Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 sep 2018 11:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 maj 2011 12:21
Indlæg: 19
:peace: ALOHA !

Jeg har de seneste par år trippet en del på svampe, specielt min personlige favorit; Spids nøgenhat.

DOG.. Har jeg altid enten købt det, eller haft venner og bekendte som selv groede.

Derfor er det nu tid til at forsøge at finde dem selv.

Jeg flyttede til Skive for et par år siden, der er mange enge, marker, etc. så jeg tænker at muligheden for tilfredsstillende høst er tilstede.

Uden særligt meget lokalkendskab og nærmest INGEN kendskab til at finde og plukke de (rigtige) "kære små", tænker jeg at det er på sin plads, langt om længe at bede om en håndsrækning.

Enten fortælle/vise mig hvor der er gode chancer for at finde dem, dog helst finde en eller flere som man kunne tage ud sammen med. Lære faget at kende fra bunden af. Det er helt sikkert sådan udtrykket "at få jord under neglene" opstod.

Nu prøver jeg med denne her tråd så må vi jo se om det giver pote, på den ene eller den anden måde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2018 14:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Kig evt. på svampeatlas og søg efter spots hvor SN er blevet fundet i og omkring Skive. Ikke garanteret at de er der, men chancen er at der stadig er marker rundt omkringliggende med sporer osv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2018 17:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 maj 2011 12:21
Indlæg: 19
Nafets skrev:
Kig evt. på svampeatlas og søg efter spots hvor SN er blevet fundet i og omkring Skive. Ikke garanteret at de er der, men chancen er at der stadig er marker rundt omkringliggende med sporer osv.



Ja der er 7 fund langs kysten op mod fur.

Det er mange år siden (08)

Derfor kan de selvfølgelig stadigvæk gro der omkring. Men jeg tænkte mere noget der var NOGET tættere på byen... Jeg er som regelt på gåben. (fordi jeg ingen bil har)
Ellers er jeg ligeglad med om jeg skal køre til københavm. Bare der er chancer for at finde noget:)

Plus der er et socialt aspekt det også:)

Nye mennesker, samme interesser, det er da en lovende start på en positiv tur kan man sige. Ligesom de indianere der udvekslede jagthistorier og jagtmarker ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2018 19:57 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Bor i Viborg, og skal snart ud og se om jeg ikke kan finde nogle (flere) gode spots. Hvis du er frisk, så join mig en gang i næste uge, måske Halose også er klar på en fællestur.

Du tager bare cyklen med i toget så er du her under en halv time og så er der 20-30 min derud


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2018 13:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 maj 2011 12:21
Indlæg: 19
Nafets skrev:
Bor i Viborg, og skal snart ud og se om jeg ikke kan finde nogle (flere) gode spots. Hvis du er frisk, så join mig en gang i næste uge, måske Halose også er klar på en fællestur.

Du tager bare cyklen med i toget så er du her under en halv time og så er der 20-30 min derud



Helt sikkert!

Det kan vi uden tvivl godt finde ud af, send mig en pb med hvad dag osv. du har i tankerne, så aftaler vi lige nærmere omkring det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2018 21:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Nafets skrev:
Hvis du er frisk, så join mig en gang i næste uge, måske Halose også er klar på en fællestur.

Det tror jeg helt sikkert jeg er game på :!:

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2018 21:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 maj 2011 12:21
Indlæg: 19
100 !

Det lyder som om vi skal finde ud af noget.

Jeg kan muligvis låne bil af damen, eller en kammerat.
Så har vi også mulighed for at komme lidt ekstra rundt omkring.

Jeg prøver lige at få talt med dem når vi har fundet en dag :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2018 23:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Skyjuice skrev:
Jeg kan muligvis låne bil af damen, eller en kammerat.
Så har vi også mulighed for at komme lidt ekstra rundt omkring.

Jeg prøver lige at få talt med dem når vi har fundet en dag :)

Dét kunne være blæret! 8)

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2018 23:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 maj 2011 12:21
Indlæg: 19
Ja det kunne!

Hvis det er muligt at låne en vogn, så er der jo chance for at man ender med at gå hen og blive helt "Muuhkvidderlig" af alle de muligheder man pludselig har. :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2018 00:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hahah, Muuhkvidder er ved at vinde indpas, i de danske hjem :D Jeg kommer til at sove godt i nat.
Men helt sikkert, en bil kunne være kanon!

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team