<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Undskyld, men at sige at kristendommen ikke bygger på at vi alle er syndere er mildest talt en påstand der er taget ud af den blå luft. I særdeleshed i protestantismen er dette træk særdeles vigtigt.
At du så har en eller anden underlig esoterisk tolkning af biblen kan jeg ikke gøre for. Guds Børn tror Jesus kommer flyvende i en 3000km. lang stor pyramide, men det gør ikke deres tolkning af biblen mere rigtig.
Hvis du ikke anerkender en sand tro, hvorfor kalder du så islam for afgudsdyrkelse?
Hvor i alverden har du det med paganum harmala fra? og hvad med det med at saddam er muhammeds efterfølger? hvor kommer det fra?<HR></BLOCKQUOTE>
Kristendommen er nok en af de mest misforståede religioner, netop fordi religioner er forfaldet til tro, frem for genforening - for at forstå det jeg snakker om er man også nød til at erkende at der ikke er noget som forsvinder alt er en evig cyklus hvor vi som individer genemgår en metamorfose, hvor vi så at sige gennemgår plere forskelige planer af varienrede subtilitet, eller man kunne også sige at når vi dør så opløses hvores kroppe og genforener sig med jorden - men der vil være noget andet tilbage og det er hvores essens, det som man kunne kalde hvores højere bevidsthed som bliver genforenet med det ophav som den tilhører, det ophav hvor alting tilhører dvs. det guddomelige, det levende er ikke opstået af noget dødt men det døde har derimod været levende engang, hvores fysiske plan er et stadie hvor det gudommelige så at sige er i en fase af forgængelighed dvs. det er blevet "dødeligt" i den forstand at det er nød til at vende tilbage til sit ophav for at gendanne en struktur som er istand til at gøre at hvores jordklode kan fortsætte i en fremadskridende evolution dette indebærer dog også at vi er nødsaget til på et tidspunkt så at sige mødes på et midtpunkt imellem liv og død hvor de to ting så at sige genforenes i en højere enhed, med det mener jeg at døden er en nødvendighed for at komme til realisation af det evige og uforgængelige.
Faderen (altings ophav)
Helligånden (ånden som søger mod materien for at fuldkommengøre den)
Sønnen (resultatet, den perfekte balance imellem det fysiske og åndelige)
Man kan således sige at Kristus er et ideal som den perfekte menneske prototype som vi alle bør stræbe efter, jeg forsøger netop ikke at mystifisere tingene men netop at anskuliggøre dem i modsætning til at henfalde til den synd som er oppe i tiden dvs. den skarpe adskillelse imellem videnskab og religion, jeg mener fuld og fast at disse bør sammensmelte og gå op i en højere enhed.
Jeg anerkender ikke nogen sand tro, eftersom tro ikke nødvendigvis er lig med sandhed
Jeg anerkender derimod sandheden, især hvis denne viser sig praktisk anvendelig, Islam er netop et godt eksempel på at religion er gået over til tro, dvs. den har ikke længere den sandheds essens som netop sammenfatter de største tidligere religioner i en lang udviklingsrække.
Det med at Saddam anså sig for en efterfølger af Muhammed var noget som en af hans nærmeste dvs. an afhopper havde udtalt, det blev vist i en udsendelse forøvrigt, jeg kan dog ikke huske titlen da jeg nok røg for meget tjald i den periode :P men er dog stort set stoppet, inklusiv stoffer eftersom jeg VED at de på længere sigt skader mere end de gavner, man kan sige at det udvikler sig liså stille og roligt ekspansionelt i relation til gavnlighed kontra skadevirkninger ell. bivirkninger om du vil, ikke at jeg ikke har erkendt at jeg også har fået mange gode ting ud af det som f.eks. en forøget kreativitet og intelligens, så derfor synes jeg absolut ikke det er på sin plads at sige jeg har taget skade af de stoffer jeg har taget, især eftersom jeg nok ikke har taget dem hverken så længe eller liså mange som dig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Btw det med Peganum Harmala eller Syrian Rue som den også bliver kalt det er heller ikke noget jeg selv er helt overbevist om, men jeg tror at sandsynligheden er tilstede eftersom det også har været en meget brugt plante imod slangebid i de mellemøstelige lande blandt andet men du kan da lige få et link:
TRYK HER!