Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 sep 2025 12:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 103 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det er en god idé, jeg har også tænkt på at skrive mine tanker ned når jeg tripper - men får det aldrig gjort fordi man er for lam. Jeg ville da gerne vide mere om denne verden du snakker om, for jeg har det med at glemme de tanker man får på hallucinogener om hvordan denne verden er sat sammen.

Og check lige din "my profile" for private msg's [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Du må meget gerne skrive til woody@psychedelia.dk om det ...

Junior medlem

lad mig lige gøre det klart amf. er i den sammen gruppe som heroin, kokain og alkohol, lorte stoffer. Energien er ned af gåene kun tåber snuser til de stoffer og umiddelbart lyder du ikke til den katogori, lad dem dog være.jeg er 32 år kvinde som startede min gå i byen karriere meget tidligt som 11-12 år gammel og har set mange gået ned/ gået ud/gået omkring/gået væk. jeg forstår godt at du er åndelig søgende, det er et sundhedstegn men det du leger med ligger tæt på overfladen og som du allerede har erfaret ligger der mange kræfter i bevistheden men inden at du tager flere stoffer må du rense ud og bearbejde dine oplevelser og det kan tage tid. Måske resten af dit liv, for de døre som er åbnet kan ikke lukkes bare sådan! Alle stoffer er medicin og medicin skal man være forsigtig med. Det første skridt er kærlighed, kærlighed til dig selv, en stor potion mod og at gøre angst til din ven, din ledsager. angsten vil prøve dig af på alle mulige måder at tage dig af sporet, jeg kender angsten med hjælp fra en en meget vis og klog mand/shaman/psykedelisk tænkene og med beslutsomhed og MEGET MOD er jeg blevet ret godt af håndter ham/hende,at slippe af med den gør jeg nok aldrig, men den er en stor lære mester og vil med tiden modne og slibe dig men du må beslutte dig om du vil lade dig styrer af ånder, for vi vælger selv hvem vi lukker ind det må du huske.Den kloge mand`s TLF nr.kan jeg give dig kun hvis du er seriøs pøj pøj

Junior medlem

lad mig lige gøre det klart amf. er i den sammen gruppe som heroin, kokain og alkohol, lorte stoffer. Energien er ned af gåene kun tåber snuser til de stoffer og umiddelbart lyder du ikke til den katogori, lad dem dog være.jeg er 32 år kvinde som startede min gå i byen karriere meget tidligt som 11-12 år gammel og har set mange gået ned/ gået ud/gået omkring/gået væk. jeg forstår godt at du er åndelig søgende, det er et sundhedstegn men det du leger med ligger tæt på overfladen og som du allerede har erfaret ligger der mange kræfter i bevistheden men inden at du tager flere stoffer må du rense ud og bearbejde dine oplevelser og det kan tage tid. Måske resten af dit liv, for de døre som er åbnet kan ikke lukkes bare sådan! Alle stoffer er medicin og medicin skal man være forsigtig med. Det første skridt er kærlighed, kærlighed til dig selv, en stor potion mod og at gøre angst til din ven, din ledsager. angsten vil prøve dig af på alle mulige måder at tage dig af sporet, jeg kender angsten med hjælp fra en en meget vis og klog mand/shaman/psykedelisk tænkene og med beslutsomhed og MEGET MOD er jeg blevet ret godt af håndter ham/hende,at slippe af med den gør jeg nok aldrig, men den er en stor lære mester og vil med tiden modne og slibe dig men du må beslutte dig om du vil lade dig styrer af ånder, for vi vælger selv hvem vi lukker ind det må du huske.Den kloge mand`s TLF nr.kan jeg give dig kun hvis du er seriøs pøj pøj

Junior medlem

Fuck sandhedden hvad ved i/vi om sandhedden krig er i gang lige nu på grund af folk som tro de har den .Den støste sandhed ER at der ikke er nogen sandhed [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: oven
Hej MÐM@!

Den oplevelse du har haft, og efterdønningerne efter den, er noget som du ikke kan integrerer med dit almindelige liv.

Derfor er det problematisk – og det vigtige er ikke om du er Vogter eller ej eller om der findes Vogtere eller ej. Det vigtige er at du hurtigst muligt kommer i gang med noget der gør at du kan komme ”tilbage” til dit normale liv / din normale måde at tænke og være på.

