<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Child_Inside: Jeg tænker ind i mellem på noget af det samme. Altså, vi kan aldrig vide hvordan andre folk oplever verden. Dér hvor jeg synes det bliver lidt halvskummelt er når man tænker på denne måde over sprog/kommunikation: Forstår andre mennesker det samme ved bestemte ord som man selv gør? Eller har andre i virkeligheden et helt andet syn på tingene, som bare på en anden måde passer ind i vores eget verdensbillede, sådan at vi får det indtryk at vi kommunikerer? Og når man har følelsen af at man forstår hinanden, er det så bare noget man tror? Ja, det er det vel... Alt er jo i bund og grund baseret på tro, ingen ved noget om noget.
Nå, nu må jeg hellere stoppe, inden jeg forvirrer mig selv mere end højst nødvendigt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>
Kig på mine post, jeg har svaret på alt det du er i tvivl om og jeg kan tilbagebevise den kant teori...
Prøv istedet at svare på det jeg har skrevet!
Desuden så er du fordomsfuld!
Du siger at der ikke er nogen som ved noget og du er ikke klar over at du modsiger dig selv, for hvis ingen ved noget, hvordan ved DU så at ingen ved noget? [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]
Der er faktisk nogen som ved noget, ellers ville der slet ikke være noget, eftersom det kræver helt konkret viden for at lave et univers så genialt og det tager helt konkret viden for at skabe et modsat begreb, dvs. ikke-viden eller ikke at vide noget... Tingene definere hinanden og fordi du ikke ved betyder ikke at andre ikke kan vide det...
Tro og viden det adskiller du kun udfra en fordom, nemlig at disse to er uadskillelige og ikke kan fussioneres igen, det kan de godt, tro kan flytte bjerge, hvorfor tror du der er noget som hedder placebo, det er sindets magt over det substantielle, når man accepterer det som en fakta så vil man også kunne begynde at se visse sammenhænge som ellers ville være usynlige, dvs. vi vil kunne smelte tro og viden sammen, det kræver blot at vi bygger broen til den anden verden, acceptere at bevidstheden (lyset) ikke er et resultat af det substantielle(mørket), men omvendt, ligesom en arkitekt-tegning over et hus ikke er resultat af en murstensbygning, men omvendt, det substantielle og grove er resultat af det ikke-substantielle og fine, ligesom hvis man tager noget vand og fryser det til is... De to ting er forskelige svigningsgrader af det samme, blot kan man ikke måle svigningsgrader som ligger på højere intervaller end dem man benytter, rimelig logisk [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Skal man udforske bevidstheden og lyset så duer substantielle maskiner ikke, eftersom de svinger i en lavere frekvens og i virkeligheden er en "sub"-skabelse udaf førnævnte.
[ 27 Oktober 2003: Besked ændret af: Astral ]
|