Freddy90 skrev:
Tak for den.. Uha jeg begynder at skamme mig

det kan have noget at sige.. Men igen hvad er meget og hvad er længe?? Altså de første 2 år jeg lærte det at kende benyttet jeg mig kun af det når jeg fik det af lægen og det var måske 2 gange årligt. Der kørte jeg det tilgengæld dagligt i 10 dage i streg med ca 160-200mg først det sidste års tid har jeg kørt det månedligt men så med pauser imellem .. Jeg fik ikke sagt at jeg har fået det af lægen her igen. Oprigtigt fordi jeg hoster helt sindssygt om natten.. Så jeg ligger faktisk lige nu dagligt de næste 5--7 dage og tager et sted imellem 160-200 mg dagligt til natten. Det sænker både feberen og får sovet rigtig godt.. Men tænk hvis det har startet det hele? Og synes i det lyder voldsomt?
Jeg kan selvfølgelig ikke vide det, men jeg tror ikke at der er nogen sammenhæng mellem dit immunforsvar og dit forbrug, men synes klart du skal tage en lang pause, når du bliver rask, hvad du så end er syg af.
Jeg har været på opiater periodevis langt længere end 5-7 dage uden at være syg. Kvittet det med samme uden (fysiske) abstinenser. Tænk over hvor mange mennesker der så vil være syge i dit tilfælde hvis det skyldes kodein/opiater/opioider?
Stol på lægen . Hvis du tager noget ved siden af, samtidig med at du er syg, så overvej at tal med lægen om det igen, det er noget skidt.
Jeg tror du er for træt og har for meget feber nu til at orientere dig i det her, inklusiv at tjekke dosis ud, men når du bliver rask, kan du selv tjekke hvad lægen udskriver på pro.med.dk. Om kodein står der bla. om dosis følgende:
"Ved simple kroniske smertetilstande, fx artrose, kan gives op til 200 mg dgl"
Som jeg læser det, uden at have personlig erfaring med kodein, lader det til, at du tager en høj dosis, men stadig regelmenteret.
Sov nu, hvis du kan og god bedring. Giv gerne melding tilbage. Og jeg ville sige, kvit kodeinen et stykke tid når du bliver rask, eller gerne inden, tag fx. halv dosis.
Også søvnløs i natten her, dog kun på en flaske hvidvin.