<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
Godt, jeg kan godt høre at jeg debatere med en som ikke er voksen...
Du burde ikke være så skråsikker og hvad som mere får din post til at lyde mindre overvejet er dit ufuldendte LaVey citat.
Hvis du rent faktisk havde sat dig tid til at tænke dine hypoteser igennem så ville du for det første erkende at du ikke ved deres hjælp kan afeje nogen af de punkter som jeg har opremset i min post, jeg er modtagelig for argumenter, men jeg er ikke modtagelig for dumsmart skråsikkerhed og dårlige citater...
Hvis du virkelig havde den videnskabelige indsigt som du giver udtryk for, så ville du også se at der ikke er nogen paradokser iforhold til det som jeg fremføre, videnskaben er kun en klods om sig selv, når den ved hjælp af det som den har fundet ud af vil presse dette som an alment lovmæsighed over på et felt hvor denne ikke høre til, det virker som om det netop er det som du prøver...
Du siger at hvores bevidsthed er en kompleks biokemisk sammensætning, det ved du ikke en skid om, så lad være med at fremføre det som om det var noget som var bevist...
Hvores hjerne er skabt af bevidsthed, ikke omvendt, hjernen tænker godt nok, men den er selv lavet af tanker, tænk dig hvis der ikke allerede var information til at bygge en hjerne så kunne den aldrig opstå, dvs. der kræves en "arbejdstegning" Det kræver også en arkitekt og en arbejdstegning for at bygge et hus, hvis vi leger at verden er et hus, så opfører videnskabsfolk sig omtrent på den måde at de vil finde frem til husets mindste mur-sten og tror at de i den enkelte sten finder forklaringen på huset [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Så dumme er materialisterne...
Ærgeligt hvis du er en af dem, især hvis du er en af dem som allerede har lukket af for det åndelige på forhånd, for så kan jeg ikke hjælpe dig, så er det bare ærgeligt for dig, for jeg har allerede bevist mine egne påstande, jeg har prøvet at være død flere gange, jeg har været i en åndelig verden flere gange, jeg har prøvet at blive født flere gange, jeg har set bag maja, illusionens slør.
Det har du også, du har bare ikke fået lov til at beholde nogen viden derfra, måske har du ligefrem haft nogen skræmmende oplevelser der, dette forklarer måske din store iver efter at modbevise det spirituelle...
Faktisk så er det netop sådan med mange som benægter ånden, de er samtidig bange for det ansvar som der følger med, nogen har enda ikke rent mel i posen...
Der er mange måder at forstå mennesker på...<HR></BLOCKQUOTE>
For det første har jeg ikke citeret nogen. Og hvis jeg har, er det skam ikke meningen... det er snak frit fra leveren.
Jeg gider ikke viderføre en diskussion med en person, der tror på ånder, karma og hvad end nu den østlige kultur byder på at spidsfindige opfindelser for at forklare vores eksistens, da jeg allerede her kan se at vores syn på en bevidsthed er stærke kontraster.
Mht. at vores bevidsthed blot er en biokemisk sammensætning, der kan du vel ikke benægte at du med en kemisk substans kan ændre dit bevidsthedsniveau, således at du over eller vrangfortolker lys, lyde og følelser. Dit syn på vores tilværelse og din spirituelle overbevisning tyder mere på at du enten er ekstremt religiøs, eller at du efterhånden har proppet så meget i hovedet at du ikke længere har begge fødder på jorden. Der findes mange "overnaturlige" forklaringer - ting der sker uden at vi helt kan bestemme hvad de betyder, eller hvad vi skal synes om dem. Med en ekstremt lille mængde stof kan vi tage på en såkaldt spirituel rejse, hvor der sker uforklarlige ting og man har følelser og forståelse for tingene omkring en på en helt anderledes måde end normalt. Men dette er kun stadig et resultat af hjernens ubalance, og forskubbede eller inaktiverede mekanismer.
I gamle dage forklarede man mange ting man ikke kunne forstå med religiøse fænomener, så som at et jordskælv var Guds vrede eller en sygdom var Guds straf - det afhænger naturligvis af hvilken gud man tror på, men hagen er at uforklarlige ting og oplevelser ikke nødvendigvis skal bortforklares med noget religiøst, eller overnaturligt men at det kræver forståelse og undersøgelse.
|