Om du er vogter eller ej, og hvordan alle de oplevelser du har haft skal forstås og fortolkes er noget du kan tænke på, når du er ”tilbage til normalen”.

Det farlige lige nu er hvis du ikke formår at komme tættere på dit gamle jeg, men kommer længere væk. Det vil gøre dig ude af stand til at fungere i hverdagen, og gøre at du ikke længere er den samme person. Det er en psykose, og det er dit mål at undgå lige nu. Ellers mister du kontakten med hvad der er dig, og du bliver Vogter på fuld tid, måske i mange år.

Derfor – sørg for at undgå det der i første omgang førte dig derhen – Vild og blodig indtagelse af stoffer. Det er fucking svært, men hvis du vælger at blive ved med at tage mange drugs – så bliver du ikke dig selv igen foreløbig.

Jeg er selv et meget spirituelt menneske – men det her handler ikke om guderne er til eller ej – det handler om at du har haft nogen oplevelser af en karakter, du ikke kan håndtere i forhold til dit daglige liv.

Hvis du ikke føler at du bevæger den rigtige vej – så må du trække på venner og snakke det her igennem – ellers er det _kun_ ned af bakke herfra. Jeg ved der er mange her der meget gerne vil være med til at støtte – men det bedste er en betroet ven på to mands hånd.

Du er nød til at tage kontrollen over det – ellers får det kontrollen med dig.

Junior medlem

Geografisk sted: dk
nej,nej.
Du har svært ved at forstå, måske er det mig der ikke kan udtrykke mig.

Skizofreni er et et negativt ladet ord, men det behøver ikke at opfattes således,jeg har skrevet noget tidligere til en anden:

Hvad hvis jeg spurgte dig om hvor alle de gode gamle landsbytosser er henne ?

Landsbytosser kan ikke få lov til at eksistere under landsbynormer. ikke på grund af landsby beboerne, for dem er tossen en slags "maskot", en souvenier for landsbyen. Nej, men staten, de har buret landsbytosserne i psykiatriske afdelinger på baggrund af at de har en definition på hvad normalt er. Jeg opfatter det som om alt det der ligger under lægernes normal gennemsnits grænse må være paranoid ell. borderline. så kommer der en op og ned kurve som de definere som normal. Alt det der ligger over må jo åbenbart så være skizofren. Sådan kan man ikke katogorisere mennesker. Tror du landsby tosserne nogensinde kommer tilbage og bo i deres landsby ?

Når man tager på arb. ell. møder familie,venner,bekendte osv. tager man "masken" på, det må du have hørt før at mennesker har masser af masker. Det er for mit vedkommende også et tegn på skizofreni, at lade som om du er .., og at du ikke er... Inderst inde er vi alle skizofrene alt efter vore omgivelser.

Man skal fungere i daglig dagen være en del af samfundet( tilpasse ), for at overleve- charles darwin.

jeg mener at tingene hurtigt kan eskalere når det drejer sig om at åbne "porte" i hjernen.

Måske har du kontrol over det lige nu men i tilfælde af du mister kontrolen over det sted du behersker, har du lige pludselig intet at herske over.

Livet skal leves forlæns men forstås baglæns
-Søren Kikegaard-

Schopenhauer har beskrevet det apollinske & dionysiske. De to står i modsætning til hinanden som "drøm" og "rus".
Nietsche opfatter "drømmen" som det tilbagetrukne.
og "rusen" som det løstgjorte strøm af naturlige bedrift i tingene.
Under den dionysiske (rus) trolddom sluttes ikke pagten mellem menneske og menneske igen: også den fremmedgjorte, fjendtlige ell. underkuede natur fejrer igen sin forsoningsfest med sin fortabte søn, mennesket. Frivilligt tilbyder jorden sine gaver og fredeligt nærmer klippernes og ørkenens rovdyr sig den. Dionysos`vogn er smykket med en overflod af blomster og kranse; i spnadet trækker en panter og en tiger.
Lad den beethovenske jubelsang 'Ode til glæden' forvandles til et maleri og hold ikke indbildningskraften tilbage, når millioner rædselsslagne synker i støvet: således kan man nærme sig det dionysiske ( rusen).

Håber det kan hjælpe

Junior medlem

MDM, der findes en stor bunke diagnoser til folk med den slags oplevelser. Diagnoserne bruges som vejledning når en behandling skal planlægges.

