV få: Så er jeg kold overfor hans tilbagevendende kærlighed, der virker mere og mere blot som en manipulerende faktor, noget med, at han løfter mig op for at kunne give slip og lade mig falde, igen og igen.

Han forstyrrer min skaben. Han er måske misundelig? Han tror, han kan lære mig at være ligegyldig, men det bliver da med ham og hans falske kærlighed!

Næ, jeg bliver ved med at længes og håbe og sætte pris på. Det bliver ganske vist også ved at gøre ondt, når Herren i det uendelige skuffer mig, som om det eneste, han kan sige efterhånden, er det barnligt trodsige...

JEG VIL IKKE! JEG VIL IKKE! JEG VIL ALTSÅ IKKE!

- Han er kørt fast, han er endt i en blindgyde i forsøget på at opdrage mig - nu er det mig, der opdrager ham.

Nu er det mig, der kræver udvikling af den åndelige verden.

Denne...fascistiske konstitution, der tror, at de er bedre end os alle sammen og aldrig tager fejl og altid gør det rette.

Det er vel deres åndelige herrefolks-mentalitet, der holder menneskene fast i racisme og fascisme, fordi menneskene kan mærke, at "det er jo mentaliteten, man bruger".

Vi kan ikke løse vores problemer, før Gud og den åndelige verden udvikler sig.

Gud udnytter, at jeg er alene, "kun én" - æv, bæv, hvad kan DU gøre - samtidig med, at han er igang med at indgive folk ligegyldighed overfor mine tanker.

Han kæmper desperat imod mig, ene mand, i sit skjul et sted deroppe, derinde - fejt i sikkerhed.

Han viser sig som indbegrebet af fejhed og forbitret magt-demonstrations ånd. Næ, far er ikke vred, far er skuffet. Hvornår lærer du det?! bliver han ved. Lærer hvad? Har jeg ikke lært en masse? Hvornår er nok nok?

Har jeg ikke også ret til bare at leve i fryd og gammen og være tilfredsstillet?

Hvorfor skal jeg ikke tro, at jeg ér noget, Gud?

Hvorfor gør du kvinderne kolde overfor mig, Gud?

Hvordan kan du være bekendt at behandle mig sådan, når jeg viser sådan et engagement, og mod og vilje til at være noget for andre, som jeg viser, samtidig med, at jeg har praktiske gøremål med at flytte og ordne nogle ting ved den lejlighed, jeg fraflytter?

Hvad er der galt med dig, Gud, hvorfor bliver du ved?

Du ender i depressionens sorte hul, hvor dit råb...

JEG VIL IKKE! JEG VIL IKKE! Jeg vil ikke! Jeg...ikke!...ikke!...vil ikke...

- fader ud med ekko som det sidste desperate ord fra en Gud, hvis retfærdighed blev modsat og bagvendt og gik ad Helvede til, ligesom han selv og hans hellige ånd, der gik i forrådnelse og blev falsk og ildelugtende.

Så hils i depressionens dybder Gud...jaaa, det véd jeg godt...du vil ikke...

- Men du kan ikke stoppe tyngdekraften.

[ 24 Juli 2003: Besked ændret af: Skatzo ]

Medlem

Nå - jeg tror, jeg har knækket Herrens kode.

Mystery-skibet sejler igen (søg emne 'Det Fedeste')!

Day 25 Without Cannabis.

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Guds-negativitet skal der være plads til, men man må jo ikke glemme at forholde sig til alle de mere umiddelbare aspekter af torturen.

Medlem

Hold nu kæft, spasser.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Melicamp:
Hold nu kæft, spasser.<HR></BLOCKQUOTE>

Det kan du da selv gøre!

bare fordi DU ikke forstår det!

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
Det kan du da selv gøre!

bare fordi DU ikke forstår det!
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvornår fanden er Psychedelia.dk blevet et værested for udflippede sociopater med for meget fritid? - Det er da sådan noget som det her, der gør, at ingen gider tage Psychedelia seriøst. Få dog manden til at styre sit megalomani-trip og komme ned på jorden. Og i øvrigt holde kæft med sit forpulede lort. Det her forum bliver fandeme aldrig til noget. Og jeg som ellers engang interesserede mig for psykedelisk filosofi. Gud fader. Det er jo en pestilens at se på det her lorte-forum og læse de her lorte-posts. Føj!

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Melicamp:
Hvornår fanden er Psychedelia.dk blevet et værested for udflippede sociopater med for meget fritid? - Det er da sådan noget som det her, der gør, at ingen gider tage Psychedelia seriøst. Få dog manden til at styre sit megalomani-trip og komme ned på jorden. Og i øvrigt holde kæft med sit forpulede lort. Det her forum bliver fandeme aldrig til noget. Og jeg som ellers engang interesserede mig for psykedelisk filosofi. Gud fader. Det er jo en pestilens at se på det her lorte-forum og læse de her lorte-posts. Føj!<HR></BLOCKQUOTE>

Jamen så kan du vel selv skrive noget som er bedre ? - Det ville ihvertfald være bedre end bare at brokke sig...

