Endnu en gang, tak for svarene. Jeg havde sgu' ikke regnet med, at der var så mange, der ville orke svare på min "tekstmur". Det er optur, at I gider engagere jer i fremmede menneskers liv.
Ø Tripperen! skrev:
Jeg synes også, det du gør er helt fint. Jeg havde selv 5 år med daglig Cannabis, for nemmere at kunne fungere med det, jeg skulle gøre. Overvej eventuelt, om det liv du lever (job, parforhold osv), er det helt rigtige for dig, hvis du har behov for Cannabis´n. Selvfølgelig kun hvis du føler for det. Det vigtigste er jo, at du gør det, som føles rigtigt for dig

Ja, det er jo lige det. Jeg ved, at jeg kunne "fikse" store dele af mit liv ved at sige "mojn" til job og dame. Men det har jeg gjort før, og jeg ved, at det er den lette udvej. Om det er den rigtige vej at tage denne gang, er jeg i tvivl om. Specielt fordi jeg er blevet far, så der er betydeligt mere grund til, at der skal arbejdes på at løse tingene i stedet for at flygte fra dem. Samtidig kan jeg mærke, at jeg får det bedre, så jeg tør godt håbe på, at det hele kommer til at gå bedre og bedre med tiden.
BrightShadowDK skrev:
Hey flot tråd..
Jeg ser på medicinsk Cannabis som på andet medicin: hvis fordelene er større end ulemperne så giver det mening at bruge det, men er det bare blevet en vane og har flere ulemper end gavn så lad være, el. begræns forbruget..
Mvh. Bright
Præcis. Nok forsøger jeg at netop gøre det til en vane, så medicineringen foregår ensartet, men jeg vil helt sikkert tage det op til genovervejelse henad vejen. F.eks. hvis jeg får det så tilpas godt, at jeg ikke føler, at jeg har brug for det længere, eller i modsat fald, at det holder op med at fungere for mig, så vil jeg klart ændre på selvmedicineringen.
BrightShadowDK skrev:
Jeg selv har haft stor gavn af både Shrooms og LSD(ægte): normalt er et trip bare en oplevelse der presser dig ud af din komfortzone, hvor det extreme tilfælde er, midlertidig egodød hvor du glemmer hvem, hvad og hvor du er.. du er ved bevidsthed men har midlertidigt mistet din dit "JEG" og efter en sådan nærdøds oplevelse bliver man aldrig helt den samme (DMT var for meget for mig, men alligevel har det være mig til stor gavn)
Jeg er blevet meget mere altruistisk med årende men føler stadig det er rart at få banket egoet på plads 2-4 gange om året (jeg foretrækker LSD, men Shrooms er på en tæt 2. plads)
en god første gangs oplevelse vil jeg mener er 2 gr. Cubensis (særlig når du er fortrolig med cannabis i forvejen, jeg nyder ikke følelsen af at side på kanten.. man bør springe i med begge ben..)
hvis du vælger at trippe ? (som fuldt og helt skal være dit valg, baseret på en masse research, trip reports og sæt dig ind i "set og setting" konceptet) så skal du vide at det hedder et trip fordi det "bare" er en oplevelse og det er først når du kommer "hjem" igen og har tid til at evaluere dine oplevelser at du vokser som person (men der er ingen regler uden undtagelser)
Mvh. Bright
Tak for råd og forslag. Jeg vil sætte mig til at læse på set og setting, en af dagene, selvom jeg nok har en idé om, hvad det går ud på. Men det er om at ramme rigtigt, er jeg sikker på er vigtigt. Jeg har en kammerat, der har et par frimærker, jeg ved bare ligger, men LSD tør jeg nok ikke kaste mig ud i, som det første rigtig psykedeliske. Cubensis, derimod, er noget jeg stærkt overvejer. Det eller SN, når det bliver sæson igen. Men det haster ikke for mig. Jeg tager min tid og forbereder mig godt. Førhen troede jeg, at svampe var noget farligt noget at rode sig ud i, men nu har jeg indtryk af, at hvis man bare omgiver sig med de rette mennesker, og har taget sig sine forholdsregler, så man kan trippe trygt og i fred og ro, så er det noget godt at gøre for en selv. Men jeg har stor repekt for svampenes virkninger, så jeg vil starte blidt ud, når det kommer så langt. Jeg aner ikke, hvordan jeg kommer til at reagere. Jeg er ret følsom overfor cannabis, så måske tripper jeg hårdt over næsten ingen ting.
Det giver god mening, det med at vende hjem fra sit "trip" og bearbejde oplevelserne, når man er "hjemme" igen. Selvom det bliver spændende at opleve trippet, så er det lige præcis den øgede selvindsigt bagefter, jeg søger.
spaffeh skrev:
Du lyder til at være rimelig velfungerende overall, så det virker til at være okay.
Ja, det er jeg også. Der var lige den tur ned med stress og depression. Der var jeg ikke velfungerende. Men jeg har lært en masse af det, så jeg kan undgå at havne i den situation igen. Og jeg er blevet bevidst om, at det er i min magt at sørge for, at det ikke sker. Det er faktisk det punkt, hvor jeg synes, at cannabis har gjort en forskel. Det har givet mig den distance, der skulle til, for at jeg kunne se objektivt på min situation i stedet for bare at sidde midt i det og føle, at det uoverkommeligt at ændre. Bare det, at jeg nu ved, at jeg har magt over situationen, gør, at jeg føler, at jeg frivilligt lever mit liv, som jeg gør det. Det er en stor forskell sammenlignet med før, hvor jeg levede et liv, som jeg ikke ønskede at leve sådan, fordi jeg følte, at det var min sure pligt, som jeg umuligt kunne undslippe. Den ændring i livsanskuelse har været guld værd for mig, da det hele pludselig er frivilligt i stedet for "tvang".
spaffeh skrev:
Det lyder fint, bare husk at få dine nye erfaringer, indsigter og åbenbaringer indarbejdet i hverdagen, så du kan opleve samme fornemmelse(r) ædru - gælder også for cannabis i og for sig. Nogle gange kan det være lige så fedt at tage en lur, hvis man er træt efter arbejde :- )
Åh jo, den med en lur er god. Det er bare sjældent, at jeg har den mulighed. Jeg når lige at komme ind ad døren, og så står den på huslige gøremål i de næste 3-4 timer. Det er livet med et lille barn i huset. Jeg glæder mig til, at hun bliver lidt mere selvkørende, men der går lang tid endnu!