Du har en udvej. Du bliver nød til at stoppe dit brug/misbrug - incl. dit hashmisbrug, og til dette har du formentligt brug for hjælp ude fra. Du har brug for støtte fra venner og familie, og du har brug for råd og vejledning af nogle med erfaringer du kan drage nytte af. Kontakt evt. en ingen-stoffer organisation. Stopnarko - eller hvad det nu hedder.

Psykisk selvforsvar: Læg magien på hylden i en periode. At vente til du er clean er en rigtig god ide. Det store problem med den åndelige/spirituelle verden er at den i forvejen er skide svær at finde rundt i. Hvad er fantasi og hvad er virkelighed? Og er der overhovedet en grænse mellem de to.

Forsøg at få styr på din identitet. Med det mener jeg at du bør lade være med at identificere dig med andet end dig selv. Hvis du identificere dig med arketypiske ting (som f.eks. voktere og andet religiøst) så aktiverer du nogle dybere lag i psyken der kan involvere din psyke i problemstillinger du alligevel ikke kan gøre noget ved lige nu. Af selvsamme grund vil jeg advare dig imod classisk rituel magi ala A. Crowley og the golden dawn. Undgå monotheistiske religioner! Og for den sagsskyld også polytheistiske. Gudefikserede religioner har sjældent meget fokus på den enkeltes mentale helbred i et større perspektiv.
Hvis du er i tvivl om hvem du er - så tænk reduktionistisk - du er din krop. Du er dine erfaringers resultat. Du lader til at være et naturmenneske. Brug det som krog til stabilitet.

Start (langsomt - ikke for meget!!) op med meditation (eller blot en halvtimes afslapning med rolig musik om dagen) - find en meditation der handler om blot at være og få styr på tankerne. Gå lange ture. Streb efter en behagelig balance mellem indre og ydre fokus. Ikke for meget - og ikke for lidt. Altså lad være med at ligge dagen lang og lav visualiserings meditation [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] og øve dig på telekinese og telepati.

Undgå angstprovokation. Lad være med at opsøge ting der er skræmmende. Af sammegrund syntes jeg heller ikke du skal beskæftige dig med ånder med mindre det er at opsøge en expert på området for at denne skal hjælpe dig. Søg istedet for det der beroliger dig. Dette er ikke tiden for dig til at overskride din comfortzone. Søg rolige og trykke omgivelser. Gør evt. noget godt for andre.

Sport er en rigtig god ting. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Angst skaber stress - stress er selvforstærkende. Efter fysisk aktivitet slapper din krop helt automatisk af (hvilket den ikke gør når man er stresset), denne afslapning smitter af på sindet.

Spis sundt og varieret. Nye undersøgelser viser at forbindelsen mellem det psykiske og ens ernæringsmæssige helbred går kraftigt hånd i hånd.

En anden givrig ting er at snakke. Snak snak snak. Snak om din evt. angst. Snak om dit liv. Snak om din åndelige tro. Husk også at lytte. Hvad mener de - hvad har de oplevet. Hvad genkender de i det du siger.
Når/hvis du kan rumme og det ikke virker for underligt kan det være godt at spørge dine omgivelser om hvordan de oplever dig. Vær åben, ærlig og venlig.
Konversation er en væsentlig faktor når det handler om at få styr på et indre kaos.

Det kan også være godt for dig at læse om: 1) Krisepsykologi - udviklingskriser og traumatiskekriser - Du har måske begge dele. Læs også gerne om forsvarsmekanismerne så du kan lære at forstå hvad det er der sker i og med dig.
2) Læs evt. Siddartha - den er tilpas happyhappy joyjoy og er samtidig relevant i et åndeligt perspektiv. Se evt. filmen Little Buddha. Den er dejlig.
3) alt andet du finder spændende, opmuntrende og afklarende. Tegneserier.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Husk at verden elsker dig! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 28 2002: Besked ændret af: Excession ]

[ 29 2002: Besked ændret af: Excession ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima Insania:
Jeg var sammen med MÐM@ i campingvognen i kolonihave området, og det var mig som han tog streger sammen med - vi så de samme ting og tingene begyndte efterhånden at tage form og min tvivl forsvandt lidt efter lidt. Ord er ikke værdige nok til at beskrive det vi så. Det er bestemt hva jeg vil beskrive som en sand, åndelig-åbenbaring.

Its not a secret anymore, now we open up the door...

