Ø skrev:
Folk har efterhånden microdoseret i lang tid, uden at der er blevet anmeldt om nævneværdige negative effekter. Så der er ikke noget argument eller bevis for, at din holdning er fornuftig. Der er intet der tyder på det endnu
Okay. Så at der ikke er nogen der melder om negative effekter er bevis for at alt er godt? Har du tænkt over, at der kan være store bias, og fx de eneste der melder om effekter er dem, der får positiv effekt?
Nu er fornuft heldigvis subjektiv, og jeg er sikker på, at du foretager dig ting, som jeg finder ganske ufornuftige. Sådan er vi forskellige. Men så vil jeg gerne se de videnskabelige studier du har læst, som konkluderer på mikrodosering i positiv retning. Ellers er dit argument ikke bedre end mit, hvorfor jeg igen må kalde gylle og delvis derailing af tråden.
Jeg har aldrig påstået at mine udtalelser var videnskabelige, og jeg nævner specifikt, at jeg ikke har mikrodoseret. Så hvorfor du i det hele taget anfægter det, forsøger at påstå det modsatte eller diskreditere mig, forstår jeg ikke. Og at du tilføjer flere positive anekdoter til internettet gør dem ikke mere videnskabelige end mine posts.
Det er fair nok, at du har lidt erfaring med det, og jeg forstår derfor hvis du føler dig truffet af min mening. Men du må acceptere, at du ikke er et orakel på området, og ikke 'får ret' i alting, bare fordi du er blevet spurgt om du vil i radioen. At du har prøvet at mikrodosere giver dig ikke automatisk videnskabeligt grundlag til at konkludere det ene eller det andet.
Uanset hvad du måtte mene, synes jeg ikke at stofbrug i så lange perioder virker smart, hvis det handler om at få en helt almindelig hverdag til at fungere. Om jeg har noget at have det i, eller bare er konservativ, kan man jo så diskutere. Men du har endnu ikke vist noget som helst, der skulle få mig på andre tanker, hvorfor jeg må konkludere, at vi er tilbage ved anekdoterne, som videnskabeligt ikke kan bruges til særlig meget. Også selvom jeg ved at din videnskabsopfattelse er noget anderledes end min.
Jeg formoder, at du heller ikke havde familie der skulle ses til også (?), og som du siger, var din situation umiddelbart meget anderledes end trådstarters. Men mener du man kan drage paralleller?