Ok, jeg troede kun vi snakkede om et _realistisk_ kompromis i _nutiden_ [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Min absolutte mening er total lovliggørelse af AL narko lige på stedet. Ingen regler overhovedet for hvem, eller hvor meget, nogen måtte spise. Ingen syge skal forhindres og ingen stærke skal forhindres.
Angående regningen for dem der kommer til skade. Well, den mener jeg skal betales af os alle i fællesskab _uden at whine_. Der skal ikke være brugerbetaling på sundhedsvæsenet og ingen skal nægtes adgang, eller ses ned på, blot fordi de har valgt en anden livsstil end flertallet. Gensidig respekt kræver at vi ikke gør den forskel på folk (altså deler dem ind i kategorier over hvem der er 'billige' samfundsborgere og hvem der er 'dyre'. Alle har krav på lige behandling Uanset deres pengepung og spise-vaner)
Det eneste sted jeg er Uenig med dankdawg, er når han si'r at de svage skal overlades til sig selv. Hvis en person kommer og be'r om hjælp fra det offentlige, så skal den ha' hjælp uden at det offentlige rynker øjenbryn. For mig at se er vi 1 familie i denne verden og vi efterlader ikke vores egne bagude! (Uanset hvor dumme de måtte ha' været ved deres egen krop) Andre mennesker er ikke vores konkurrenter, men vores allierede familie-medlemmer (det er ihvertfald den mentalitet jeg selv gerne så spredt ud) og derfor griber vi dem da hvis de falder, Uanset grunden. Man si'r heller ikke til et barn der pga kådhed har sprængt den ene af sine hænder istykker med nytårsfyrværkeri, at det bare er barnets egen skyld (æv bæv og bussemand, sure tæer i saftevand, HAHA så kan du lære det din dumme unge.) Det gør man jo ikke!
Vi skal ikke dømme andre mennesker, men hjælpe dem hvis de har brug for det. Også fedme, rygerlunger, selvforskyldte færdselsuheld, osv osv. Enhver skal ku' vælge sit livs vej frit og alligevel få hjælp hvis de falder. Vi skal ikke gøre forskel på medmennesker i økonomiens navn (det er skandaløst at man overhovedet kan tænke i penge før menneskeliv)
|