Medlem

Geografisk sted: my secret garden
reklameånden> du skrev:
"Jeg oplever bare, at Gud gør nogle af mine problemer overdrevent store, og at han baserer denne adfærd på en påstand om, at jeg har været en person i et tidligere liv, som jeg imidlertid nægter at anerkende at have været.

Alt er bundet op på, at jeg skulle have været denne hersens person. Jeg nægter, så vi står stejlt overfor hinanden."

Mystisk eller hvad??! Skulle Gud påstå ting som ovennævnte overfor dig, vil jeg påstå, at det ikke er Gud, du kommunikerer med, men en eller anden inferiør drilleånd. Loke måske? Det lyder lidt ligesom hans stil...

Medlem

Læs "The book of the law" - thelemitter har ikke den slags problemer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

There is no Law beyond do what thou wilt. Do that, and no other shall say nay.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af elizabeth:
Læs "The book of the law" - thelemitter har ikke den slags problemer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

There is no Law beyond do what thou wilt. Do that, and no other shall say nay.
<HR></BLOCKQUOTE>

Bare husk at loven er Karma, det du fylder i det indre, det bliver til dit ydre, egoet er det falske center og er defineret ud fra sine omgivelser... Det sande selv er i harmoni med verdens ordet Logos

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af elizabeth:
reklameånden> du skrev:
"Jeg oplever bare, at Gud gør nogle af mine problemer overdrevent store, og at han baserer denne adfærd på en påstand om, at jeg har været en person i et tidligere liv, som jeg imidlertid nægter at anerkende at have været.

Alt er bundet op på, at jeg skulle have været denne hersens person. Jeg nægter, så vi står stejlt overfor hinanden."

Mystisk eller hvad??! Skulle Gud påstå ting som ovennævnte overfor dig, vil jeg påstå, at det ikke er Gud, du kommunikerer med, men en eller anden inferiør drilleånd. Loke måske? Det lyder lidt ligesom hans stil...
<HR></BLOCKQUOTE>

Loke er Lucifer, han er overhoved ikke "en lile drille ånd" men Kristi broder og ham som gav mennesket den frie vilje, slangen i paradiset som giver Adam og Eva mulighed for at vide om godt og ondt, det var noget som skete i den Lemuriske periode og bragte sideløbende Sygdom med sig...

Medlem

kristi broder?! Nu blander du vist religionerne sammen......

Nej, en lille drilleånd er han ikke.
Han er den største drilleånd af dem alle [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

"Kiv vil jeg yppe for asernes sønner,
og blande dem mén i mjøden" - fra Lokasana

Medlem

Bare husk at loven er Karma, det du fylder i det indre, det bliver til dit ydre, egoet er det falske center og er defineret ud fra sine omgivelser... Det sande selv er i harmoni med verdens ordet Logos<HR></BLOCKQUOTE>

Jeps, jeg er helt enig. "Gør hvad du vil" betyder ikke "følg dit egos lyster" men derimod "find din sande vilje" - som er identitisk med Guds vilje, om du vil.

Medlem

Jeps, jeg er helt enig. "Gør hvad du vil" betyder ikke "følg dit egos lyster" men derimod "find din sande vilje" - som er identitisk med Guds vilje, om du vil.<HR></BLOCKQUOTE>

Jo, jo. Det er upraktisk at være imod Gud; det bedste er, at have en neutral holdning til Gud.

Men der er noget med det her Karma-halløj, jeg ikke kan snauppe; for helvede mand - alting er ikke et spejlbillede af noget, man delvist ikke har nogen erindring om.

Jeg har prøvet at fortælle dig det, Anima, og vil sige det igen: Der skal være en kaotisk faktor, en tilfældighed, i hvad som sker, for at livet kan være naturligt og spontant.

Det indebærer, at vi som mennesker er elementært uvidende om, hvad i det vi oplever, der er karma, og hvad der er kaos. Og sådan skal det måske være? Det er jo også i uvidenhed, at jeg skælder ud på Gud. Det véd jeg!

Jeg oplever følelsesmæssigt, at det ikke kan bære, at forblive Guds-hadede - min krop vil ikke, dén bliver midlertidigt fjendtligt stemt mod 'den mystiske høje magt' - som ligeså godt kan være min egen bevidsthed.

Derfor er det også en pinefuld tilstand at hade Gud, for man er i en konflikt mellem kroppen og bevidstheden.

Du, Melicamp...hvorfor taler du på folks vegne om, hvad der er vigtigt og ikke vigtigt, og "ingen gider beskæftige sig med"...

- Bare fordi, jeg er ærlig. Du kan åbenbart ikke tåle, at man er åben og ærlig og noget specielt - nemlig sig selv.

Alting skal åbenbart have en bestemt 'stil', for at "vi gider at tage det alvorligt", men hvad er denne bestemte 'stil', som tingene skal have?

- At man ikke må vise følelser? At man ikke må vise sårbarhed? At man ikke må fremstå som et fortvivlet menneske, der gennem sproget finder en fornuftig ventil, i stedet for, at man går ud og laver noget lort?

Det var måske bedre, om jeg gik ud og skadede nogen med de bare næver, hvar-hvar-hvar, Melicamp, det var måske bedre, hvar, kom nu, svar mig nu, er det dét, du anbefaler?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]