Jeg kender følelsen Xeno!
Jeg har ofte massiv angst dagene inden et trip.
Ift. dosis har jeg været så heldig at blive kastet ud i den dybe ende første gang jeg prøvede de stoffer jeg arbejder med, Ayahuasca og Psilohuasca. Begge gange kom jeg ad omveje til at tage en langt højere dosis end planlagt, hvilket udløste livsændrende oplevelser begge gange. Den dosis er så blevet mit udgangspunkt, og så har jeg hævet den gradvist. Jeg tager som regel hvad jeg vurderer til at være min max dosis, hvilket er relativt til setting.
Jeg kan sagtens følge dig ift. ønsket om at kunne overkomme trippet vs. komme dybere med risiko for frit fald.
For mig er svaret: DMT. Med en mao hæmmer allerede i spil kan et gennembrud virkelig markant hæve trippet i flere timer efter, fordi gennembruddet accelererer hele trippet, og DMTen klinger langsomt af. Samtidigt er det ikke ligesom at eksempelvis fordoble dosis af det oprindelige stof, med exponentiel virkning og længere varighed.
Psilohuasca med et DMT gennembrud lige inden peak er the Gold Standard for mig! Pgra den sublime synergi mellem de tre komponenter på kryds og tværs, men jeg har bestemt tænkt mig at medbringe min GVG til næste kaktus trip.
Så en mulighed kunne være: tag en sikker dosis og giv den så et los i røven med din DMT pibe hvis det bliver fesent. Selv uden mao hæmmer vil et DMT gennembrud 100% påvirke trippet som helhed. Og fuck en visuel effekt af de to sammen!

(Forestiller jeg mig, ikke prøvet kombien endnu)
Og så er lige mescalin jo ret tilgivende ift. dosering i forhold til psilocybin og LSD, det har i hvert fald været min oplevelse. På den anden side kan der være lang vej hjem hvis trippet først stikker af... (Det skete vist for Sartre. Han blev humpet af kæmpehummere under et mescalintrip ved en fransk kystby engang i 1930'erne. Kan ske for selv den bedste, men lige Sartre konkluderede åbenbart dagen derpå, at eksistensen var grundlæggende meningsløs og mennesket hjælpeløst kastet ind i et fremmed univers med eksistentielle valg og kæmpehummere, og skrev nogle bøger om det. But I digress...
God Rejse!