Jeg skal gøre et forsøg

For det første har jeg droppet at skrive dagbog, da jeg har mistet motivationen for det. Effekterne i hverdagen er overordnet set de samme, selvfølgelig alt efter hvilken kontekst jeg er i, så beskrivelserne vil hurtigt blive de samme.
Jeg tager det stadig ca. hver 3. dag og i doserne 300-500mg. Har erfaret at 300mg fungerer bedre i sociale sammenhænge, hvor de 500mg fungerer bedre til mere kognitivbaserede opgaver, men overgangen er ret flydende og ens humør på dagen spiller også en rolle.
Selvom det er lidt tidligt at konkluderer på, så har jeg på fornemmelsen, at der foregår en kortvarig og langvarig process/påvirkning. Den kortvarige er baseret på den tid hvori svampene virker og den lange er en mere underliggende og langsom proces, som jeg føler ændre mit sind i relation til den korte proces. Sagt på en anden måde; de effekter jeg føler på selve dagen hvor jeg mikrodoserer, hænger på en måde ved, bare i svagere grad. Det vil kræve noget længere tid, før reelle forandringer kan konkluderes og mange andre ting som sker i hverdagen spiller også en større rolle for den langvarige udvikling. Men alt i alt er jeg positivt overrasket.
De mest fremtrædende effekter jeg lige kan komme på er:
- Det er langt lettere at mediterer og tager kun kort tid at komme i flow. Generelt føles afstanden, fra at krop og sind er i zen meget kortere og mindre anstrengende at opnå. Særligt de her Tai Chi bevægelser, gør at jeg næsten føler mig i ét med bevægelsen.
- I det sociale rum føles det lettere at aflæse folks signaler og følelser. Særligt folks usikkerhed synes jeg at observere, hvilket gør det lettere at agerer i forhold til de enkelte og nedsætter min egen usikkerhed.
- Jeg føler mig mere i kontakt med omgivelserne, når jeg fx. går ture udenfor, om det er i byen eller naturen. Jeg havde måske forventet at graden af connection med naturen havde været større. Måske der bare skal mere tid til at åbne op for det, men lidt er der sket.
- Når der opstår modstridende tanker eller bekymringer, er det blevet lettere at se det objektivt og derfor ikke ligge så mange følelser i dem.
- Hvis jeg læser studierelaterede stof, så er det lettere at komme i flow og holde fokus. Det er ikke noget jeg har praktiseret så meget på selve dagen, men har observeret et klart øget fokus generelt. Det er lettere at lukke omgivelserne ude.
Håber det gav et nogenlunde indblik ellers bare spørg løs