@dankdawg; jeg brugte FN som kilde, da du selv havde nævnt dem som troværdige [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg påstår skam ikke at de har ret, men citerer kun hvad de selv si'r:
Fra
http://hdr.undp.org/reports/global/2002/en/statements/lead_author.cfm kommer dette citat:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
This year's Human Development Report shows growing divisions between those who prosper in this new world — and those who do not.
Og disse statistikker:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> 21 countries registered a decline in the Human Development Index.
52 countries ended the decade poorer than at its beginning.
During the 1990s the number of people living in extreme poverty was nearly halved in Asia, but grew in all other regions — not only in Africa, but also in Latin America, Eastern and Central Europe, the Former Soviet Union, and the Arab States.
Yet aid to developing countries fell; for Africa it was halved in real terms over the decade from $39 to $19 per capita; for the Philippines it fell from $25.5 to $7.6.
In the meantime, donor countries continued subsidies to their farmers at a rate of $1 billion a day, more than six times their total aid to poor countries. These are subsidies that end up flooding markets with cheap imports and squeezing out poor country farmers.
During the 1990s the number of refugees and internally displaced persons grew by 50%. <HR></BLOCKQUOTE>
Det er ikke fordi jeg tror det kun er fattigdom der skaber problemer i verden, men at skellet er vokset, betyder for mig at der er nogle ting der burde gøres anderledes. Jeg er kun en novice når det drejer sig om samfunds-økonomi, og det er da også mest den politiske indfaldsvinkel til emnet der interesserer mig. Altså hvordan vi forholder os til andre mennesker generelt og ikke så meget de tørre tal i sig selv.
Jeg _tror_ jeg har ret i det jeg si'r generelt om at verden vil nå større højder hvis vi samarbejder og passer på hinanden. Men jeg kan ikke bevise det. Jeg kan ikke bevise at det at lade taberne passe sig selv, ikke vil gøre visse andre mennesker rigere. Der vil nok altid være nogle der profiterer af andres nød, sådan fungerer naturen jo, men jeg er nok bare for blød og for meget romantiker [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]