Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 09:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277 ... 321  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej eksperter.
Første gangs svampejagt her.
Er disse SN? Jeg hælder mest selv til nej da jeg synes at de ikke har en særlig stor "knop" oppe på toppen af hatten.
Men hvad siger i?
Det ville være fedt hvis det var da de så vokser hvor jeg arbejder, desværre er det jo ikke et kriterier for arten

http://imgur.com/gallery/PSiZ66n
http://imgur.com/gallery/9uDcxZH

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej desværre.

Junior medlem

Davs til alle jer eksperter. Det var første gang jeg var ude så jeg plukkede hvad jeg kunne finde der lignede. Ville være super hvis nogle kun fortælle mig om jeg har ramt nogen rigtige :D På forhånd tak

https://imgur.com/gallery/dSO6Gwt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej desværre- hvor har du fundet dem?

Junior medlem

Psykofreak skrev:
Nej desværre- hvor har du fundet dem?

på et stort areal hvor der går en masse får omkring vestegnen. Jeg må checke golf banen næste gang se om det lidt bedre held så :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay så er du det rigtige sted. Der er ikke nogen herinde fra boardet der har fundet nogen endnu, det bliver nok igen jyderne der finder de første-de har fået meget mere vand end os på sjælland.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg håber sgu de snart popper frem herovre.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Insane psychedelia user!

Deres små efterligner dukker efterhånden op men de rigtige udebliver intil videre.

Dedikeret medlem

Det er også det jeg ser ved flere steder nu. Tror det bliver et heftigt år da der er krudt på svampene rundt omkring ! :rocking:

Medlem

Nafets skrev:
Det er også det jeg ser ved flere steder nu. Tror det bliver et heftigt år da der er krudt på svampene rundt omkring ! :rocking:

nøøøj det håber jeg .. Sidste år (mit første år til at plukke) fandt jeg kun nogle på en enkelt mark og det var kun ca 30-40g friske i alt.. Håber jeg kan finde nogle nye spots men det er svært at finde svampe buddies på lolland :)

Dedikeret medlem

Flot fangst ellers da det jo er din første gang taget i betragtning. Det kan nemt blive noget man går rundt og ser frem til også når sæsonen nærmer sig så når man først er bidt - Prøv evt. at tjekke SvampeAtlas og søg på Spids Nøgenhat og se om der ikke er markeret nogle spots omkring Lolland, som kunne være værd at tjekke ud når de så småt begynder at titte frem

Medlem

Nafets skrev:
Flot fangst ellers da det jo er din første gang taget i betragtning. Det kan nemt blive noget man går rundt og ser frem til også når sæsonen nærmer sig så når man først er bidt - Prøv evt. at tjekke SvampeAtlas og søg på Spids Nøgenhat og se om der ikke er markeret nogle spots omkring Lolland, som kunne være værd at tjekke ud når de så småt begynder at titte frem

Tak for svar .. Jeg gjorde også meget ud af at lære dem at kende og lede så ofte som muligt.. :) Har prøvet det der svampe atlas men kunne kun finde en observation hernede :) ..

Til gengæld kan jeg se at fibret flammehat skulle være rigtig mange steder. den skulle smage forfærdeligt men indeholder også psilocybin .. Kender du den og om den er værd at gå efter ?

Dedikeret medlem

Ja, sådan er det desværre med atlasset nogle gange, men sporene flyver rundt og nye marker opstår hele tiden under rigtige omstændigheder. Har aldrig hørt om den faktisk, men super interessant! Kan læse lidt herinde og nogle har faktisk gode erfaringer med den, https://www.shroomery.org/forums/showfl ... er/5093875 var jeg slet ikke klar over og havde hørt at man skulle tage Sten Larris guides lidt med et gran salt, men åbenbart ikke alle sammen!
Tak for heads up!

EDIT: Tror det er bedst måske at holde sig til SN til en start, da der vist er lille chance for at de indeholder nok Psilocybin men det er dog kun en enkelt kilde(wiki) https://en.wikipedia.org/wiki/Gymnopilus_junonius : This mushroom has subspecies which contain the hallucinogen psilocybin. Specimens found in Korea or the eastern part of US are more likely to contain psilocybin than similar mushrooms found in the western part of the US or Europe. This mushroom contains bis-noryangonin and hispidine, which are structurally related to alpha-pyrones found in kava.[4] Japanese researchers have found oligoisoprenoids, or neurotoxins in this mushroom.[5]

Medlem

Nafets skrev:
Ja, sådan er det desværre med atlasset nogle gange, men sporene flyver rundt og nye marker opstår hele tiden under rigtige omstændigheder. Har aldrig hørt om den faktisk, men super interessant! Kan læse lidt herinde og nogle har faktisk gode erfaringer med den, https://www.shroomery.org/forums/showfl ... er/5093875 var jeg slet ikke klar over og havde hørt at man skulle tage Sten Larris guides lidt med et gran salt, men åbenbart ikke alle sammen!
Tak for heads up!

EDIT: Tror det er bedst måske at holde sig til SN til en start, da der vist er lille chance for at de indeholder nok Psilocybin men det er dog kun en enkelt kilde(wiki) https://en.wikipedia.org/wiki/Gymnopilus_junonius : This mushroom has subspecies which contain the hallucinogen psilocybin. Specimens found in Korea or the eastern part of US are more likely to contain psilocybin than similar mushrooms found in the western part of the US or Europe. This mushroom contains bis-noryangonin and hispidine, which are structurally related to alpha-pyrones found in kava.[4] Japanese researchers have found oligoisoprenoids, or neurotoxins in this mushroom.[5]

Ja du har nok ret desværre :) .. Synes bare det virkede interessant efter at have læst om dem på shroomery ..

Er der forresten nogen herinde der ved hvordan sn ser ud som helt unge eller om der kan være albinoer imellem der er mere lys gule? .. Prøver lige og uploade et par billeder senere

Junior medlem

Hej Drenge og piger..

Så er de her ..
https://imgur.com/a/SjvPdP3

Senest rettet af Disponible Hund 14 sep 2018 07:32, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Ja... okay.. Det vil ikke lykkes med billeder lige nu..
Men jeg fandt 12 Stk i går aftes.. ( Midtjylland)
Det overrasker mig lidt fordi de andre marksvamp også kun lige er ved at poppe op og de plejer at komme lidt før SN... :roll: :shock:

Lige meget hvad.. Nu er de her :rocking:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
:rocking: :rocking: :rocking:
Tillykke! Lækkert! Vejret er også helt perfekt.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Fuck man.. Tillykke med fangsten!
Jeg blev så sulten af de 2 billeder, at jeg ræsede afsted til det spot, jeg allerede har været ude ved 4 gange, i denne sæson.
Masser af look-a-likes.. Ingen SN endnu :(

Insane psychedelia user!

Man blir så glad - synd mine marker er langhåret i år jeg prøver og vise køerne hvor de skal spise.

Junior medlem
Brugeravatar

Hejsa

Mig og en kammerat har været ude på en mark i dag, som er kendt for Spids Nøgenhat.
Det var hyggeligt at samle sammen. Vi vil gerne have et par ord om, om det er det rigtige, vi har fundet.

På forhånd 1000 tak.

https://i.imgur.com/jZzsR0t.jpg

Senest rettet af Eherim Infinity 15 sep 2018 18:23, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]