[ 28 2002: Besked ændret af: Anima Insania ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Har du det på samme måde som MDM@ ?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
NARKO PAUSE!!!!!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
@Amnesia: Nej, jeg har ikke noget bevis på det, andet end mine egne oplevelser. Jeg siger bare at det er pisse hamrende farligt at lege med ånder når man tripper. For man har ikke den fjerneste idé om, hvad man laver. Hvorfor tror du alle clairvoyante og andre medier, fraråder folk at tage bevisthedsudvidende stoffer overhovedet? Det er der nok en grund til. Min kæreste har også nogle af gaverne, og hvis hun skal heale eller noget, må hun ikke have trippet en månede før og heller ikke en månede efter... Fordi det gør mennesker sårbare...

@1234: Du vrøvler totalt mand. Ellers er det bare mig, der er for dum til at fatte hvad fanden du overhovedet skriver. Kan du ikke være noget mere fattende, og skrive mere præcist hvad du mener?

@Shannon: Jeg er enig med dig hele vejen. Kærlighed for livet. Choose life. Men jeg er ikke enig i een ting med dig. Og det er du siger, at der er en een sandhed, og det er der er ikke nogen sandhed... Det lyder som noget vrøvl og volapyk fra en film...

@MDM@: Hvor gammel er du? For det har faktisk betydning. Det er mellem 25 - 30 års aldren, at man begynder at være fuldt åndeligt udvokset. Indtil da, lever man alle sine tidligere liv igennem, og man begynder på sit "nye" liv omkring de 30... For mennesker bliver jo genfødt igen og igen, indtil de har lært det...
Det kan godt være, det lyder meget kryptisk, men jeg vil ikke gå yderligere i detaljer her, men hvis det ønskes, så gør jeg da det gerne...

- Rylle

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
MDM@: Jeg ville klart lytte til Poke, der er intet galt i at gå til psykolog med sine problemer...

-Psyko

Medlem

Rylle>>En Shaman(åndemager) for jo mange af sine krafter gennem psykedeliske agenter, så de må åbenbart hører uden for den gruppe du snakker om. Jeg kunne godt forestille mig at almindelige mennesker uden disse evner skulle passe på med at bruge psychedelics med et åndeligt formål, da de ikke har styr på hvad de laver. Dog tror jeg på at åndemagere kan bruge disse agenter som et redskab.

Amnesia

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Bundlinjen er at MDM@ har det ad røven til, derfor er det ligegyldigt om der findes vogtere eller ej, om han er sindssyg eller whatever. Det drejer sig kun om hvordan han får det bedre...og der synes jeg der er kommet en del gode råd.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Word up dér Dankdawg...:)

Det er MDM@, der er hovede sagen her. Hvis man vil snakke om Vogtere og andet, så lav et nyt topic!

Junior medlem

hej rille ups rylle ja kærlighed er nøglen til alt.Med kærlighed og mod i dine hænder er du ret godt rustet. klicheer, er først og fremmest for at gøre en lang sætning til en kort. jeg giver dig ret, men når jeg hører ell. læser at nogen har fundet den store sandhed, hvad der er deres, men ikke min, så tror jeg at der er en blind plet i deres sandhed. Jeg har aldrig fundet sandheden kun midlertidlige til en ny dukkede op og den gamle smulrede væk. Sandhed er store ord at bruge, jeg finder det ret ikke kan finde ord, "bræk".Når man siger sandhed så hører jeg stordhedsvandvid, det er ok for mig, men så stopper al kommunikation for mig jeg er en drømmer begrænsninger er min svaghed. 1234 er min mand og der er nok den største opgave i mit liv, han er meget empirisk i sin tanker. Han er fisk /jeg vædder men vi besidder begge kærlighed i blodet så intet er umuligt.

Junior medlem

hej rylle: jeg er glad for at dig og din kæreste har nogen gode kontakter til ånderne.

jeg har ikke nogen former for åndelig kontak end gud da det er et farligt område for mit vedkommende.

Som du nævner drejer det sig om MDM der spørger om jeg mener han er skizofren ?

Det jeg har prøvet at fortælle ham er simpelthen noget historie indenfor typologi,( menneskets "drift" )

jeg kan ikke fortælle min oplevelser og bare bede MDM om at gøre sådan og således. DET KAN MAN IKKE, vi kan alle vejlede, som er delvist korrekt men intet værd uden et godt råd.

Hvis det er et statslig råd kan jeg forstå men ånder evt. blive ramt af en (cin) er ikke noget at spøge med.

Derfor har jeg prøvet at vejlede ham, med noget mytologi og noget grund psykologi.
for måske at lære sig selv at kende og evt. sin natur og hvorfor han har det som han har det.

Det har virket for mig og jeg var skør og er blevet mere skør. Men det vigtigste af det hele er jeg fungere også som et individ.

MDM har valgt at tage det personligt, jeg har valgt at acceptere ham, fortælle MDM hvad han skal gøre vil nok værre en stor fejltagelse, derfor prøver jeg at vejlede ham i retning af han selv finder ud af hvad det er han står for.

jeg ved vi kan lære af vores erfaringer, nogen kan ikke og jeg er ikke gud ell.åndelig kontakt leder til at vejlede ham på nogen ubegribelige metoder som du kan læse han ikke kan forstå, hvilket er mangel på erfaring.

Nogen siger stop i god tid nogen kan ikke og nogen visner bort.

Måske er det barsk og kynisk men
aldrig er en drøm ell. rus som en andens måske lignene men aldrig ens.

Men for et godt råd kan jeg kun vejlede der hvor jeg har søgt for at forklare det ubeskrivelige.

Jeg elsker at læse pykologi og tage stoffer for at finde ud af hvorfor vi er så ens og så forskellige. (fysiologisk & mentalt).

Jeg er ked af du ikke fattede pointen, så var det vel fordi du ikke kunne forstå det ell. vil vide til mere.

Men MDM fattede i det mindste at der var snak om skizofreni, hvilket jeg håber har skræmt ham til at være mere påpasselig med hvad han skødesløst og tåbeligt foretager sig. Der er mange MDM'er derude og det er kun de kloge der vælger den rigtige vej. Men naturen er hård og barsk og det er måden at sortere tåberne fra "himmelens" port. Men man skal stadigvæk selv vælge sin sti der er aldrig noget der er for sent.

Intet andet end døden er sandt
-KARAMAN-

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
@ Amnesia

hvis du har de samme oplevlser som MDM@ burde du nok også overveje en pause

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har da også de samme oplevelser - skal jeg så også opsøge en psykolog? [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Junior medlem

hvis du er alvorlig kan jeg da ikke se noget galt i at opsøge en psykolog.

Hvis du kan leve med dine oplevelser er det vel ikke noget der haster, men alle mennesker i min opfattelse kunnne på et tidspunkt i deres liv besøge en psykolog ell. terapeut.

I tilfælde af, du skulle vælge at opsøge en psykolog. Så vær ærlig over for dig selv, tålmodig osv osv.
Hvis psykologen er dygtig vil han/hun ikke fortælle dig hvad du skal gøre, men hjælpe dig med at fortælle dig selv din egne svar, guide dig.

Men det vigtigste ville nok være kemien mellem psyk. og patient. Er den der ikke, så få en anden psyk., kemien SKAL være der, så kommer resten forhåbentlig af sig selv.

Hvis kemien er der. Er det værste vel nok at du får aflastet dine tanker. Det kan da være så slemt??

Det er psykiaterer der ordinere medicin og er den kemiske psykolog, der deler Titler ud til folk; vær varsom med dem.

Personligt har jeg besøgt en psykiater, der ville ordinere noget nerve medicin for at hjælpe mig selv og blive hæmmet andrer steder i hjernen.

Jeg spurgte psykiateren om han kunne fortælle mig bivirkningerne. Da han var kommet halvvejs; måtte jeg afbryde ham og spørge om han selv havde prøvet dem.

Da han sagde nej, sagde jeg, du giver mig noget indenfor et meget skrøbelig område af mit legemsdel og ikke har haft prøvet det selv. Derfor valgte jeg ikke at fortsætte hos en psykiater og måtte gå.

Medlem

Poke-1-
Kenobi>>>
Tror du har misforstået noget. Har ikke skrevet jeg havde det ligesom MDMA, hvor fanden har du det fra. Jeg skrev om at man ikke kan benægte at psychedeliske agenter
kan skabe kontakt til højre krafter, ved rituelt brug. Jeg tror sgu ikke man kan få telekenetiske evner, men igen det er hvad jeg tror. Kan ikke sige det med sikkerhed.

Amnesia

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 103 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]